Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 400D blokkeert

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 400D blokkeert

    Goedenavond,
    EOS 400D blokkeert na het nemen van een foto.
    Groen lampje blijft branden, scherm is zwart en toestel doet niets meer.
    Enige oplossing batterij verwijderen en terug plaatsen maar probleem herhaalt zich telkens opnieuw.
    Originele canon batterij, batterij indicatie staat op 2 zwarte streepjes dus bijna leeg.
    Op het toestel zit geen batterijgrip.
    Wat kan hiervan de oorzaak zijn.

    groetjes,
    Albert.

  • #2
    Re: EOS 400D blokkeert

    Zou om te beginnen een andere batterij nemen.

    Comment


    • #3
      Re: EOS 400D blokkeert

      De mirror lock-up staat toch niet per ongeluk ingeschakeld? (ik ben er niet zeker van of een 400D die mogelijkheid heeft)
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: EOS 400D blokkeert

        Mijn 400D heeft al van in het begin het verschijnsel dat als de batterij leeg is, hij niets meer doet, maar ik hem ook niet meer kan uitschakelen, enige oplossing is dan de batterij verwijderen, herladen en alles is weer OK.
        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

        Comment


        • #5
          Re: EOS 400D blokkeert

          Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
          Mijn 400D heeft al van in het begin het verschijnsel dat als de batterij leeg is, hij niets meer doet
          Eigenschap van ieder apparaat met een batterij......
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: EOS 400D blokkeert

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Eigenschap van ieder apparaat met een batterij......

            Maar niet als de batterij nog 2 blokjes heeft hé.

            Comment


            • #7
              Re: EOS 400D blokkeert

              probeer eens met een andere lens, mogelijk is die de oorzaak
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: EOS 400D blokkeert

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Eigenschap van ieder apparaat met een batterij......
                Helaba! Mijn zin was niet af hé!!! :-))
                Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                Comment


                • #9
                  Re: EOS 400D blokkeert

                  blijkbaar batterij te leeg ondanks nog 2à3 streepjes, na vervanging met volledig opgeladen batterij probleem opgelost

                  allen bedankt voor jullie info

                  Comment


                  • #10
                    Re: EOS 400D blokkeert

                    Je kunt je batterij eens refreshen door ze volledig leeg te laten lopen en een lange oplaadbeurt te geven. Misschien heeft ze last van ouderdomsverschijnselen. (een batterij heeft een levensduur van zoveel oplaadbeurten en dan begint ze behoorlijk achteruit te gaan).
                    Zowel met mijn 400D als met mijn 50D ging mijn batterijtoestand van 100% naar ongeladen zonder 2 of 1 streepje tussenin.
                    Daarvoor is de 7D beter: je hebt er een volledig verslag over je accu: precies hoeveel over is, hoeveel opnamen er gemaakt zijn en bvb ook zijn gezondheidstoestand.
                    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                    Comment


                    • #11
                      Re: EOS 400D blokkeert

                      Goed dat het opgelost is.

                      Ga mee met philippeDeli.
                      De indicatie van de batterijtoestand op oudere toestellen is idd niet altijd betrouwbaar, zeker als je je batterijen weinig gebruikt (maar ze kunnen soms hun leven nog beteren).
                      Je zou toch minstens 400-500 opnamen met één batterij moeten kunnen maken, anders doe je ze beter weg.
                      Een extra voordeel(tje) van de 7D, bovendien haal je vlot 1000 opnamen (zelfs na meer dan 3 jaar).

                      Comment

                      Working...
                      X