Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogels fotograferen met 70-200?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vogels fotograferen met 70-200?

    Halllo iedereen,


    Ik vroeg me af of er mensen ervaring hebben met vogels fotograferen mbv de canon 70-200 f2.8 met IS.
    Is deze range te kort? Ik zoek al een tijdje naar een lens met deze specs, maar vroeg me toch af of dit hiervoor geschikt is.

    Alvast bedankt, alle hulp is welkom!

  • #2
    Re: Vogels fotograferen met 70-200?

    De meeste vogelfotografen gebruiken een veel langere tele, met een 200mm moet je heel dicht bij kunnen komen om kleine vogeltjes groot genoeg in beeld te krijgen (als je dicht genoeg bent met die 200mm lens, dan zijn die vogeltjes al lang gaan vliegen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Vogels fotograferen met 70-200?

      Ik zou dan eerder kijken naar een 100-400 of 120-400(sigma) als je op een crop werkt
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Vogels fotograferen met 70-200?

        Hartelijk dank voor de tips!

        Comment


        • #5
          Re: Vogels fotograferen met 70-200?

          Welke vogels? Er zijn er genoeg, die je met een veel kortere lens kan fotograferen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Vogels fotograferen met 70-200?

            Heel soms, op plaatsen waar gevoederd wordt, met een 1.4 extender.
            Anders Canon 100-400 IS, 300 f:4 IS + 1.4, 400 f:5.6, Sigma 150-500 OS, 120-400 OS, 50-500, 120-300 f:2.8 (OS)+ 1.4 om met de betaalbare te beginnen.
            Gebruik de zoekfunctie.

            Comment


            • #7
              Re: Vogels fotograferen met 70-200?

              Oorspronkelijk geplaatst door palombia Bekijk bericht
              Heel soms, op plaatsen waar gevoederd wordt, met een 1.4 extender.
              Anders Canon 100-400 IS, 300 f:4 IS + 1.4, 400 f:5.6, Sigma 150-500 OS, 120-400 OS, 50-500, 120-300 f:2.8 (OS)+ 1.4 om met de betaalbare te beginnen.
              Gebruik de zoekfunctie.
              Geen voer en ook nog op FF...
              130mm

              wel voer aanwezig, maar dat zit gewoon in het water rond de paal
              65mm

              ook voer aanwezig, maar dit ligt gewoon op grond als los frietje, maar als er echt gevoerd wordt, is het één bal met meeuwen...
              Last edited by hjanssen; 4 januari 2013, 15:27.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Vogels fotograferen met 70-200?

                Als je in de dierentuin bedoelt, ja lukt prima

                Als je echter wilde vogels bedoelt, schiet deze lens in de meeste gevallen tekort (zonder teleconverter alleszins). Bvb de Canon 70-200 f/2.8L IS II met een Canon 2x III teleconverter is wel goed voor vogelfotografie.

                Vogelfotografie begint eingelijk met 400mm op crop. Met kortere lenzen wordt het moeilijk in de meeste gevallen. In een schuilhut of met heel tamme vogels, zal je soms wel eens genoeg hebben met 200mm, maar geloof mij dat is zelden het geval. Ik zou eens kijken naar de lenzen die palombia opnoemt. Zelf heb ik de Sigma 400mm f/5.6 APO Tele Macro HSM (tweedehands) gehad en nu heb ik de Sigma 120-300 f/2.8 OS met 1.4 TC. Ik kan beide lenzen aanraden, ze presteren allebei zeer goed voor hun prijs.
                70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                Comment


                • #9
                  Re: Vogels fotograferen met 70-200?

                  Meeuwen zijn nu ook niet echt bang van mensen.

                  Probeer maar eens een ijsvogel met die mm op de plaat te zetten.

                  Afgelopen jaar heb ik vooral rondgelopen met mijn 55-300mm, maar ben nu toch aan het sparen voor een Sigma 50-500mm lens daar ik merkte dat ik met 300 geregeld te kort kwam voor vogel fotografie. (Zou ook nog de 150-500 kunnen worden. Zal een beetje van de financiën afhangen. )
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vogels fotograferen met 70-200?

                    Je kan ook je vogelkeuze aan je lensbezit ipv je lenskeuze aan je vogelkeuze.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vogels fotograferen met 70-200?

                      Dit is een heel tam meesje

                      70-200 + 1.4 ong 50% crop

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vogels fotograferen met 70-200?

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Dit is een heel tam meesje

                        70-200 + 1.4 ong 50% crop
                        Om die net even groot op de foto te krijgen zonder de helft van de foto weg te gooien heb je een lens van 560mm nodig (200mm x 1,4 en nog eens maal 2 omdat je de helft van de foto niet gebruikt).
                        Met een effectieve brandpuntsafstand van 560mm krijg je wat meer detail in de foto en kan je ook een grotere afdruk maken als dat nodig is.
                        Voor niet al te grote afdrukken maakt het niet zoveel uit dat je wat pixels weg gooit.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vogels fotograferen met 70-200?

                          Dit was een test om te zien of ik de 400 kon thuislaten.
                          Even gekeken, ik gooi ongeveer 3/4 weg.
                          Het beestje zat op ong 3 meter, en het is nauwelijks 10cm.

                          Betaalbaar materiaal gaat tot 400 of 500mm met ongeveer dezelfde resolutie en scherpte als deze 280 combinatie.
                          De 1,6 cropfactor is al ingecalculeerd, en met een 15 of 18 mpx sensor kan je flink uitsnijden voor 600x900.
                          De meeste vogels zijn wel een stuk groter.
                          Met 400mm krijg je een grote eend of gans beeldvullend op 10m en een reiger op 25, met uitsnijden maximum eens zo ver.

                          200 of 280 is m.i. te weinig om een enigszins "wilde" vogel vast te leggen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vogels fotograferen met 70-200?

                            Ik heb de 100/400 op de 7D en op veel momenten is dit niet voldoende voor vogels . Een kennis van mij gebruikt de ef300f2.8 met X2 op een crop. Deze laatste is wel niet de goedkoopste combinatie , dan is de 100/400 nog betaalbaar.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vogels fotograferen met 70-200?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Om die net even groot op de foto te krijgen zonder de helft van de foto weg te gooien heb je een lens van 560mm nodig (200mm x 1,4 en nog eens maal 2 omdat je de helft van de foto niet gebruikt).
                              Met een effectieve brandpuntsafstand van 560mm krijg je wat meer detail in de foto en kan je ook een grotere afdruk maken als dat nodig is.
                              Voor niet al te grote afdrukken maakt het niet zoveel uit dat je wat pixels weg gooit.
                              +1, spot on.

                              Comment

                              Working...
                              X