Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretfoto Sigma 70-200mm F2.8 IF EX APO DG OS HSM of beter Canon EF 100mm F2.0 USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portretfoto Sigma 70-200mm F2.8 IF EX APO DG OS HSM of beter Canon EF 100mm F2.0 USM

    Hey,

    mijn eerste post hier.
    Ben al een tijdje bezig met fotokens trekken maar ben van plan om het niveau en beetje op te krikken.
    Ik heb een canon 550D

    Ik wil vooral foto's maken van de kids, en op reis, zowel landschappen als personen. en wie weet wat nog meer...

    Ik heb een canon 17-85 is usm en vond dat deze vaak te kort schoot op vlak van zoom. En wou ook een vaste lens hebben een 85 of 100 met diafragma 1.8

    Aangezien ik op die forum voor een telezoom gezien heb dat de Sigma 70-200mm F2.8 IF EX APO DG OS HSM er goed uit komt heb ik deze net besteld.

    Mijn vraag is nu wat een vaste lens met een diafragma van 1,8 nog meer kan bieden voor portretfotografie dan de sigma zoomlens. (het zijn nu cash back akties van canon)

    Heeft er verder iemand ervaring met de Sigma Converter 2.0x EX DG Apo, is dit de moeite , of levert digitaal inzoemen achteraf dezelfde kwaliteit op

  • #2
    Re: Portretfoto Sigma 70-200mm F2.8 IF EX APO DG OS HSM of beter Canon EF 100mm F2.0

    Met een f1,8 lens kan je een nog kleinere scherptediepte krijgen om een onderwerp nog wat beter te "isoleren" ten opzichte van de achtergrond.
    Maar op f1,8 heb je wel te weinig scherptediepte om een gezicht helemaal scherp in beeld te krijgen.

    Je kan de 70-200 ook heel goed gebruiken voor portretfoto's, het voordeel van een vaste 85 of 100mm is ook wel dat die veel minder wegen dan een 70-200.

    Hoe de nieuwe Sigma 70-200 presteert in combinatie met een 2x teleconverter, dat weet ik niet.
    Ik heb ooit wel een Sigma 70-200 f2,8 besteld, samen met een Sigma 2x teleconverter, de resultaten van die combinatie waren zo slecht dat ik die teleconverter meteen weer te koop heb gezet...

    Met de nieuwe Sigma 70-200 zou dat wel beter moeten gaan, want die lens is met het diafragma volledig open toch zichtbaar scherper dan het oude model dat ik toen had.
    De Canon 70-200 f2,8 L IS II werkt wel vrij goed in combinatie met een Canon 2x (type III) teleconverter, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat dat ook zo is met de Sigma 70-200 OS + een 2x teleconverter.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Portretfoto Sigma 70-200mm F2.8 IF EX APO DG OS HSM of beter Canon EF 100mm F2.0

      Bedankt voor de snelle reactie
      dan laat ik die vaste lens voorlopig zo.

      Moet je voor een sigma een sigma teleconverter nemen of mag dat dan ook een zijn van canon?

      Een heel ander vraagje aangezien ik hier nieuw ben, vraag ik me wel af hoe het komt dat ik maar posts kan zien die begonnen zijn ergens eind vorig jaar, en niet de posts die daarvoor geplaatst zijn ? ...

      Comment


      • #4
        Re: Portretfoto Sigma 70-200mm F2.8 IF EX APO DG OS HSM of beter Canon EF 100mm F2.0

        ik gebruik de sigma in de studio en dit werkt goed, wel vrij zwaar.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Portretfoto Sigma 70-200mm F2.8 IF EX APO DG OS HSM of beter Canon EF 100mm F2.0

          Ik kan niet garanderen dat de Canon 2x teleconverter past op de Sigma 70-200 f2,8 OS.
          Op de oude 150mm macro (zonder OS) past de Canon teleconverter in ieder geval niet (ik heb de 150mm en de Canon 2x teleconverter), maar op de 150mm OS past die wel (dat heb ik in een test gezien).

          Kenko teleconverters passen gewoonlijk op alle lenzen, maar bij sommige combinaties kunnen die dan weer voor andere problemen zorgen (met de 5D MKIII + Sigma 150mm + Kenko 1,4x tc blokkeert de boel en werkt de camera pas terug als je de accu er even uit hebt gehaald, met de Canon 300mm f4 L IS heb ik hetzelfde probleem als ik de Kenko 1,4x tc wil gebruiken op de 5D MKIII, met de 1D MKIII is er geen enkel probleem).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Portretfoto Sigma 70-200mm F2.8 IF EX APO DG OS HSM of beter Canon EF 100mm F2.0

            Ik heb de lens nu een beetje kunnen oefenen op een verjaardagsfeestje van de kinderen, maar moet toch wel toegeven dat het gewicht begint door te wegen, zeker op portret fotograferen is het zelfs moeilijk de camera vast te houden. Statief is hier niet mogelijk want de kids bewegen te snel.. Dus het gewicht speelt wel zeker een rol. Alhoewel dan weer ik met de spelende kids van op afstand niet toe kom met 100 zoom.

            Comment


            • #7
              Re: Portretfoto Sigma 70-200mm F2.8 IF EX APO DG OS HSM of beter Canon EF 100mm F2.0

              je kan gaan overwegen om een F4-versie te gaan nemen, een stapje hoger in de iso's en je hebt 'hetzelfde' licht
              de canon F4 IS ligt rond de prijs van de 2.8 OS van sigma

              naast de 100 L IS heb je ook nog de 135 F2, ietsjes langer in bereik dan die 100 en iets lichtersterker.
              Andere mogelijkheid ook nog is als je echt dat lange bereik nodig hebt, is een prime overwegen op die brandpunten zoals de sigma 150 3.5 OS macro of een 200 2.8 prime

              EDIT: mss nog een bijkomende vraag. heb je je toestel uitgerust met een grip? dit kan ook serieus helpen, het totaalgewicht gaat mss wel omhoog maar meestal wordt de ligging in de handen beter verdeeld qua gewicht en je hebt het voordeel als je in portret-stand werkt dat je de bediening ook op de grip kan doen. het lijkt iets klein maar ik ken iemand die de canon 2.8 heeft gekocht en die had ook zoiets van damn, das zwaar voor lang; ik heb die dan als hij eens bij mij was, de telezoom op mijn 40d met grip geplaatst en hem gegeven en hij was gelijks overtuigd en heeft zich een grip besteld voor zijn 7d, (en de 40d is dan zwaarder als de 7d)
              Last edited by SVIS; 8 januari 2013, 06:19.
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Portretfoto Sigma 70-200mm F2.8 IF EX APO DG OS HSM of beter Canon EF 100mm F2.0

                Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                ik gebruik de sigma in de studio en dit werkt goed, wel vrij zwaar.
                Net daarom dat de meeste (die ik ken althans) naar een 50mm grijpen, stel U een voor een hele dag met zo een joekel in de studio... In ieder geval zoek een objectief met een groot diafragma zodat je het model (uw gezinsleden in dit geval) goed kan isoleren van de achtergrond. Is altijd mooier dan rommel in de achtergrond.
                Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Portretfoto Sigma 70-200mm F2.8 IF EX APO DG OS HSM of beter Canon EF 100mm F2.0

                  is te doen hoor. onlangs nog een 4tal uurkes aan een stuk mee gewerkt zonder problemen.
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment

                  Working...
                  X