Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ARGUS fotowedstrijd 'Natuur en milieu in pixels'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ARGUS fotowedstrijd 'Natuur en milieu in pixels'

    <font face="Arial">ARGUS vzw, het milieupunt van KBC, lanceert de derde editie van de fotowedstrijd ‘Natuur en milieu in pixels’. Voor meer dan 6000 € aan prijzen! Speciale prijzen voor jongeren tot 17 jaar. Afsluitdatum woensdag 1 september 2004.

    De wedstrijd wil de beste beelden opsporen over natuur en milieu van zowel amateur- als professionele fotografen. Deelnemen kan alleen met digitale foto’s. Zowel digitale opnamen als ingescande ‘conventionele’ foto’s worden aanvaard.

    Volwassenen kunnen deelnemen in volgende categoriën:
    A. Natuur in Vlaanderen – prijs van het Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Inzendingen hebben vrij levende wilde dieren of planten en natuurgebieden in Vlaanderen als onderwerp. Beelden waaruit een ernstige verstoring van het onderwerp blijkt worden niet aanvaard.
    B. De wereld in onze handen – prijs van ARGUS. De beelden illustreren hoe natuur en milieu door de mens beschermd of bedreigd/aangetast worden.
    C. De mens in beweging – prijs van het FotoMuseum van de provincie Antwerpen. Inzendingen moeten het mobiliteitsprobleem of de oplossingen ervoor op een expliciete of symbolische wijze in beeld brengen.
    D. Duurzame wereld – prijs van ARGUS. Inzendingen zijn een appel voor duurzame ontwikkeling in derde wereldlanden. Duurzame ontwikkeling is het evenwichtige samengaan van ecologische, sociale en economische vooruitgang.

    Voor jongeren zijn speciale prijzen voorzien. Hun foto’s tonen vrij levende wilde dieren, planten en natuurgebieden. De beelden mogen overal gemaakt zijn. Wat telt is dat het beeld scherp, mooi en origineel is en dat het onderwerp niet verstoord werd.
    Er zijn drie leeftijdscategorieën en de categorie ‘Natuur dichtbij huis’:
    E. 10 jaar en jonger – prijs van Cera Foundation
    F. 11 tot 14 jaar – prijs van Cera Foundation
    G. 15 tot 17 jaar – prijs van Cera Foundation
    H. Natuur dichtbij huis – prijs van het Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. De beelden tonen vrij levende wilde dieren en planten of natuurgebieden die gefotografeerd zijn in de tuin of in de buurt waar je woont.

    In elke categorie wordt een hoofdwinnaar en een eervolle vermelding voorzien. De beste inzending over de categorieën heen wordt de ARGUS fotograaf van het jaar. De beste jeugdinzending over de categorieën heen wordt ARGUS jeugdfotograaf van het jaar. De winnende foto’s worden gepubliceerd in FOTO.

    Geďnteresseerd? Vraag meteen het wedstrijdreglement aan op info@argusmilieu.be of bij ARGUS vzw, Eiermarkt 8, 2000 Antwerpen, tel. 03 202 90 70, fax 03 202 90 88 of surf naar www.argusmilieu.be

    In samenwerking met AMINAL Afdeling Natuur, CERA Foundation en het FotoMuseum van de provincie Antwerpen
    Met de steun van H. De Beukelaer en C°, Foto Art, Atelier Luc De Backer en Im@gePro</font id="Arial">

  • #2
    ruikt een klein beetje naar SPAM ... maar goed, het interesseert ( ) me wel.

    Kan ik de foto's van 2003 misschien ergens on-line vinden ??
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

    Comment


    • #3
      Hallo,

      Toch even vermelden dat deze organisatie eerst contact opgenomen heeft met BD en toestemming voor publicatie gekregen heeft ...

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Originally posted by jaja
        Hallo,

        Toch even vermelden dat deze organisatie eerst contact opgenomen heeft met BD en toestemming voor publicatie gekregen heeft ...

        Jaja
        okč, nette mensen dus
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

        Comment


        • #5
          Eerst wel 10 euro betalen, voor je mag meedoen .
          Als er dus 600 inzenders zijn, dan hebben ze hun prijzengeld al terug. En als er meer mensen meedoen, maken ze winst.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Ik kreeg vandaag een mailtje van Helga Vanderveken:

            Beste Bart,
            De organisatie van de fotowedstrijd kost een veelvoud van het prijzengeld, dat kan ik je verzekeren. Het betalen van inschrijvingsgeld is een heel normale gang van zaken in de fotowedstrijdwereld en 10 euro is een heel bescheiden bedrag in vergelijking met andere.


            Ik wist dus niet dat het een gewoonte is dat er voor zo'n wedstrijd inschrijvingsgeld gevraagd wordt (ik heb zelf dus nog nooit aan zo'n wedstrijd meegedaan). En het was ook niet echt mijn bedoeling om iedereen van het forum af te schrikken om mee te doen met die wedstrijd .
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Ik kan al de kleine letterkes niet lezen van het reglement...
              Groetjes,

              Rudi Petitjean

              NATURE GALLERY

              Comment


              • #8
                Originally posted by Black B@ndit
                Ik kreeg vandaag een mailtje van Helga Vanderveken:

                Beste Bart,
                De organisatie van de fotowedstrijd kost een veelvoud van het prijzengeld, dat kan ik je verzekeren. Het betalen van inschrijvingsgeld is een heel normale gang van zaken in de fotowedstrijdwereld en 10 euro is een heel bescheiden bedrag in vergelijking met andere.


                Ik wist dus niet dat het een gewoonte is dat er voor zo'n wedstrijd inschrijvingsgeld gevraagd wordt (ik heb zelf dus nog nooit aan zo'n wedstrijd meegedaan). En het was ook niet echt mijn bedoeling om iedereen van het forum af te schrikken om mee te doen met die wedstrijd .

                Ruikt naar afzetterij als je het mij vraagt. Ik heb nog nooit gehoord van een fotowedstrijd waar je moet betalen om te kunnen meedoen...
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #9
                  Originally posted by MarcFoto
                  Ruikt naar afzetterij als je het mij vraagt. Ik heb nog nooit gehoord van een fotowedstrijd waar je moet betalen om te kunnen meedoen...
                  Da's misschien een groot woord. Laat ons stellen (en hopen) dat het voor een goed doel is : het milieu ... en het stimuleren van jongeren om te fotograferen (als ik het goed gelezen heb is het tot 17 jaar gratis), maar het is niet aan mij om hen te verdedigen.

                  By the way : even vlug op de site van het Internationaal Fotofestival in Knokke (toch niet van de minste, inzendingen uit 42 landen) gaan kijken (www.fotofestival.be) en de deelname was volledig gratis ...
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

                  Comment


                  • #10
                    Ik ben lid van een fotokring en kan bevestigen dat voor de meeste wedstrijden een kleine bijdrage moet worden betaald voor deelname, ook voor wedstrijden waar geen geldprijzen voorzien zijn.

                    Meestal is dit iets tussen de 5 en de 10 Euro (heb ook wel eens 50€ gezien), uit ervaring kan ik tevens zeggen dat de organisatie van een dergelijke wedstrijd inderdaad veel kost voor de organiserende club.

                    Groeten,
                    Rudy
                    Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

                    Comment


                    • #11
                      Als een fotoclub een deelname kost rekend is dit meestal om de verzendingkosten te betalen wanneer ze u die foto's terugsturen,
                      maar wanneer je het wedstrijdreglement van ARGUS leest ben je je foto's kwijt ( dat is al veel minder dan die terugsturen met uw 5 € die je aan een fotoclub betaald )

                      en ja de opbrengt zal zeker naar een goed doel gaan ( die groenen underen zak , )
                      maar eigenlijk is dat nog zo geen zot idee !!!
                      morgen ga ik ook een wedstrijd inrichten " de lieven lens wedstrijd " deelnamekost is 25 € indien je uw eigen foto terug wenst moet je er wel nog 5 € bijdoen.
                      De winnaar mag zich een volledig jaar winnaar van de lieven lens wedstrijd noemen, en als prijs mag hij/zij een bus haarlak/rol wc papier komen afhalen

                      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by lieven lens

                        De winnaar mag zich een gans jaar winnaar van de lieven lens wedstrijd noemen, en als prijs mag hij/zij een bus haarlak/rol wc papier komen afhalen

                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #13
                          Ik kan bevestigen dat voor de meeste wedstrijden voor scholen een bijdrage moet worden betaald voor deelname.

                          Meestal is dit iets tussen de 15 en de 50 Euro.


                          #Dyslexie#
                          Fotoacademie Amsterdam Digitaal

                          Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by lieven lens

                            ....morgen ga ik ook een wedstrijd inrichten " de lieven lens wedstrijd " ....
                            Verander de naam in "Liever een lens-wedstrijd", dan doe ik gegarandeerd mee! Een goed lenske wil ik ook wel winnen

                            Comment


                            • #15
                              Verzuring van de maatschappij, wat is dat ook al weer

                              Jo(han)
                              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                              Comment

                              Working...
                              X