Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel slaat toe... Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel slaat toe... Canon

    Ik ben al jaren de trotse en gelukkige bezitter van een Canon 350D. Leuke camera die ik toendertijd van mijn ouders heb gekregen. Mijn geld heb ik geïnvesteerd in lenzen (Tamron 17-50 F2.8 en een Sigma 30mm F1.4). De laatste maanden begint mijn 350D echter af en toe wat slijtage te vertonen. Hij hapert heel af en toe en de accu's worden slechter. Daarnaast merk ik dat ik ook tegen de grenzen van de ISO aanloop. Ik fotografeer binnen graag zonder flitser en met de Sigma kan dat ook prima. Echter, als ik met de 350D hoger dan 200ISO ga, krijgen we al wat ruis. Kortom: een aantal argumenten om naar een nieuw model uit te gaan kijken.

    De keuze ging in eerste instantie tussen de 650D, 60D en een tweedehands 7D. Ik heb ze van de week alle drie in de hand gehad en de 60D en 7D sprongen er wat mij betreft qua bediening en gemak uit. Kortom: ik meende eruit te zijn en voor een eerstehands 60D te gaan. Nu heeft mijn vader een 50D en na enig proberen en klikken kwamen ook daar hele mooie foto's uit. Is de 60D significant beter, of kan ik net zo goed minder geld neerleggen en een 50D kopen?

    Doel is met name algemene fotografie en de het fotograferen van de gezinsuitbreiding die er over enkele maanden aankomt.
    Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

  • #2
    Re: Twijfel slaat toe... Canon

    Je geeft zelf al het probleem aan van ruis bij hoge ISO waardes. Ik ben geen Canon expert maar ik veronderstel dat de 60D daarin ook beter zal scoren dan zijn voorganger.

    In ieder geval zou ik geen body 2de hands kopen. Koop liever je lenzen 2de hands en je body nieuw.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht
      Je geeft zelf al het probleem aan van ruis bij hoge ISO waardes. Ik ben geen Canon expert maar ik veronderstel dat de 60D daarin ook beter zal scoren dan zijn voorganger.

      In ieder geval zou ik geen body 2de hands kopen. Koop liever je lenzen 2de hands en je body nieuw.
      Wat is dat nu voor zever, waarom geen jonge body tweedehands kopen. Je kan zo nog wat uitsparen en je geld in beter glas steken.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

      Comment


      • #4
        Re: Twijfel slaat toe... Canon

        De 650D gaat een stuk verder en is "momenteel" in bepaalde eerste klas winkels te koop aan minder dan 600€. Normaal is de prijs van een 60D en een 650D bijna gelijk.
        mvg Guido
        Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

        Comment


        • #5
          Re: Twijfel slaat toe... Canon

          Ik kan niet oordelen over de 650 maar ik heb zowel een 50d als een 7d gehad en ik was over beide toestellen erg tevreden. Op gebied van autofocus gaat een 7d beter doen dan een 50d maar op gebied van iso niet hoor.
          Ik heb ook een 500d gehad en ik vond dat de 50d veel lekkerder in de hand lag.
          Ik heb geen enkel idee wat de 650 kan maar voor mij moet een camera geen kantelbaar scherm, touchscreen, wifi en gps toestanden hebben want dan koop wel een iPhone.... Mocht dit al op de 650 zitten want ik weet het niet.
          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

          Comment


          • #6
            Re: Twijfel slaat toe... Canon

            Dank allen voor de reacties. Ik heb de 650 in mijn gehad, maar vond het gebruiksgemak van de 50D en 60D een heel stuk beter aanvoelen. De 7D springt daar wat mij betreft dan weer verder bovenuit. Wat ligt die heerlijk in de hand. Alleen heb ik op dit moment helaas geen 7D-centjes...
            Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

            Comment


            • #7
              Re: Twijfel slaat toe... Canon

              Met de 50D en 7D kan je, indien nodig, je lenzen kalibreren. De 60D kan dit niet.

              Comment


              • #8
                Re: Twijfel slaat toe... Canon

                Oorspronkelijk geplaatst door Dexter29 Bekijk bericht
                Alleen heb ik op dit moment helaas geen 7D-centjes...
                Ik heb er hier al heel wat tweedehands zien passeren de laatste weken. Dus als je nog een beetje geduld hebt.
                Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                Comment


                • #9
                  Re: Twijfel slaat toe... Canon

                  Ik hoop eigenlijk dat, zodra de 7D Mark II uitkomt, de prijzen op de tweedehandsmarkt nog wat verder dalen en dat de camera wel binnen bereik komt.
                  Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twijfel slaat toe... Canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door StevenVB Bekijk bericht
                    Met de 50D en 7D kan je, indien nodig, je lenzen kalibreren. De 60D kan dit niet.
                    Hoe de 60D kan dit niet? Die is toch nieuwer dan de 50D??
                    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Twijfel slaat toe... Canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                      Hoe de 60D kan dit niet? Die is toch nieuwer dan de 50D??
                      Ze hebben die feature eruit gehaald bij de 60D, om niet te veel te concurreren met de 7d. Toen de 50d uitkwam, was er nog geen 7d en was deze de beste APS-C van Canon.
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Twijfel slaat toe... Canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht
                        Je geeft zelf al het probleem aan van ruis bij hoge ISO waardes. Ik ben geen Canon expert maar ik veronderstel dat de 60D daarin ook beter zal scoren dan zijn voorganger.

                        In ieder geval zou ik geen body 2de hands kopen. Koop liever je lenzen 2de hands en je body nieuw.
                        In de huidige Canon cropsensoren is er geen spectaculaire vooruitgang tov de 350D qua ruis.
                        Daarvoor ga je meer winnen door een goed nabewerkingsprogramma zoals Lightroom.

                        De meeste bodies zijn lang niet versleten voordat de eigenaar een nieuwe wil, en fotos nemen ze allemaal heel goed.
                        Je vindt veel kwaliteit voor hooguit de nieuwprijs van een instapmodel.

                        Qua zoekerbeeld, bedieningsconfort, snelheid en bouw is de XXD-reeks beter (de 60D hoort daar eigenlijk niet meer bij), maar ze lopen achter in features zoals film, uitklapdisplay enz.

                        Ik verkies de 50D boven de 40D voor de hogere resolutie, omdat het display meer pixels heeft zodat je de scherpte kan controleren, en voor de AF micro-adjust.
                        Aan 30D en ouder moet je geen geld meer geven.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Twijfel slaat toe... Canon

                          de 40D is nog altijd het beste toestel in zijn reeks, ik heb er 1 gehad en zeer tevreden
                          ik ben naar een 7D gegaan voor de snelheid, maar meer ook niet
                          mvg Wilfried

                          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                          Comment


                          • #14
                            Re: Twijfel slaat toe... Canon

                            Een 50D is nog steeds een prima toestel. En het is niet omdat ik u dit wil
                            verkopen voor een slordige 400 euro, met heel weinig clicks, maar omdat
                            het waar is, en de moeite is.
                            U mag me altijd een pm sturen.
                            Of dit toestel grondig komen uittesten. Het is de moeite, geloof me, ik kom
                            zelf van een 350D en daar is geen vergelijking mogelijk..

                            Comment


                            • #15
                              Re: Twijfel slaat toe... Canon

                              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                              Een 50D is nog steeds een prima toestel. En het is niet omdat ik u dit wil
                              verkopen voor een slordige 400 euro, met heel weinig clicks, maar omdat
                              het waar is, en de moeite is.
                              U mag me altijd een pm sturen.
                              Of dit toestel grondig komen uittesten. Het is de moeite, geloof me, ik kom
                              zelf van een 350D en daar is geen vergelijking mogelijk..
                              Waarom wil je hem dan wegdoen als je er toch zo gek van bent?
                              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                              Comment

                              Working...
                              X