Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat te doen??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat te doen??

    Hey,

    even de omgeving schetsen waar mijn probleem zich afspeelt. Zelf ben ik sinds kind af gepassioneerd door fotografie. Sinds vorig jaar heb ik dan ook van mijn moeder mijn overleden vader zijn slr + kit lens en 50mm 1.4 gekregen. Nu ben ik hier al een jaar mee aan het fotograferen en had in gedachte rond deze periode mezelf een statief aan te schaffen (manfrotto 055xprob + sirui k30x).
    Nu sinds een paar dagen heeft die Canon 50mm 1.4 zijn AF het begeven. Natuurlijk niet meer in garantie aangezien die +/- 8 jaar oud is. Na wat heen en weer te surfen over dit probleem blijkt dit objectief heel fragiel te zijn.

    Nu ben ik hier wat aan het denken of het wel zinvol is een statief te kopen en het niet slimmer zou zijn om eerst te investeren in een nieuw objectief of die 50mm laten repareren indien mogelijk.

    Ik zit nu enkel met een 28-105 kitlens waar ik niet ontevreden over ben maar die 50mm was toch iets speciaal aangezien ze nooit van mijn pa's slr is geweest.

    Dus wat zouden jullie een beginnende kerel als mezelf aanraden waar ik mijn centen best in kan spenderen.
    Misschien handig om te weten is dat ik na x-aantal jaren zal overstappen op FF dus indien er een nieuw objectief zal aangekocht worden zal dit een EF objectief zijn.

    Groeten, Hans

  • #2
    Re: Wat te doen??

    je hebt het niet over wat het mag kosten, maar dit is een heerlijk lensje:

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Wat te doen??

      Dan zou ik toch deze kiezen:
      http://www.cameranu.nl/nl/objectieve...129_492_10691/
      iets duurder, maar in een test beter dan de Nikkor en Canon. In de belevingswereld van sommigen is dit niet mogelijk, maar toch......
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Wat te doen??

        Bouk & Hjanssen,

        Alvast bedankt voor de snelle reactie. Jullie zeggen dus om te gaan voor een nieuw objectief ipv te laten herstellen of te gaan voor het statief? Misschien niet duidelijk geweest maar deze die Bouk voorstelde heb ik al maar daar is de autofocus van kapot.

        Comment


        • #5
          Kan niet in uw portomonee spieken maar ik zal dan toch een nieuwe lens adviseren.

          Ik vermoed dat herstellen net zo duur is als een nieuw objectief

          Vriendelijk groet ,
          Jessey

          Comment


          • #6
            Re: Wat te doen??

            heb je f1.4 nodig? je kan ook een f1.8 lensje kopen, is goedkoper en dan heb je geld over voor 't statief...

            bij nikon hanteren ze een tabel voor de herstel-kosten en die is max 70% van de nieuw waarde... met andere woorden, als er veel te herstellen is, kan je net zo goed tweedehands kopen...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Wat te doen??

              Als je al precies weet wat het euvel is, waarom vraag je niet gewoon bij Techrepair (reparatie huis voor canon) wat het kost om het te repareren? Als je het voor bijvoobeeld max. 200 euro kunt laten fixen, zou ik dat zowieso gewoon doen. Mocht je daarna toch beslissen om iets anders te kopen, dan kun je in ieder geval de lens nog tweedehands verkopen.
              WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

              Comment

              Working...
              X