Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sigma lenzen ( aan te passen met persoonlijke instellingen)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Sigma lenzen ( aan te passen met persoonlijke instellingen)

    Net gezien dat Sigma met o.a. een nieuwe versie van de 120-300mm 2.8 OS HSM komt.
    Ze verkopen nu ook apart een USB-connector die je verbindt met de lensvatting
    en op die manier kan je persoonlijke instellingen wijzigen, software updaten, ....

    Hoe het concreet werkt en wat je allemaal kan wijzigen heb ik nog nergens kunnen lezen.

    Handige functie of weer gewoon een overbodige optie?


    Link NikonRumors
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

  • #2
    Re: Nieuwe Sigma lenzen ( aan te passen met persoonlijke instellingen)

    Vooral front-backfocus! Compatibiliteit met toekomstige modellen verzekeren!

    Extreem handig...en wellicht een last van hun schouders want ik denk dat er heel wat lenzen van Sigma teruggestuurd worden omwille van front en backfocus of chip upgrade...

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Sigma lenzen ( aan te passen met persoonlijke instellingen)

      Ik denk wel dat het handig kan zijn als je een beetje professioneel bezig bent, maar dat de gewone leek (zoals ik) niet echt weet wat hij aan het doen is.
      Tenzij ze dat programma zo intuïtief maken dat zelfs een kind er mee weg kan.

      Front- en backfocus kan je al regelen op de iets betere toestellen (ik weet nu niet hoe dat zit bij Canon, Sony, ...)
      en die persoonlijke instellingen heb ik op de D7000 ook, maar ik gebruik het zelden.
      Denk dus dat het eerder weer wat overbodige luxe is.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Sigma lenzen ( aan te passen met persoonlijke instellingen)

        Dit staat erbij: "new lens firmware update USB dock", ik kan mij ook geen persoonlijk instellingen voorstellen bij een lens: je kan met een lens 2 dingen instellen diafragma en focus en die beiden worden uit de camera gestuurd.

        AF-fine tune zie ik niet als een persoonlijke instelling, maar als een correctie, die voor iedere gebruiker op de combinatie gelijk is.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Sigma lenzen ( aan te passen met persoonlijke instellingen)

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Dit staat erbij: "new lens firmware update USB dock", ik kan mij ook geen persoonlijk instellingen voorstellen bij een lens: je kan met een lens 2 dingen instellen diafragma en focus en die beiden worden uit de camera gestuurd.

          AF-fine tune zie ik niet als een persoonlijke instelling, maar als een correctie, die voor iedere gebruiker op de combinatie gelijk is.
          Nog eens even wat verder gaan neuzen en zou inderdaad over back -frontfocus correctie gaan.
          En de focuslimiter die in te stellen is. Dat kan soms wel handig zijn.
          En als ik deze foto (KLIK)bekijk dan kan je die instelling weer uitzetten ook met een knop.

          Hier dus enkele woordjes extra over die functie
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Sigma lenzen ( aan te passen met persoonlijke instellingen)

            Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
            En de focuslimiter die in te stellen is. Dat kan soms wel handig zijn.
            En wat hangt er dan aan de andere kant van dat usb-kabeltje?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Sigma lenzen ( aan te passen met persoonlijke instellingen)

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              En wat hangt er dan aan de andere kant van dat usb-kabeltje?
              Veel details zijn er nog niet over te lezen, maar naar hoe ik begrijp is het aan de ene kant een lensvatting met kabel en een USB-connector aan de andere kant. Via een programma van Sigma en een PC kan je dan je lens instellen naar wens.
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Sigma lenzen ( aan te passen met persoonlijke instellingen)

                Lijkt mij echt handig, staat je focuslimiter verkeerd ingesteld en ben je je computer vergeten....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Sigma lenzen ( aan te passen met persoonlijke instellingen)

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Lijkt mij echt handig, staat je focuslimiter verkeerd ingesteld en ben je je computer vergeten....
                  Op die foto in een van de linkjes zie je dat er een knop 'Custom' (C1-C2- Off) op staat.
                  Op Off zal de lens dus naar de standaardwaarden terugkeren neem ik aan.
                  Dan valt er toch mee te leven .
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Sigma lenzen ( aan te passen met persoonlijke instellingen)

                    Focuslimiter is niks nieuws hoor, wordt vooral gebruikt bij het filmen.

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Sigma lenzen ( aan te passen met persoonlijke instellingen)

                      Trouwens ook Canon lenzen kunnen tegenwoordig firmware updates krijgen, ik heb hier al eens een topic over gestart ; KLIK

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Sigma lenzen ( aan te passen met persoonlijke instellingen)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Trouwens ook Canon lenzen kunnen tegenwoordig firmware updates krijgen, ik heb hier al eens een topic over gestart ; KLIK

                        grts
                        Sieg
                        Bij Sigma zou je dan de lens niet moeten opsturen als je zelf de adapter hebt om de lens aan te sluiten op de computer.
                        Gezien de problemen die er blijkbaar zijn met de Tamron 24-70 VC als je die op een 6D gebruikt, lijkt mij dat systeem geen overbodige luxe.

                        Ze zullen bij Tamron dus ook wel zo'n systeem moeten voorzien om de lenzen bruikbaar te houden op nieuwe camera's.
                        Bij sommige flitsers (Metz) kan je zelf ook de firmware vervangen door een recentere als dat nodig is, die hebben ook al door dat dat een goede zaak is voor de gebruikers.
                        Als je dus een third-party flitser wil kopen, dan kan je best ook zo'n Metz kopen om er zeker van te zijn dat je die nog lang kan blijven gebruiken.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe Sigma lenzen ( aan te passen met persoonlijke instellingen)

                          @ Bart,

                          Bij m'n Canon doe ik dat via de aansluiting pc - toestel, dus niks opsturen hoor
                          Als je trouwens één van de nieuwe lenzen op je toestel plaatst en deze dan aansluit op de pc krijg je de firmwareversie te zien van de camera maar ook van de lens die er op zit.

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe Sigma lenzen ( aan te passen met persoonlijke instellingen)

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            En wat hangt er dan aan de andere kant van dat usb-kabeltje?
                            Meer info hier.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment

                            Working...
                            X