Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vale Gier in vlucht + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vale Gier in vlucht + update

    Hierbij nog een foto van mij van de Cevennen deze zomer. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ik vind hem niet perfect, maar ik was er toch zeer tevreden mee.

    Even doorklikken en je hebt een 1600px versie op flickr


    Griffon Vulture by LaurentSt, on Flickr

    UPDATE: hooglichten nog iets teruggetrokken, lichte groenzweem verwijderd, ontruisen van de achtergrond adhv brushtool netter gedaan en vleugeltipjes rechtsvanboven weggecloont.

    Last edited by LaurentS; 10 januari 2013, 12:36.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

  • #2
    Re: Vale Gier in vlucht

    je hebt verdorie gelijk om er tevreden mee te zijn!
    Zijn ze daar goed 'te vangen' die gieren?

    Comment


    • #3
      Re: Vale Gier in vlucht

      Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
      je hebt verdorie gelijk om er tevreden mee te zijn!
      Zijn ze daar goed 'te vangen' die gieren?
      Zoals met alle vogelfotografie is er een factor geluk, geduld en kennis mee gemoeid. Je moet dus weten waar je moet gaan zitten, indien je geïnteresseerd bent, kan je mij altijd een privébericht sturen voor de locatie waar ik zat. Op die plek heb je bijna altijd minimum 10 Vale Gieren in zicht, maar daarom niet binnen fotografeerbare afstand. Daarnaast moet je geduld hebben en een beetje geluk. Toen ik op die plek ging gaan zitten rond 15 uur, zat er een vrouw al van 9 uur 's morgens en ze had hetzelfde gedaan de voorgaande 3 dagen. 40 minuten later kwamen er twee heel dicht voor ons vliegen, dit is één van de twee. De vrouw zei tegen mij dat dat de eerste keer was in die 3 dagen dat ze zo dichtbij gekomen waren en dat ik dus veel geluk had. Dit is een foto van één van deze twee gieren. Ik zat overigens niet in een hut of auto, maar gewoon op een rots in de schaduw van een boom.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #4
        Re: Vale Gier in vlucht

        Ik zou er ook tevreden mee zijn!!
        Voor mij een mooie!

        Grt Francis
        Canon van s'morgens tot s'avonds.

        Comment


        • #5
          Re: Vale Gier in vlucht

          Oorspronkelijk geplaatst door Ferrari Bekijk bericht
          Ik zou er ook tevreden mee zijn!!
          Voor mij een mooie!

          Grt Francis
          Hier ook hoor
          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
          Flickr - JAlbum

          Comment


          • #6
            Re: Vale Gier in vlucht

            Staat er mooi op dit roodbruine exemplaar.
            Gr David

            Comment


            • #7
              Re: Vale Gier in vlucht

              idd niet van je beste foto's, maar toch eentje om best trots op te zijn.
              Ik zou er althans ook blij mee zijn hoor.
              Groet Theo
              http://500px.com/diethe

              Comment


              • #8
                Re: Vale Gier in vlucht

                Oorspronkelijk geplaatst door diethe Bekijk bericht
                idd niet van je beste foto's, maar toch eentje om best trots op te zijn.
                Ik zou er althans ook blij mee zijn hoor.
                Ik volg Theo hierin.

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Vale Gier in vlucht

                  Prachtig gedetailleerd, ook de onderkant, niet zo gemakkelijk als het eruit ziet

                  Ondanks het feit dat er in de Cevennen veel minder gieren zitten heb je er toch mooie plaatsen om tot aan de rand van de canyon te gaan en ze op ooghoogte te fotograferen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vale Gier in vlucht

                    Bedankt voor de commentaren

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Prachtig gedetailleerd, ook de onderkant, niet zo gemakkelijk als het eruit ziet

                    Ondanks het feit dat er in de Cevennen veel minder gieren zitten heb je er toch mooie plaatsen om tot aan de rand van de canyon te gaan en ze op ooghoogte te fotograferen.
                    Veel minder als waar?
                    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                    Comment


                    • #11
                      Schitterend om te zien, mooi!!!
                      M.v.g. Schipper (Wim VD)
                      http://www.wimentine.net

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vale Gier in vlucht

                        Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                        Bedankt voor de commentaren



                        Veel minder als waar?
                        In Spanje

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vale Gier in vlucht

                          Wel jammer vind ik de nabewerking, mocht iets subtieler. Het is net of de gier er op geplakt is, alhoewel ik weet dat dit zeker niet het geval is. De korrelige halo rondom het vogeltje is te sterk aanwezig en bovenaan de vleugels zijn restanten te zien van andere vleugels. Ook het wegwerken van ongewenste elementen rechtsboven is te opvallend. Vreemd dat niemand van men voorgangers dit opmerkt, tenzij jullie meer kijken naar de naam van fotograaf en niet zo nauw naar het beeld gapen als ik natuurlijk, want het moment is super.
                          grt, TROPCAL
                          www.tropcal.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vale Gier in vlucht

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tropcal Bekijk bericht
                            Wel jammer vind ik de nabewerking, mocht iets subtieler. Het is net of de gier er op geplakt is, alhoewel ik weet dat dit zeker niet het geval is. De korrelige halo rondom het vogeltje is te sterk aanwezig en bovenaan de vleugels zijn restanten te zien van andere vleugels. Ook het wegwerken van ongewenste elementen rechtsboven is te opvallend. Vreemd dat niemand van men voorgangers dit opmerkt, tenzij jullie meer kijken naar de naam van fotograaf en niet zo nauw naar het beeld gapen als ik natuurlijk, want het moment is super.
                            Je hebt gelijk, als je de grotere versie op Flickr bekijkt dan zie je dat de ruis nogal onzorgvuldig is weggewerkt en dat er rechtsboven nog wat restanten zijn van kloonwerk. Op het kleinere formaat wat hier gepost is moet je toch al met een vergrootglas kijken hoor
                            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                            Flickr - JAlbum

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vale Gier in vlucht

                              Ik vind de achtergrond enorm storend, maar de gier staat er wel mooi op !
                              Nikon shooter - Samyang fan

                              Comment

                              Working...
                              X