Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

einde van fotografie?? zoals we die nu kennen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • einde van fotografie?? zoals we die nu kennen

    onderstaand filmpje toont toch heel veel.
    met de opkomst van high res filmen (4K = 4 keer de res. van full HD) lijkt fotografe toch aan zijn eind te komen
    het perfecte moment perfect kiezen, altijd hebben, en nooit iets missen, ...

    nu nog erg duur, maar op termijn, gelijk alles, ook voor de serieus hobbyist beschikbaar.
    kan ook wel een serieuze meer waarde gaan geven voor de pro.

    4K video and still
    Last edited by david_ve; 5 januari 2013, 20:00. Reden: titel aangepast
    nikon stuff

  • #2
    Re: einde van fotografie??

    Maar het blijven kleine fotootjes.....maar 4096 x 2160 17MP ofzo en in 2:3 nog minder.

    Het gereedschap voor die geen genoeg hebben aan 10fps.

    Alleen omdat iets er is, hoef je het nog niet te gaan gebruiken. Kijk eens naar de topics over digitale achterwanden voor klassieke SLRs of een simpele DSLR in het jasje van een simpele SLR. Er zijn nog steeds mensen die genot hebben aan het maken van een foto en die willen niet gezien worden met zo'n ding en je mist natuurlijk de klik.....
    Last edited by hjanssen; 5 januari 2013, 18:17.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Technologisch is het prachtig, en er zal nog veel verbeteren, ook formaat, resolutie... Dat weet iedereen die om het even welke technologische evolutie een beetje gevolgd heeft.

      Maar ik ben ook nog een ouderwetse, traditionele, retrograde, klassieke... idioot (ik stuur al mijn berichten op kleitabletten) en ik hou ook nog van de kick om op het juiste moment het knoppie in te drukken, ook al gebruik ik wel eens de continustand. Maar een vriend van mij heeft Parkinson, en die haalt 15 beelden per seconde. Ik hou zelfs van de teleurstelling als ik te vroeg of te laat heb afgedrukt, of verkeerd had scherpgesteld of gekadreerd, of de sluitertijd of opening verkeerd had ingeschat. Je wil blijven leren, en niet alles aan de machine toevertrouwen. In de auto gebruik ik graag de cruise control, maar een display dat mij zegt dat ik op- of terug moet schakelen? Als ik daar dan bij wijze van proef gehoor aan geef, stel ik vast dat het verbruik hoger wordt. Technologie heeft nog veel van de mens te leren.

      Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • #4
        Re: einde van fotografie??

        Ja, 't is toch wel knap he, kan je niet omheen...
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: einde van fotografie??

          idd knap maar einde van fotografie LOL
          Ik schiet nog regelmatig met filmkes, net zoals zovelen. blijft nog steeds bestaan.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: einde van fotografie??

            Ik zie dit niet dadelijk als het einde van fotografie maar als een nieuwe wending in fotografie.

            Wat wij nu doen, is kijken naar een bewegend beeld en dan proberen wij het juiste moment vast te leggen.

            Met deze nieuwe stap kun je gewoon het bewegend beeld proberen zo goed mogelijk te kaderen en als alles is afgelopen alles nog eens opnieuw bekijken en hieruit het juiste moment kiezen. Het voordeel hier is dan wel dat je altijd in feite een herkansing hebt om het juiste moment te kiezen.


            Dus nee... dit is niet het einde van de fotografie, het is gewoon de volgende stap. Persoonlijk zie ik nog niet dadelijk iedereen deze techniek gaan toepassen, gewoon omdat er veel te veel mensen op dit moment nog denken op de oude methode en deze ook zo toepassen. Voor mij is dit zeker nog verre toekomst muziek, gewoon omdat het toestel dat ze hier hebben gebruikt voor mij veel te duur is en ook van het verkeerde merk. Ik heb nu eenmaal gekozen voor Nikon en ik zie mij niet meer omschakelen op een ander merk. Of... ik zou de lotto moeten winnen, dan is alles mogelijk.

            Maar... ik zie de andere merken ook wel nog volgen en ik vermoed dat over enkele jaartjes, de goedkopere toestellen deze mogelijkheid aan deze kwaliteit ook wel zullen leveren.

            Maar om eerlijk te zijn, ik zie de toekomstige fotograaf toch nog altijd gewoon foto's nemen en bij speciale opdrachten misschien overschakelen op deze nieuwe methode om een grotere zekerheid te hebben dat ze de juiste foto's kunnen leveren aan hun klanten.
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

            Comment


            • #7
              Re: einde van fotografie??

              titel aangepast!
              past iets beter.
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: einde van fotografie??

                Het einde is al vaak voorspeld lees http://www.librero.nl/nieuw-binnen/F...8998-219-3/770 maar eens
                Flickr één
                Flickr two

                Comment


                • #9
                  Re: einde van fotografie??

                  nee niet het einde van de fotografie.
                  zoals fotografie ook niet het einde van de schilderkunst heeft ingeluid.

                  Comment


                  • #10
                    Inderdaad, het is een nieuwe manier om beeld vast te leggen. Misschien was mijn eerste reactie wat heftig, maar ik ben niet tegen vooruitgang, integendeel (of ik zou nog in Lascaux zitten...)
                    Schilderen, fotograferen, video.... het kan allemaal naast elkaar bestaan, want alle vormen zijn complementair.

                    Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                    Comment


                    • #11
                      Lijkt inderdaad mooi maar wat doe je wanneer er te weinig licht is en je dus een flits nodig hebt?
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Lijkt inderdaad mooi maar wat doe je wanneer er te weinig licht is en je dus een flits nodig hebt?
                        Dan zal de technologie evolueren, en hogere gevoeligheden mogelijk maken. De eerste foto's hadden uren belichting nodig (daglicht), nu nog een fractie van een seconde. Zo'n haast?

                        Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                        Comment


                        • #13
                          Re: einde van fotografie?? zoals we die nu kennen

                          Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                          Zo'n haast?
                          Absoluut niet . . .
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: einde van fotografie?? zoals we die nu kennen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Lijkt inderdaad mooi maar wat doe je wanneer er te weinig licht is en je dus een flits nodig hebt?
                            straks komen ze wel met krachtige en draagbare led lampen of nog iets totaal anders
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: einde van fotografie?? zoals we die nu kennen

                              Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                              onderstaand filmpje toont toch heel veel.
                              met de opkomst van high res filmen (4K = 4 keer de res. van full HD) lijkt fotografe toch aan zijn eind te komen
                              het perfecte moment perfect kiezen, altijd hebben, en nooit iets missen, ...

                              nu nog erg duur, maar op termijn, gelijk alles, ook voor de serieus hobbyist beschikbaar.
                              kan ook wel een serieuze meer waarde gaan geven voor de pro.

                              4K video and still
                              Is niet met dezelfde gedachte ontwikkeld, maar is betaalbaar, compatibel met canon EF en neemt op in RAW, is volgens mij ook bruikbaar om stills uit te halen.

                              http://www.blackmagicdesign.com/prod...ccinemacamera/
                              BD2583BE

                              Comment

                              Working...
                              X