Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

roodborst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • roodborst

    eindelijk een beetje zonlicht vandaag, hopelijk komt het de kwaliteit van de foto ten goede
    [IMG] XG4A6964 by micheleloot, on Flickr[/IMG]

  • #2
    Re: roodborst

    Staat er mooi op.

    Eric

    Comment


    • #3
      Re: roodborst

      Oorspronkelijk geplaatst door archi Bekijk bericht
      Staat er mooi op.

      Eric
      Voor mij ook
      D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
      Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
      Flickr - JAlbum

      Comment


      • #4
        Re: roodborst

        Mooi scherp, knappe BG en aangename kleuren. Meer moet dat niet zijn voor een knap plaatje!
        Zie ook flickr

        Comment


        • #5
          Re: roodborst

          Staat er goed op Michel.
          Rare BG, mag ik vragen wat deze is ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: roodborst

            sieg, ik zit op 3.7 meter van het onderwerp, een meter verder staat een meidoorn die ik in een bol gesnoeid heb en dus echt een wirwar van takjes vormt achter de meidoorn (toch al op een meter of 8) staat een beukenhaag, die zorgt voor de bruine kleur, de meidoorn voor de grijze strepen die er in zitten, beetje psychedelisch misschien, bovendien heb ik links boven een stuk van de tak waar het vogeltje op zit weggecloned, grts Michel

            Comment


            • #7
              Re: roodborst

              Mooi hoor, en een knappe BG

              Groeten,
              Raf
              Instagram

              Comment


              • #8
                Re: roodborst

                Oorspronkelijk geplaatst door michel eloot Bekijk bericht
                sieg, ik zit op 3.7 meter van het onderwerp, een meter verder staat een meidoorn die ik in een bol gesnoeid heb en dus echt een wirwar van takjes vormt achter de meidoorn (toch al op een meter of 8) staat een beukenhaag, die zorgt voor de bruine kleur, de meidoorn voor de grijze strepen die er in zitten, beetje psychedelisch misschien, bovendien heb ik links boven een stuk van de tak waar het vogeltje op zit weggecloned, grts Michel
                Bedankt Michel voor de uitleg !
                Je krijgt hier wel een speciaal resultaat met een mooie dieptewerking.

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: roodborst

                  Een beter resultaat als de vorige Goed scherp en idd een beetje een speciale achtergrond, die ik wel leuk vind Wel zit er over de plaat een beetje een groenzweem heb ik de indruk, zien anderen dit ook?

                  Ik heb ook even je exif bekeken: 1/1000s f/5 420mm iso 1600. Zo zet je inderdaad bewegingsonscherpte volledig buitenspel, maar 1/1000s lijkt mij persoonlijk niet nodig, ik weet niet of je last van ruis hebt op iso 1600 op een 5d3, maar gevoelsmatig had ik hier iso 800 gebruikt, 1/500s is zeker nog voldoende en zeker als je een kleine burst van een 3-tal frames doet en daar de scherpste uit kiest. Als er amper verschil is tussen iso 800 en iso 1600 qua ruis op een 5d3, neem ik mijn woorden terug, want op dit formaat zie ik niet veel ruis, enkel een klein beetje in de BG, maar niet storend.
                  70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: roodborst

                    Heel knap hoor en ik vind die BG wel mooi zo

                    groenzweem zie ik niet ...
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: roodborst

                      Laurent, je hebt waarschijnlijk gelijk dat iso 800 en 1/500 beter was geweest. Maar als de belichting goed zit kan die 5D mkIII wel heel wat iso hebben denk ik, als je achteraf de belichting moet optrekken dan krijg je natuurlijk wel ruis, maar hier vind ik het heel goed meevallen , ook bij grotere formaten, groeten Michel

                      Comment


                      • #12
                        Re: roodborst

                        Mooi zeg, en zo dichtbij !! Doet raar dit beestje zo dicht te zien zitten.
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                        Comment


                        • #13
                          Re: roodborst

                          Eén vd mooiere roodborstjes,
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: roodborst

                            deze nog niet gezien prachtig vastgelegd met bijzonder mooi licht
                            geeft mij ook een zeer warm en natuurlijk gevoel .
                            je bekijkt de roodborst en het geheel en dan krijg je een aantrekkingskracht recht naar het oog ,
                            het geheim zit hem ook in de mooie weerspiegeling daarvan vind ik . topplaat voor mij

                            Comment

                            Working...
                            X