Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overbodig of toch niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overbodig of toch niet?

    Ik ben van plan om een Nikon D3200 te kopen. Dus ik vergelijk de prijzen tussen Fotokonijnenberg en Art & Craft (ik ben van omgeving Gent).
    Ik was eerst geïnteresseerd in een body maar als ik kijk naar een kit-combinatie dan is Art & Craft goedkoper.

    Dus als ik kijk naar mijn lenzen, nl.
    Nikkor 18-55
    Nikkor 18-200
    Tamron 70-300

    dan vraag ik me af of het zinvol of eerder zinloos is om een kitlens van 18-105 mm aan te schaffen. Prijs is 599,- en bij FK is het 623,- (cashback incl).

    Ik kijk uit naar jullie antwoord!

    grtzzz

  • #2
    Re: Overbodig of toch niet?

    Kopen met kitlens 18-105 en de 18-55 en 18-200 weg doen, als de Tamron een 70-300 usd vc is.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Overbodig of toch niet?

      Yep tis tamron 70-300 usd vc.
      Nikkor 18-55 werd amper gebruikt, vooral 18-200 was leuk om ermee te werken maar soms draait het te soepel. Heeft het zin ze te verkopen?

      Comment


      • #4
        Re: Overbodig of toch niet?

        18-105 is een mooi lensje, maar dan heb je geen 18-55 en 18-200 nodig.

        Comment


        • #5
          Re: Overbodig of toch niet?

          D3200 kost bij bijv. Bastiaens met een 18/55 in kit 529€.
          Als je die en je eigen 18/55 verkoopt aan ,ik zeg maar wat 50€/st , dan betaal je de body 429€.
          En dan kan je de 18/200 houden, die is toch een trapje hoger dan de 18/105. (zeker qua bouw en veelzijdiger)

          Of je verkoopt al de kit-allround lenzen en koopt een goede f2.8 standaardlens. Dat is een grotere vooruitgang dan de onderlinge verschillen van de kit of megazoomlenzen.
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #6
            Re: Overbodig of toch niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Kopen met kitlens 18-105 en de 18-55 en 18-200 weg doen, als de Tamron een 70-300 usd vc is.
            Ik volg hjanssen. Ik denk ook dat dat een beter idee is.

            Tenzij je echt niet meer wilt wisselen. Maar dan doe je gewoon alles weg behalve de 18-200...
            Nikon shooter - Samyang fan

            Comment


            • #7
              Re: Overbodig of toch niet?

              Merci voor jullie respons. Ik zal er een nachtje over nadenken...

              Comment

              Working...
              X