Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samsung Ex2f vs Canon Powershot G12 vs ... ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Samsung Ex2f vs Canon Powershot G12 vs ... ?

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een compacte camera om naast mijn Canon 400D te gebruiken. Hij zal vooral gebruikt worden op reis. (Wanneer mijn spiegelreflex niet altijd even handig is om mee te nemen) De bedoeling van de compact is om natuur (landschappen en dieren) te fotograferen. Dus het moet zeker ook mogelijk zijn om actiefoto's te kunnen nemen. Voor macro's heb ik mijn spiegelreflex
    Hiervoor had ik al een Canon Powershot SX210 IS aangeschaft, maar hier ben ik eigenlijk absoluut niet tevreden mee. Fletse kleuren, scherpte soms ver zoek, ruis,... Vroeger zou ik hier waarschijnlijk nog mee tevreden geweest zijn, maar sinds ik met een spiegelreflex fotografeer, verwacht ik toch heel wat meer :P


    Wat ik zoek is een camera met:
    - Kantelbaar scherm
    - Mogelijkheid om in RAW te fotograferen
    - Grote sensor
    - Image Stabilizer is altijd handig
    - Max. 500€


    Ik heb al heel wat zelf zitten zoeken en de Samsung Ex2f en Canon G12 zien er mij interessant uit. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze camera's en naar wat gaat jullie voorkeur?
    Ook indien je nog andere type(s) compact camera weet mag je deze gerust voorleggen!

    Thanks!
    Last edited by Mellie; 2 januari 2013, 19:08.

  • #2
    Re: Samsung Ex2f vs Canon Powershot G12 vs ... ?

    Verwacht geen dslr kwaliteit van een compactcamera.

    Als je dat in gedachten houdt, kijk eens naar de Sony RX 100 en de Canon G1X. Een systeemcamera is mss ook een optie.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • #3
      Re: Samsung Ex2f vs Canon Powershot G12 vs ... ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Mellie Bekijk bericht
      Hallo,

      Hiervoor had ik al een Canon Powershot SX210 IS aangeschaft, maar hier ben ik eigenlijk absoluut niet tevreden mee. Fletse kleuren, scherpte soms ver zoek, ruis,...
      scherpte en ruis kan ik inkomen , maar fletse kleuren kunnen ingesteld in My colors en Custom colors en dat voor iedere kleur in 5 stappen.(Jpeg)
      Groeten Leon
      http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
      Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

      Comment


      • #4
        Re: Samsung Ex2f vs Canon Powershot G12 vs ... ?

        Ik verwacht absoluut niet dezelfde kwaliteit als van een dslr, maar beter dan de compact die ik nu heb moet toch wel lukken?

        Oorspronkelijk geplaatst door dacale Bekijk bericht
        scherpte en ruis kan ik inkomen , maar fletse kleuren kunnen ingesteld in My colors en Custom colors en dat voor iedere kleur in 5 stappen.(Jpeg)
        Scherpte en ruis zijn voor mij al genoeg redenen om over te gaan naar een betere camera.

        Comment


        • #5
          Re: Samsung Ex2f vs Canon Powershot G12 vs ... ?

          De Sony RX100 heeft een grote 1" sensor en je zal zeker tevreden zijn over de kwaliteit. Voor dieren en actie dan weer niet ideaal vanwege het beperkt bereik en de contrast detectie AF. Dan is een Nikon 1 of Sony Nex 5R/6 beter geschikt die fasedetectie AF hebben.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Samsung Ex2f vs Canon Powershot G12 vs ... ?

            Hmmm... en als we dan enkel kijken naar landschapsfotografie en andere typische vakantiefoto's?

            De Sony RX100 spreekt me wel aan. Alleen vind ik het jammer dat er geen kantelbaar scherm is, dit zou ik eigenlijk echt wel handig vinden om zelfportretten te kunnen maken. Zijn er nog andere types die aan m'n vereisten kunnen voldoen?

            En wat denken jullie over de types die ik opgenoemd heb: Samsung Ex2f en Canon G12?

            Comment


            • #7
              Re: Samsung Ex2f vs Canon Powershot G12 vs ... ?

              achter deze link vindt je foto's terug van G12 van Canon
              onder " show us your best with a G12"

              http://photography-on-the.net/forum/...splay.php?f=17
              Groeten Leon
              http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
              Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

              Comment


              • #8
                Re: Samsung Ex2f vs Canon Powershot G12 vs ... ?

                Dat ziet er zeker goed uit! Handige link, dank je!

                Alleen ben ik er nu nog steeds niet aan uit, ondertussen weet ik wel al zeker dat de G12 aan mijn eisen voldoet. Maar is de Samsung nu beter, is het de moeite om wat meer geld ervoor uit te geven of niet? Hij is kleiner, heeft een lichtsterkere lens, en nog wel wat extra's.
                Wat ik nu nog graag zou weten is welke camera beter is met bewegende beelden (dieren/actie), alleen weet ik niet hoe ik dit kan vinden? Kun je dit afleiden uit de specificaties en naar wat moet ik dan zoeken?
                Ook vervelend dat er nog maar weinig user reviews vindbaar zijn over de Samsung Ex2f (met dat deze zoveel recenter is dan de G12).

                Wat is jullie mening?

                Comment


                • #9
                  Re: Samsung Ex2f vs Canon Powershot G12 vs ... ?

                  Kijk eens naar deze crops , ISO800/JPEG

                  Samsung EX2F

                  G12

                  RX100

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mellie Bekijk bericht
                  Hiervoor had ik al een Canon Powershot SX210 IS aangeschaft, maar hier ben ik eigenlijk absoluut niet tevreden mee. Fletse kleuren, scherpte soms ver zoek, ruis,... Vroeger zou ik hier waarschijnlijk nog mee tevreden geweest zijn, maar sinds ik met een spiegelreflex fotografeer, verwacht ik toch heel wat meer :P
                  Als je spiegelreflex kwaliteit wil dan kan ik je alleen een camera met grote sensor aanbevelen. De G12 en de EX2F hebben een 1/1.7" sensor die weliswaar (iets)groter is dan de 1/2.3" sensor van een low-end compact, maar zoals je ziet is er toch nog een groot verschil met een 1" sensor.



                  En kijk eens naar het formaat. De G12 is een joekel van een camera. De Samsung lijkt al meer op een compact en benadert het formaat vd RX100.

                  Bewegende beelden en actie dat gaat met geen enkele compact echt goed.
                  Last edited by alex606; 3 januari 2013, 14:51.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Samsung Ex2f vs Canon Powershot G12 vs ... ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mellie Bekijk bericht
                    Dat ziet er zeker goed uit! Handige link, dank je!

                    Alleen ben ik er nu nog steeds niet aan uit, ondertussen weet ik wel al zeker dat de G12 aan mijn eisen voldoet. Maar is de Samsung nu beter, is het de moeite om wat meer geld ervoor uit te geven of niet? Hij is kleiner, heeft een lichtsterkere lens, en nog wel wat extra's.
                    Wat ik nu nog graag zou weten is welke camera beter is met bewegende beelden (dieren/actie), alleen weet ik niet hoe ik dit kan vinden? Kun je dit afleiden uit de specificaties en naar wat moet ik dan zoeken?
                    Ook vervelend dat er nog maar weinig user reviews vindbaar zijn over de Samsung Ex2f (met dat deze zoveel recenter is dan de G12).

                    Wat is jullie mening?
                    de Canon G12 is inderdaad geen kleine lichte camera en hij heeft ook nog een lage snelheid bij serie opname's of bracketing ( 0,7 beelden/sec) dit stoort mij ook bij mijne G10.
                    dus minder geschikt voor bewegende beelden.
                    Groeten Leon
                    http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                    Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                    Comment

                    Working...
                    X