Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prive gegevens op in exif

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prive gegevens op in exif

    ben de handleiding van mijn nieuw toestel aan het doorworstelen. Ik heb in een menu gevonden dat je je eigen gegevens zoals naam e.d. kan opslaan in het toestel zodat deze ook telkens weergegeven worden in de fotogegevens. Is het wenselijk om dit te doen, of beter niet?
    Ik denk ook aan mijn eigen privacy, niet dat ik zinnens ben om niet geoorloofde foto's te maken en of te publiceren maar toch, je weet nooit waar je foto's terecht komen.

  • #2
    Ik zou toch steeds mijn naam vermelden, voor copyrightgevallen.

    En zorg ervoor dat je geen foto's op het net zet waar je ooit problemen door zou kunnen krijgen. Zolang je de privacyregels respecteert kan er niet veel gebeuren, wat niet wegneemt dat ik die privacywetgeving te vergaand vind. Zometeen moet je nog toestemming vragen aan je eigen goudvis.

    Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

    Comment


    • #3
      Re: prive gegevens op in exif

      Ik heb zelfs mijn emailadres in de exif staan, want ik denk dat er nog steeds eerlijke mensen zijn en als ik dan de camera verlies oid, kunnen ze me toch nog vinden.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Dat is inderdaad een goed idee, met een mailadres kan niemand iets beginnen (kwaadaardig, dan).
        Vroeger vonden we het heel normaal om overal (bagage, agenda...) naam, adres, telefoon, bloedgroep, geboortedata, bankrekeningen en meer te vermelden. Nochtans kon iemand met minder nobele bedoelingen daar even goed misbruik van maken. "'T is allemaal de schuld van 't Internet", jaja, En Eskimo's eten iedere dag een ijsje.

        Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

        Comment

        Working...
        X