Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 16-35 f/4 of Nikon 17-55 f/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 16-35 f/4 of Nikon 17-55 f/2.8

    Als aanvulling op de Tokina 11-16 ben ik opzoek naar een standaardzoom.
    Ik twijfel tussen de 16-35 f/4 en de 17-55 f/2.8
    De lens zou ik vooral gebruiken voor nightlife, dus de AF moet wél snel zijn.
    Ik werk momenteel met een D90, ik weet dat de 16-35 een FX lens is maar kan dit problemen geven op een DX body? (aankoop van FX body is niet uitgesloten in de toekomst)

    Thanks!

  • #2
    Re: Nikon 16-35 f/4 of Nikon 17-55 f/2.8

    FX lens op DX body geeft geen probleem.

    17-55 zal door de 2.8 makkelijker focussen in het donker.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 16-35 f/4 of Nikon 17-55 f/2.8

      als je overstap overweegt en je een aanvulling op de 11-16 zoekt, dan zou ik zeker ook de 24-70 overwegen

      gat tussen 16 en 24 ga je niet zo erg merken denk ik
      www.christian-bailleul.be | Blog

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 16-35 f/4 of Nikon 17-55 f/2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
        De lens zou ik vooral gebruiken voor nightlife, dus de AF moet wél snel zijn.
        bij nightlife fotografie heb je er baat bij dat je een f2.8 gebruikt, focust makkelijker in 't donker

        Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
        als je overstap overweegt en je een aanvulling op de 11-16 zoekt, dan zou ik zeker ook de 24-70 overwegen

        gat tussen 16 en 24 ga je niet zo erg merken denk ik
        dat gat tussen 16 en 24 is vele malen groter dan wat je wint boven de 50mm

        mijn ervaring met event fotografie op een crop camera is dat ik een 17-55mm 90% van de tijd op m'n camera laat zitten, enkele overzicht foto's neem met ultra wide en soms een 70-200mm opzet om paparazi shots te maken...

        met FX-fullframe is de 24-70mm m'n vaste event lens...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 16-35 f/4 of Nikon 17-55 f/2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
          gat tussen 16 en 24 ga je niet zo erg merken denk ik
          8mm is respectievelijk 50% en 33% van het bereik en dat mis je.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 16-35 f/4 of Nikon 17-55 f/2.8

            Die 17-55 heeft idd wel als voordeel dat het een 2.8 lens is.
            Nu, ik zit toch altijd rond f/4 te werken. dus dat is nu niet zo'n groot probleem (+ de VR van de 16-35).

            Is het verschil qua focus zeer groot tussen beide lenzen (in donkere omstandigheden?).

            De 24-70 is wat over-the-top volgens mij, voor wat ik ze nodig heb toch. Ik gebruik nooit mijn 35mm voor people-shots dus ik denk niet dat ik die extra mm's nodig ga hebben (naar de tele-kant toe).
            Ik ben meer geneigd om de 16-35 te kopen omdat het ook een FX lens is & dat is dan al één stap in de goede richting.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 16-35 f/4 of Nikon 17-55 f/2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
              Nu, ik zit toch altijd rond f/4 te werken. dus dat is nu niet zo'n groot probleem (+ de VR van de 16-35).
              Dat maakt voor de AF niet uit, al zet je hem op f22, de lichtmeting is altijd bij open diafragma. Hoe minder licht op je AF-sensor, hoe eerder de AF trager wordt cq er mee stopt.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 16-35 f/4 of Nikon 17-55 f/2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Dat maakt voor de AF niet uit, al zet je hem op f22, de lichtmeting is altijd bij open diafragma. Hoe minder licht op je AF-sensor, hoe eerder de AF trager wordt cq er mee stopt.
                Op die manier, dat wist ik niet! Weer iets bijgeleerd dus.
                Maar zal dit een groot verschil zijn, de 2.8 lens t.o.v. de f/4 lens? Het is tenslotte maar 1 stop dat je eigenlijk "verliest".

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 16-35 f/4 of Nikon 17-55 f/2.8

                  Is er eigenlijk wel nog ergens een shop die de 16-35 mm binnen heeft? Zelfs op de Nikon online shop is die uitverkocht.

                  Comment

                  Working...
                  X