Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wreed probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wreed probleem

    Ik heb een Tamron 70-300mm, nu het volgende, sinds een maand of twee doet hij zijn werk niet goed meer.
    Namelijk telkens ik een foto maak slaagt hij tilt, de camera zegt dat er problemen zijn met communicatie tussen lens en body...
    De contacten zijn proper, zowel van de lens als de camera. Het is dan ook de enige lens waarmee ik problemen heb, de andere Tamrons werken perfect.
    Ik zie als ik een foto maak dat de diafragma blijft dicht staan en dan loopt de boel vast. moet ik body afzetten en opstarten dan heb ik de foto wel maarja dat telkens doen.... ook niet goed voor body denk ik. Zou het kunnen dat de diafragma bladen beschadigd zijn of dergelijke?

    Allessinds bedankt om te reageren.
    Photography is a way to see the world in detail.
    Fotograaf op rust


  • #2
    Re: wreed probleem

    Welke 70-300? De oude of de nieuwe en welke vatting?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: wreed probleem

      Als het diafragma niet terug in de "rust" stand (= zo ver mogelijk open) komt, dan is het best mogelijk dat dat voor een foutmelding zorgt.

      Als het de goedkope Tamron 70-300 is, dan zal een reparatie bijna zeker duurder uitvallen dan de verkoopwaarde, bij de VC-versie kan je wel overwegen om ze te laten nazien.

      Hoe oud is de lens? Als ze nog in garantie is, dan breng je ze best zo snel mogelijk terug naar de verkoper.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: wreed probleem

        Doet het zich ook voor met een andere camera ?

        mvg
        I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

        Comment


        • #5
          Re: wreed probleem

          Zit dat diafragma bereikbaar ? Of zit er een frontglaasje achter ?

          Comment


          • #6
            Re: wreed probleem

            Het is de oude versie, heb deze een jaar geleden gekocht tweedehands, nooit geen problemen mee gehad tot een tweetal maand geleden.
            Garantie is allang gedaan , heb hem nog niet getest met een andere camera maar ga dit wel eens doen, hoewel ik niet weet of dit wel de moeite is vermits de andere lenzen geen probleem geven. Ik kan er wel foto's mee nemen, maar moet dan telkens de camera opnieuw opstarten om verder te gaan. Dus m.a.w als ik de camera afzet gaan de bladen wel terug open.... dat vind ik zo raar geval. Het is nu niet dat ik die lens zo vaak gebruik, meestal staat de groothoek erop, maar soms om bepaalde onderwerpen korter achter elkaar of de zon groter in beeld te hebben zet ik deze er wel eens op.
            Photography is a way to see the world in detail.
            Fotograaf op rust

            Comment

            Working...
            X