Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe de zoekfunctie goed gebruiken ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe de zoekfunctie goed gebruiken ?

    Regelmatig lees ik op forums dat ze eerst de zoekfunctie eens moeten gebruiken vooraleer ze een nieuw topic openen. Terecht uiteraard, maar hoe gebruik je de zoekfunctie op de juiste manier ?
    Regelmatig krijg ik geen resultaat op een zoekterm.
    bv nu zoek ik topic die gaan over de canon 15-85 lens, dus dan zet ik in de zoekfunctie 15-85, maar dit resulteert in " geen resultaat"
    Het zou me verbazen dat er geen enkel topic gaat over de 15-85, dus wat doe ik verkeerd ?

  • #2
    Re: hoe de zoekfunctie goed gebruiken ?

    Afhankelijk van het type forum (software)
    kan de - in je zoekterm betekenen:

    Zoek naar alle topics met 15, maar zonder 85.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #3
      Re: hoe de zoekfunctie goed gebruiken ?

      De zoekfunctie van het forum is niet best.

      Google heeft het beter voor elkaar : https://www.google.nl/#hl=nl&safe=of...pw.r_qf.&cad=b

      Jan

      Comment


      • #4
        Re: hoe de zoekfunctie goed gebruiken ?

        Zoals Jan hierboven zegt is het ook gemakkelijk. Probeer anders van 15-85, 15-85mm te maken. Als ik me niet vergis is het de bedoeling dat té korte zoektermen niets gaan opleveren, omdat er anders gewoon te veel topics worden gevonden ofzoiets?

        Heb het hier geprobeerd, en met de 'mm' erachter vind ie wel topics
        Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
        https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

        Comment


        • #5
          Re: hoe de zoekfunctie goed gebruiken ?

          Het is inderdaad een veel gemaakte opmerking dat men maar de zoekfunctie moet gebruiken.
          Maar het is ook zo dat de zoekfunctie niet altijd even gebruiksvriendelijk is, en dat je er 'mee moet leren werken'... En de meeste mensen willen niet een half uur uitvogelen hoe een functie werkt, hoe ze een term wel en niet mogen invoeren. Ze willen een antwoord op hun probleem of vraag. Gaan googlen om te weten hoe je de zoekfunctie moet gebruiken, een half uurtje studeren en dan pas kunnen zoeken is inderdaad vrij omslachtig...
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: hoe de zoekfunctie goed gebruiken ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            Het is inderdaad een veel gemaakte opmerking dat men maar de zoekfunctie moet gebruiken.
            Maar het is ook zo dat de zoekfunctie niet altijd even gebruiksvriendelijk is, en dat je er 'mee moet leren werken'... En de meeste mensen willen niet een half uur uitvogelen hoe een functie werkt, hoe ze een term wel en niet mogen invoeren. Ze willen een antwoord op hun probleem of vraag. Gaan googlen om te weten hoe je de zoekfunctie moet gebruiken, een half uurtje studeren en dan pas kunnen zoeken is inderdaad vrij omslachtig...
            Ik geef je wel gelijk voor het grootste deel Maar het is maar een paar keertjes, en vanaf dan zal het juist gemakkelijk worden om even iets te zoeken. Het wordt vooral (denk ik..) een beetje ambetant als er mensen een topic starten, over iets wat meer dan 5x is besproken op een maand ofzo. Ik geef maar een voorbeeld he..
            Als het is om hun eigen situatie te illustreren en ervaringen te vragen, heb ik zeker geen probleem mee. Met het-niet-gebruiken-van-de-zoekfunctie ook niet echt, maar er zullen er wel zijn die dat wel hebben.
            Ik raad iedereen aan van, alvorens op het forum een topic te starten, eerst eens zoekt op google i.v.m uw vraag/probleem of dergelijke. Is niet zoveel werk en wie weet vind je het zo wel gemakkelijker dan te wachten op de reacties...
            Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
            https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

            Comment


            • #7
              Re: hoe de zoekfunctie goed gebruiken ?

              alvast bedankt voor de tips, zal me eens verdiepen in de zoekfunctie materie !

              Comment


              • #8
                Re: hoe de zoekfunctie goed gebruiken ?

                Ik wil nog wel gezegd hebben de dat zoekfunctie op het "oude" BD forum véél beter werkte dan de huidige zoekfunctie
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: hoe de zoekfunctie goed gebruiken ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Ik wil nog wel gezegd hebben de dat zoekfunctie op het "oude" BD forum véél beter werkte dan de huidige zoekfunctie
                  Ik denk gelezen te hebben dat je nu met een kort trefwoord niks gaan vinden, doordat er dan massa's resultaten komen, belast het zwaar de server. Ofzoiets, correct me if i'm wrong.
                  Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                  https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                  Comment

                  Working...
                  X