Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

    Dag iedereen!

    Na jarenlang met een point-and-shoot-camera gewerkt te hebben wil ik heel graag binnenkort een spiegelreflex kopen. Ik ben en blijf een amateur, dus het nieuwste van het nieuwste is zeker niet nodig voor mij. Wat ik graag wil is een degelijke camera waarmee ik leuke foto's kan trekken. Graag mooie portretten en eventueel een macro-lens op termijn. Wat die portretten betreft dacht ik me later een EF 50mm F1.8 II lens aan te kopen.

    Welnu, eerst de body natuurlijk.

    In de Makro verkopen ze momenteel twee verschillende pakketten aan dezelfde prijs (799 euro):

    Canon EOS550D dubbelzoom kit EF18-55 IS + EF55-250 IS

    of

    Canon EOS 550D met 18-135 IS kit lens

    Graag had ik jullie mening gehad over deze twee pakketten, ik heb er namelijk geen idee van welke het beste zou zijn voor een beginnende amateurfotograaf.
    Kunnen jullie mij op weg helpen?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

    Moest ik nu beginnen met fotografie en ik kon kiezen tussen die 2 pakketten, koos ik voor de kit met 18-55 en 55-250.
    Waarom? Ik zit er niet mee in om van lenzen te wisselen, en je hebt een pak meer bereik.

    Zit je er niet mee in om lenzen te wisselen? Dan denk ik dat het beter is om het pakket met 2 lenzen te nemen.

    Da's mijn gedacht. Voor op vakantie ofzo lijkt die 18-135 iets meer geschikt. Maar ik heb geen ervaring met deze lens, ook niet met de 55-250. Maar deze zou zeer goed zijn qua prijs/kwaliteitsverhouding.
    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

    Comment


    • #3
      Re: EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

      Kato, voor- en nadelen afwegen en daaruit besluiten welk van de 2 systemen voor u het best geschikt is, dat kan maar 1 persoon dat ben je zelf...
      Ik had wel op 30 seconden een eos600 met dezelfde lenzen voor 717€ gevonden.
      Dus mijn advies: zoek een andere winkel, de andere keuze moet je eigenlijk zelf maken.

      Ik zou beginnen met de standaard lens, na een tijdje kan je kiezen om 100€ te spenderen aan de 50f1.8, 200€ aan de 55-250 of nog iets meer aan een macro-lens...

      Veel succes en vooral veel fotoplezier.

      Comment


      • #4
        Re: EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

        Ik denk dat er op dit moment niet echt nog "slechte" toestellen zijn, dus ga je met beiden blij zijn.

        Ik ben enkele jaren geleden begonnen met de 400D en de 18-55 en de 55-250, wat later is er dan de 50 1.8 bijgekomen (ondertussen wel vervangen door de 1.4). Ik heb me met die combinatie heel goed kunnen amuseren en soms, als ik geen zin heb om al die kilo's glas mee te zeulen, neem ik mijn eerste "kit" nog wel eens mee. Ze zijn goed voor hun prijs. Ze hebben een heel mooi bereik: van redelijke groothoek voor de landschappen tot een ferme tele voor de wilde dieren. :-)

        Met die 18-135 heb ik geen ervaring, dus daar zullen andere mensen hun mening moeten over geven.

        Alvast veel plezier met het nieuwe speeltje!!
        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

        Comment


        • #5
          Re: EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

          Als je, zoals Nixonn zegt geen probleem hebt met het wisselen van de lenzen, zou ik ze allebei (18-55 en 55-250) ineens nemen, doorgaans heb je ze dan goedkoper, naderhand ga je zelf ontdekken wat je het meest gebruikt en als je dan wilt investeren in nieuwe lenzen, ga je meteen aanvoelen wat je meest gebruikt.
          Als je nu al weet dat je bijna nooit de tele gaat gebruiken, dan heeft het geen zin ze aan te kopen.

          Ik wist van in het begin dat ik een tele wou, ik kwam op mijn compact altijd te kort en wou die grote wilde beesten toch dichterbij kunnen halen. Ik gebruikte mijn 55-250 in Canada soms zelfs als verrekijker om te kunnen zien wat voor een beest we nu in de verte zagen. Deze is voor haar prijs echt wel een toppertje.
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

          Comment


          • #6
            Re: EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

            Dankjewel allemaal! Wat de body betreft dacht ik al dat je eigenlijk niet veel verkeerd kan doen. Patrick, waar heb jij die aanbieding zo snel gevonden dan?
            Ik wil niet per se een toestel in de door mij genoemde winkel kopen :-) maar ik dacht dat dat de gangbare prijs was, ook online en in de fnac en zo verkopen ze deze kits aan bovengenoemde prijs.

            Comment


            • #7
              Re: EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

              Wat Patrick M zegt klopt ook wel, ik heb ook even gekeken en vond de 600D met de twee lenzen ook meteen goedkoper dan jouw 799 bij Makro, das dus niet echt een goeie deal qua prijs!
              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

              Comment


              • #8
                Re: EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

                Als ik online kijk vind ik inderdaad zelf ook betere prijzen, maar ik heb een beetje schrik om het bij een mij onbekende internetwinkel aan te schaffen (i.e.kamera express.be bijvoorbeeld) - wat als er ooit iets aan is, hoe is de klantenservice?? Vandaar dat ik eerder geneigd ben hem in een echte winkel te kopen (daarom niet per sé de makro natuurlijk - geen idee hoe de klantenservice daar is).
                Hebben jullie dààr ervaring mee? Waar kopen jullie jullie spullen?

                Comment


                • #9
                  Re: EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

                  Bij Konijnenberg staat het setje(2 lenzen) voor 767€ en dit is geen internetwinkel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

                    en dan heb je nog een cashback van 30€ dus uiteindelijk kost het je maar 737€.

                    Comment


                    • #11
                      Re: EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kato Bekijk bericht
                      Als ik online kijk vind ik inderdaad zelf ook betere prijzen, maar ik heb een beetje schrik om het bij een mij onbekende internetwinkel aan te schaffen (i.e.kamera express.be bijvoorbeeld) - wat als er ooit iets aan is, hoe is de klantenservice?? Vandaar dat ik eerder geneigd ben hem in een echte winkel te kopen (daarom niet per sé de makro natuurlijk - geen idee hoe de klantenservice daar is).
                      Hebben jullie dààr ervaring mee? Waar kopen jullie jullie spullen?
                      Er zijn meer "echte" winkels dan je denkt volgens mij. Konijnenberg is doorgaans iets duurder als sommige anderen. Kijk bij deze sites eens: Kamera-express, Foto Rubens/studio73 ofzo. Deze hebben een webshop maar ook een "echte" winkel. Ook bij Art & Craft in Gent bijvoorbeeld.
                      Kamera-express en Foto Rubens zijn in Wilrijk. Konijnenberg in Turnhout, Studio 73 (Zelfde als Rubens, maar dit is hun "magazijn", grotere winkel als ik me niet vergis) in Geel. Hier ben ik laatst geweest, en meteen een zeer goede eerste indruk..
                      Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                      https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                      Comment


                      • #12
                        Re: EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
                        Er zijn meer "echte" winkels dan je denkt volgens mij. Konijnenberg is doorgaans iets duurder als sommige anderen. Kijk bij deze sites eens: Kamera-express, Foto Rubens/studio73 ofzo. Deze hebben een webshop maar ook een "echte" winkel. Ook bij Art & Craft in Gent bijvoorbeeld.
                        Kamera-express en Foto Rubens zijn in Wilrijk. Konijnenberg in Turnhout, Studio 73 (Zelfde als Rubens, maar dit is hun "magazijn", grotere winkel als ik me niet vergis) in Geel. Hier ben ik laatst geweest, en meteen een zeer goede eerste indruk..
                        Ik heb bij Studio 73 al gekeken en daar zag ik nu niet meteen een setje met die twee lenzen. Bij art en craft staat de 600D met twee lenzen voor 769euro, het andere 739 euro. Mijn 400D kwam van bij konijn, mijn 5DII komt van bij art en craft. Een beetje rondshoppen kan je soms wel wat euro's opleveren. Mijn 100mm macro komt zelfs van camex in eindhoven, die was daar toen meer dan 100 euro goedkoper en we gingen daar toevallig op weekend.
                        Laten opsturen doe ik met lenzen en body's nooit, maar er zijn er genoeg die dat wel doen en daar geen problemen mee hebben.

                        Van welke regio ben je?
                        Last edited by Muse; 2 januari 2013, 22:23.
                        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                        Comment


                        • #13
                          Re: EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

                          Vergeet ook niet dat je aankoop niet stopt met het kopen van de body en 1 of 2 lenzen... Je moet er ook nog een geheugenkaartje bijkopen, liefst een extra batterij om nergens te staan met een lege accu (niets zo hatelijk als dat ;-)), eventueel UV-filters voor op de lenzen (sommige mensen zijn daar tegen, maar ik heb op al mijn lenzen een filter ter bescherming staan) en dan een fototas waar al je materiaal in past. En best geen fototas waar alles juist in kan, want je gaat sowieso mettertijd willen uitbreiden met nog enkele lenzen, eventueel een flitser, een statief,... (en zalf tegen de rug- en nekpijn van alles mee te willen sleuren, LOL)
                          Last edited by Muse; 2 januari 2013, 22:30.
                          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                          Comment


                          • #14
                            Re: EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kato Bekijk bericht
                            Als ik online kijk vind ik inderdaad zelf ook betere prijzen, maar ik heb een beetje schrik om het bij een mij onbekende internetwinkel aan te schaffen (i.e.kamera express.be bijvoorbeeld) .
                            Hebben jullie dààr ervaring mee? Waar kopen jullie jullie spullen?
                            Kato,

                            Ik was eerst wat terughoudend om winkels te vermelden maar blijkbaar is dat op dit forum geen probleem... Dus:

                            Bij camera.nl met een echte winkel in Breda, kost de eos600 met kitlens 504€ en de EF55-250 188€, totaal 692 € inbegrepen korting bij afhalen, en daar bovenop is de cashback van CanonNederland is ook van toepassing voor Belgische klanten...
                            Ik heb er mijn eos600 ook aangeschaft, wel met een 70-200L bij de standaard kitlens.
                            Sorry Belgische fotowinkels, maar ik moet er ook voor werken, en het prijsverschil, treinticket van minder dan 15€ inbegrepen, was voor mij echt te groot. 2 Belgische winkels wouden geen aanbod doen dat ook maar enigszins in de goede richting ging.

                            Wel oppassen, ze geven korting bij afhalen in de winkel, maar ze proberen je dan wel eerst iets anders te verkopen, of extra accessoires (geheugen, batterij, filter...) bij te verkopen die er wel duurder zijn dan elders, tenzij je goed weet wat je wilt en niet wilt en ook weet wat dat elders kost, dan kunnen ze die accessoires ook met korting geven... Je moet die Hollanders verslaan op hun eigen terrein!!!
                            En reserveren via internet + bellen voor je er naartoe zou gaan, om zeker te zijn dat het er is.

                            Veel succes

                            Comment


                            • #15
                              Re: EF18-55 IS + EF55-250 IS of 18-135 IS lens?

                              Idd Patrick heeft gelijk, Nederland en naar het schijnt ook Duitsland hebben vaak scherpere prijzen. Het is maar wat je belangrijk vindt. Als er iets kapot is, moet je iets verder gaan om het terug te brengen, maar uiteindelijk ga je er bij je aankoop toch niet vanuit dat je materiaal kapot gaat hè.

                              Patrick, waar haal jij die goedkope treintickets?
                              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                              Comment

                              Working...
                              X