Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photoshop op mac én windows?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • photoshop op mac én windows?

    Hallo, ik vroeg me af of iemand dit ooit al geprobeerd heeft.

    Als je PS voor mac hebt, kan je deze licentiecode dan ook ingeven op een windows computer (als je daar de windowsversie op zet) of werkt die code dan toch niet?

    Ik wil een laptop bijkopen, maar een macbook is toch een stuk duurder dan een gewone pc, maar als ik dan een tweede PS moet kopen, ja dan is de mac misschien toch een betere optie.
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

  • #2
    Re: photoshop op mac én windows?

    Ik weet dat het bij lightroom om het even is als het nu Mac of Windows is, photoshop dus waarschijnlijk ook. Photoshoplicentie gaat normaal op 1 desktop en 1 laptop, maar heb wel al vaak gezien dat een iMac gezien wordt als laptop en dat de licentie dus niet meer gaat voor een andere laptop.

    Comment


    • #3
      Re: photoshop op mac én windows?

      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Ik weet dat het bij lightroom om het even is als het nu Mac of Windows is, photoshop dus waarschijnlijk ook. Photoshoplicentie gaat normaal op 1 desktop en 1 laptop, maar heb wel al vaak gezien dat een iMac gezien wordt als laptop en dat de licentie dus niet meer gaat voor een andere laptop.
      Waar heb jij die info dat het op 1 desktop en 1 laptop vandaan?
      Ik lees overal dat het op 2 computers mag, als die 2 computers voor persoonlijk gebruik dienen en de software niet tegelijkertijd wordt gebruikt.
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #4
        Re: photoshop op mac én windows?

        je mag ps zonder problemen op 2 mac's of 2 windows machines installeren, maar wanneer je op 2 verschillende platformen wil installeren moet je 2 licenties kopen
        Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

        Comment


        • #5
          Re: photoshop op mac én windows?

          Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Ik weet dat het bij lightroom om het even is als het nu Mac of Windows is, photoshop dus waarschijnlijk ook. Photoshoplicentie gaat normaal op 1 desktop en 1 laptop, maar heb wel al vaak gezien dat een iMac gezien wordt als laptop en dat de licentie dus niet meer gaat voor een andere laptop.
          Voor LR is het idd geen probleem, voor PS bestaan er 2 verschillende pakketten, dus heb ik het vermoeden dat die vlieger niet opgaat... :-(
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

          Comment


          • #6
            Re: photoshop op mac én windows?

            Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
            je mag ps zonder problemen op 2 mac's of 2 windows machines installeren, maar wanneer je op 2 verschillende platformen wil installeren moet je 2 licenties kopen
            Ja, ik heb dat vermoeden ook, maar ik hoopte hier iemand tegen te komen die het ooit geprobeerd heeft met toch een positief resultaat...
            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

            Comment


            • #7
              Re: photoshop op mac én windows?

              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Waar heb jij die info dat het op 1 desktop en 1 laptop vandaan?
              Ik lees overal dat het op 2 computers mag, als die 2 computers voor persoonlijk gebruik dienen en de software niet tegelijkertijd wordt gebruikt.
              Dat stond in de cs5 master collection manual als ik me niet vergis en die van Adobe vinden het altijd verdacht als ze zien dat je het op 2 desktops hebt staan (en ja, ze komen binnen in uw huis om dat te controleren...).

              Comment


              • #8
                Re: photoshop op mac én windows?

                Dan gaan ze raar kijken bij mij thuis...
                mijn moederbord van laptop hangt in een desktop case, met extra koeling...
                laptop is dus een desktop geworden...

                verder staat er online bij hun regels en dergelijke geen verschil...
                het mag op 2 computers. En eer zijn mijn huis binnenkomen, dan verwacht ik dat ze daar een gerechtelijk bevel voor hebben
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment

                Working...
                X