Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

    Dag iedereen!

    Na jarenlang met een point-and-shoot-camera gewerkt te hebben wil ik heel graag binnenkort een spiegelreflex kopen. Ik ben en blijf een amateur, dus het nieuwste van het nieuwste is zeker niet nodig voor mij. Wat ik graag wil is een degelijke camera waarmee ik leuke foto's kan trekken. Graag mooie portretten en eventueel een macro-lens op termijn. Wat die portretten betreft dacht ik me later een EF 50mm F1.8 II lens aan te kopen.

    Welnu, eerst de body natuurlijk.

    In de Makro verkopen ze momenteel twee verschillende pakketten aan dezelfde prijs (799 euro):

    Canon EOS550D dubbelzoom kit EF18-55 IS + EF55-250 IS

    of

    Canon EOS 550D met 18-135 IS kit lens

    Graag had ik jullie mening gehad over deze twee pakketten, ik heb er namelijk geen idee van welke het beste zou zijn voor een beginnende amateurfotograaf.
    Kunnen jullie mij op weg helpen?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

    Moest ik nu beginnen met fotografie en ik kon kiezen tussen die 2 pakketten, koos ik voor de kit met 18-55 en 55-250.
    Waarom? Ik zit er niet mee in om van lenzen te wisselen, en je hebt een pak meer bereik.

    Zit je er niet mee in om lenzen te wisselen? Dan denk ik dat het beter is om het pakket met 2 lenzen te nemen.

    Da's mijn gedacht. Voor op vakantie ofzo lijkt die 18-135 iets meer geschikt. Maar ik heb geen ervaring met deze lens, ook niet met de 55-250. Maar deze zou zeer goed zijn qua prijs/kwaliteitsverhouding.
    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

    Comment


    • #3
      Re: EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?