Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Li Ying (soprano)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Li Ying (soprano)

    Dit is een filmpje waarbij twee camera's gebruikt worden om goede overgangen te hebben.
    Enerzijds is dat leuk, anderzijds is dat moeilijk werken als je dat alles alleen moet bedienen.
    Het geluid is opgenomen door een afzonderlijke micro die op "automatisch" stond waardoor het geluid op en af gaat. Dit is eigenlijk een storende fout.

    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

  • #2
    Re: Li Ying (soprano)

    Goed gedaan zeker als je 2 cams moet bedienen maar de setting is niet ok vind ik: ik bedoel de achtergond van de sopraan is wat chaotisch en niet zo mooi.
    Al begrijp ik dat dit niet altijd gemakkelijk zal zijn ivm locatie. Toch is dat een belangrijk aspect om een film te maken.
    Om het geluid te verbeteren kan je eventueel een digitale audiorecorder gebruiken (bvb zoom 4HN).
    http://www.stich.be

    Comment


    • #3
      Re: Li Ying (soprano)

      Dank voor je eerlijke reactie axat.
      Het geluid is opgenomen met een Olympus LS-5 recorder. Maar ook dat toestel heeft een leercurve dat ik nog onder de knie moet krijgen.
      Jammer genoeg kan die opname niet herdaan worden.
      Last edited by Skitch; 2 januari 2013, 14:41.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Li Ying (soprano)

        Ik ben helemaal geen filmerfanaat, doch ik wou dit wel eens bezien ... Moeilijk onderwerp en zeker als het op muziek en klank aan komt. Bij deze zaken is beeld feitelijk altijd ondergeschikt aan de klank....
        EUh, is dit je madam ? Ik meen me te herinneren dat ze academie had gedaan en erin afgestuurd was ...
        Leuk om te beluisteren (ja, ik ben nu eenmaal fan van opera, operette, klassiek muziek...)
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Li Ying (soprano)

          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          Het geluid is opgenomen met een Olympus LS-5 recorder. Maar ook dat toestel heeft een leercurve dat ik nog onder de knie moet krijgen.
          Kan je microfoons aansluiten aan die audiorecorder? Manueel de klank instellen? Ik veronderstel van wel...
          Leercurve: klopt dat heb ik ook ervaren met mijn audiorecorder. Veel experimenteren.
          Voordeel van uw audio-opname is: één keer sync leggen en that's it.
          Voor je 2de cam zou ik iets minder "dwars" opnemen. Genoeg verschil nemen tussen cam 1 en cam2 in groothoek/tele
          Te close is meestal minder mooi.
          Als je de sopraan wat meer afstand tot de achtergrond kunt laten nemen dan kan je proberen op 2.8 te filmen om zo wat meer onscherpte te creëren en dus meer filmlook.
          Let wel: ben met DSLR-filmen al 1.5j bezig en het begint te gaan
          http://www.stich.be

          Comment


          • #6
            Re: Li Ying (soprano)

            Dank voor je antwoord purlut.
            Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
            .............................
            EUh, is dit je madam ? Ik meen me te herinneren dat ze academie had gedaan en erin afgestudeerd was ......
            Dat is de jeugdvriendin, klasgenoot, studiegenoot en ex-collega van mijn echtgenote. Vandaag de dag zijn het nog altijd de beste vrienden.
            Met een korreltje zout is Li Ying ook mijn goede vriendin.
            Last edited by Skitch; 2 januari 2013, 23:57.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Li Ying (soprano)

              Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
              Kan je microfoons aansluiten aan die audiorecorder? Manueel de klank instellen? Ik veronderstel van wel...
              Met een mini-jack van 3.5 mm kan je en een hoofdtelefoon en een extra microfoon aansluiten. Er is geen XLR aansluiting.
              Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
              ..............
              Voor je 2de cam zou ik iets minder "dwars" opnemen. Genoeg verschil nemen tussen cam 1 en cam2 in groothoek/tele
              Te close is meestal minder mooi. ...........
              Daar heb je volledig gelijk. Volgende keer wordt dat, samen met de slechte achtergrond, een aandachtspunt. Al doende leert men.........
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: Li Ying (soprano)

                Qua beeld en beeldovergangen vind ik het best te genieten, ik merk echter bij het weergeven van het filmpje een kleine vertraging in de audio ten opzichte van het beeld, waardoor ik de indruk heb dat het niet perfect lipsynchroon is. je moet is kijken als de zang start, eerst gaat haar mond open en een tiende seconde later komt het geluid.

                MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Li Ying (soprano)

                  Naar de beelden toe zou ik inderdaad ook een verschil leggen tussen close-up met een kleine Dof en een groothoek met een grote Dof. De meeste overgangen zijn goed: gewoon verknippen en zorgen dat de audiosync klopt. Maar laat het in- en uitzoemen weg. Dat is een feature aanwezig op elke camera, maar bij film wordt voor verplaatsingen een Rig en dergelijke gebruikt. Zie het zoemen als het aanpassen van uw beeldhoek, dus eerst instellen en pas dan filmen niet samen. Meestal wordt dan ook een lens met vast brandpunt genomen. De kleuren zijn goed voor concert/muziek.
                  Voor het geluid lijkt mij de stem wel op een zelfde geluidsniveau, het is enkel de achtergrondmuziek die op- en afgaat. Hiervoor is een gerichte microfoon naar de zangeres goed om haar stem te registreren en plaats de originele muziek op een tweede geluidstrack om deze zo te syncen (eventueel met een tweede recorder enkel voor de muziek als je niet over het brondbestand van de muziek beschikt.
                  Maar goed gedaan hoor!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Li Ying (soprano)

                    Jouw opmerking is heel terecht Digipics357.
                    Bij het monteren van de film zelf was het me helemaal niet opgevallen dat er een verschuiving was. Te druk bezig met Adobe Première Elements.....
                    Nu ik het filmpje al meermaals op YT bekeken heb vind ik het zelfs storend.
                    Vandaag heb ik het nagekeken op het originele .prel montagebestand van Premère Elements. Er is inderdaad een verschuiving van 2,5 beeldjes. Dat is dus een foutje/verstrooidheid van mij en geen "onnauwkeurigheid".
                    Aan 25 beelden/sec is dat 1 tiende seconde.
                    Last edited by Skitch; 3 januari 2013, 15:40.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Li Ying (soprano)

                      Oorspronkelijk geplaatst door YoeriV Bekijk bericht
                      ............................. Maar laat het in- en uitzoomen weg. Dat is een feature aanwezig op elke camera, maar bij film wordt voor verplaatsingen een Rig en dergelijke gebruikt. Zie het zoemen als het aanpassen van uw beeldhoek, dus eerst instellen en pas dan filmen niet samen. Meestal wordt dan ook een lens met vast brandpunt genomen.................
                      Dat zoomen is inderdaad een heel slechte gewoonte. Het is maar pas nadat ik het boek van Roemer Lievaart aan het lezen was dat ik snapte dat zoomen verkeerd is en vervelend voor de kijker.
                      Slechte gewoontes afleren is niet altijd evident.
                      Oorspronkelijk geplaatst door YoeriV Bekijk bericht
                      ..........Voor het geluid lijkt mij de stem wel op een zelfde geluidsniveau, het is enkel de achtergrondmuziek die op- en afgaat. Hiervoor is een gerichte microfoon naar de zangeres goed om haar stem te registreren en plaats de originele muziek op een tweede geluidstrack om deze zo te syncen (eventueel met een tweede recorder enkel voor de muziek als je niet over het bronbestand van de muziek beschikt.
                      Thanks voor deze tip.
                      Je bedoelt dat de microfoon van de camera die op de zangeres gericht staat haar stem opneemt en de audiorecorder de muziek op de achtergrond ? Volgende keer probeer ik dat.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Li Ying (soprano)

                        mooie zuivere beeldopname.
                        Groeten Leon
                        http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                        Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Li Ying (soprano)

                          Dank voor het compliment.
                          Dat is vooral toe te schrijven aan de kwaliteit die bij de huidige consumer AVCHD camera's beschibaar is.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Li Ying (soprano)

                            vindt het ondanks de vertraging toch aangenaam om naar te kijken
                            hopelijk heeft ze vandaag ook een liedje voor U verjaardag gezongen
                            van harte gefeliciteerd
                            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Li Ying (soprano)

                              Dank voor de verjaardagswensen.
                              Li Ying is nu in China. Als ze terug in België is zal ze een liedje zingen met vertraging, maar met passie.
                              Aan mijn leeftijd heb ik die verjaardagen liever met een grote vertraging.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment

                              Working...
                              X