Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

auto focus aan een andere knop toewijzen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • auto focus aan een andere knop toewijzen.

    Enige tijd tegeleden zag ik een uiteenzetting van Scott kelby en (als ik het goed begrepen heb) zei die dat hij voor sport foto's het focussen aan een functie toets toewijst en niet aan de ontspanner.
    Nu vroeg ik me af of dit met een D90 kan? in de handleiding vind ik het niet terug.

  • #2
    Re: auto focus aan een andere knop toewijzen.

    Ik dacht dat er op de D90 ook een af-on of een een af-L Knopje zat rechts naast de zoeker (moet je dus met je duim inhouden). In je menu kan je deze knop aanwijzen voor focus.

    Comment


    • #3
      Re: auto focus aan een andere knop toewijzen.

      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Ik dacht dat er op de D90 ook een af-on of een een af-L Knopje zat rechts naast de zoeker (moet je dus met je duim inhouden). In je menu kan je deze knop aanwijzen voor focus.
      Dank u

      Het is idd de AE-L/AF-L knopje dat je op AF-ON moet zetten, ik was bij de OK-knop en de fnknop aan het zoeken. We gaan dit eens uit proberen.

      Comment


      • #4
        Re: auto focus aan een andere knop toewijzen.

        Eens kijken in je menu of in de handleiding bij autofocus : AF activering.
        Last edited by enero; 25 december 2012, 14:48.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: auto focus aan een andere knop toewijzen.

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Eens kijken in je menu of in de handleiding bij autofocus : AF activering.
          De AE-l knop bedient dus nu focus en niet de ontspanknop, 't is wel ff wennen maar ik zie het nut wel voor sportfotografie. ik heb wel alleen nog maar op de kindjes kunnen oefenen.

          Comment


          • #6
            Re: auto focus aan een andere knop toewijzen.

            Ik werk al tijden op deze manier, 't is in begin even wennen maar als je het eenmaal gewend bent wil je waarschijnlijk nooit meer anders. En niet alleen voor sportfotografie maar bijv. ook voor macrofotografie werkt dit ideaal. Je hoeft je lenzen namelijk nooit meer op Manual Focus te zetten als je handmatig wilt focussen. (moet je wel gebruik maken van lenzen die "full-time manual focussing" ondersteunen)
            www.indetailfotografie.nl

            Comment

            Working...
            X