Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Baby-koala in Planckendael

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Baby-koala in Planckendael

    Aan het eind van de mini-SD in Planckendael liepen fotosdirk en ikzelf nog eens lands de koala's, die we eerder op de dag rustig ingedommeld hadden gevonden.

    Tot onze verbazing merkten we dat het midden juni geboren jong van vrouwtje Guwara zowaar (en letterlijk!) zijn kopje aan het buitensteken was.

    Vandaar dat we ons bevonden tussen enkele TV-cameraploegen, reporters, verzorgers en een hoop kijklustigen.
    Niet meteen ideale omstandigheden om de kleine in het vizier te nemen (en ook het licht was al flink afgenomen).

    Dirk richtte zijn 300mm telekanon (met 2x converter), de resultaten zie je hier.

    Met enige moeite kon ik nog wat (niet geheel duidelijke) videobeelden vastleggen:



    Zo kreeg een leuke Shooting day nog onverwachts een bijzonder extraatje aan het einde!

    Voor de techneuten: opgenomen met een Fuji X-E1 op ISO 1600 en 3200. Ik had die dag wat geëxperimenteerd met twee oude lenzen met Nikon F-vatting: een mooie 35 jaar oude Vivitar Series 1 135mm f/2.3, en een eerder bedenkelijke 30 jaar oude Super Carenar MC 200mm f/3.5 (in feite een lens uit de Cosina-stal verkocht onder een Duits retailermerk). De beste camera is die welke je op dat moment bij hebt, dus ik moest het met die combinatie doen...

    Meteen ook mijn eerste 'montage' met Première Elements 11. Straf spul, nog veel te leren!
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

  • #2
    Re: Baby-koala in Planckendael

    Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
    ............................... De beste camera is die welke je op dat moment bij hebt, dus ik moest het met die combinatie doen...
    Dat zijn unieke, historische beelden. Goed ingeblikt.
    En zowel bij fotografie als bij videofilmen zijn de "gegeven" omstandigheden niet altijd ideaal.
    Bij videofilmen is het verhaal veelal belangrijker dan de kleine details over beeldkwaliteit. Het verhaal is hier uitzonderlijk. De beeldkwaliteit vind ik, gezien de omstandigheden, heel fatsoenlijk.
    Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
    Meteen ook mijn eerste 'montage' met Première Elements 11. Straf spul, nog veel te leren!
    Welkom in de club. En inderdaad straf genoeg voor 95% van de gevallen......
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Baby-koala in Planckendael

      Verbluffend goed!!
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • #4
        Re: Baby-koala in Planckendael

        mooi moment in beeld gebracht.
        Groeten Leon
        http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
        Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

        Comment


        • #5
          Re: Baby-koala in Planckendael

          Proficiat René,

          Prachtige video en op het juiste moment kunnen maken
          En ja, Elements 11 staat hier ook in de "leercurve" ...

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Baby-koala in Planckendael

            Mooie beelden!
            Over het technische: bij fotografie is het de bedoeling om het beeld zo stil mogelijk te houden. Bij video is het de bedoeling om beweging te krijgen, ook bij 'stilstaande' onderwerpen.
            Dit doet men wel gecoördineerd. Dus niet los uit de hand want dan komt het te shakerig en amateuristisch over. Door de statiefkop niet te hard te plaatsen en bij een statisch beeld enkele mm te pannen (vertikaal en horizontaal). Let er eens op als je een film bekijkt in de scènes waar conversaties tussen twee personen verlopen: men zal voor het beeld wisselen tussen de gezichten van de twee personen met een gewone knip (harde overgang) en de gezichten zelf worden heel subtiel gepanned hoewel ze staties lijken (op het onderbewuste gespeeld van de kijker).
            Dit is geen kritiek hoor, maar enkel om te helpen omdat er nu nog weinig te vinden is op dit forum over het technische van het filmen.
            PS: om te zoomen (zit hier wel niet in de film) gebruikt men dan een rig in plaats van de zoom van de lens.
            Doe zo verder.

            Comment

            Working...
            X