Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reis naar Nieuw Guinea en mede reizigers gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reis naar Nieuw Guinea en mede reizigers gevraagd

    Medio september 2013 gaan we drie weken op een foto/video/ vogelreis naar Nieuw Guinea om o.a. baltsende paradijsvogels vast te leggen en natuurlijk verder alles wat interessant is en voor onze lenzen komt. We zijn op dit moment met vier mensen waar maximaal zes mee kunnen in de groep. Het is een expeditiereis dus soms ook op pad met dragers en overnachten in tenten. Het wordt niet een echt zware tocht en is geschikt voor mensen met een goede gezondheid en conditie tot pakweg 70-72 jaar. Kosten ca 5500 euro bij 6 personen.
    Dat is inkl. binnenlandse vluchten vanaf Jakarta en in Nieuw Guinea zelf. De vlucht naar Jakarta komt daar nog bij en zal ca 900 euro zijn. Het is een niet commercieel georganiseerde trip. Info; Ed Agter agter@multiweb.nl

  • #2
    Re: Reis naar Nieuw Guinea en mede reizigers gevraagd

    Oorspronkelijk geplaatst door Ed Agter Bekijk bericht
    Medio september 2013 gaan we drie weken op een foto/video/ vogelreis naar Nieuw Guinea om o.a. baltsende paradijsvogels vast te leggen en natuurlijk verder alles wat interessant is en voor onze lenzen komt. We zijn op dit moment met vier mensen waar maximaal zes mee kunnen in de groep. Het is een expeditiereis dus soms ook op pad met dragers en overnachten in tenten. Het wordt niet een echt zware tocht en is geschikt voor mensen met een goede gezondheid en conditie tot pakweg 70-72 jaar. Kosten ca 5500 euro bij 6 personen.
    Dat is inkl. binnenlandse vluchten vanaf Jakarta en in Nieuw Guinea zelf. De vlucht naar Jakarta komt daar nog bij en zal ca 900 euro zijn. Het is een niet commercieel georganiseerde trip. Info; Ed Agter agter@multiweb.nl

    Hier nog even een prachtige video van wat we hopelijk gaan zien. http://www.cornell.edu/video/?VideoID=2398

    Comment


    • #3
      Re: Reis naar Nieuw Guinea en mede reizigers gevraagd

      Klinkt heel interessant, jammer van de hoge kostprijs (voor mij alleszins).
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #4
        Re: Reis naar Nieuw Guinea en mede reizigers gevraagd

        Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
        Klinkt heel interessant, jammer van de hoge kostprijs (voor mij alleszins).
        5500 per persoon of voor 6 tesamen ?

        Comment


        • #5
          Re: Reis naar Nieuw Guinea en mede reizigers gevraagd

          Oorspronkelijk geplaatst door palombia Bekijk bericht
          5500 per persoon of voor 6 tesamen ?
          Ik veronderstel 5500/6personen en 900 pp voor de vlucht

          Comment


          • #6
            Re: Reis naar Nieuw Guinea en mede reizigers gevraagd

            Oorspronkelijk geplaatst door filipperke Bekijk bericht
            Ik veronderstel 5500/6personen en 900 pp voor de vlucht
            Ah, ik had begrepen 5500 pp indien er 6 mensen deelnamen. Het blijft dan duur, maar al iets meer binnen bereik van de meeste mensen.
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

            Comment


            • #7
              Re: Reis naar Nieuw Guinea en mede reizigers gevraagd

              Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
              Ah, ik had begrepen 5500 pp indien er 6 mensen deelnamen. Het blijft dan duur, maar al iets meer binnen bereik van de meeste mensen.
              De vogeltrip zelf is ca 3900 pp en daar komen de binnenlandse vluchten bij van naar schatting 8-900 euro pp. En ook uiteraard de vlucht naar Jakarta die ook begroot is op 8 á 900 euro pp.
              Het totaal is dan 5700 euro pp en daar komen waarschijnlijk nog twee overnachtingen in Jakarta bij omdat de vluchten misschien niet op elkaar aan sluiten. Dan zullen er nog wat persoonlijke kosten zijn.
              Het is niet weinig maar het is wel een ervaring natuurlijk die je waarschijnlijk niet meer mee maakt, althans ik niet!
              Duur is het niet voor zo'n expeditiereis maar wel redelijk veel geld.

              Ed

              Comment


              • #8
                Re: Reis naar Nieuw Guinea en mede reizigers gevraagd

                Oorspronkelijk geplaatst door Ed Agter Bekijk bericht
                De vogeltrip zelf is ca 3900 pp en daar komen de binnenlandse vluchten bij van naar schatting 8-900 euro pp. En ook uiteraard de vlucht naar Jakarta die ook begroot is op 8 á 900 euro pp.
                Het totaal is dan 5700 euro pp en daar komen waarschijnlijk nog twee overnachtingen in Jakarta bij omdat de vluchten misschien niet op elkaar aan sluiten. Dan zullen er nog wat persoonlijke kosten zijn.
                Het is niet weinig maar het is wel een ervaring natuurlijk die je waarschijnlijk niet meer mee maakt, althans ik niet!
                Duur is het niet voor zo'n expeditiereis maar wel redelijk veel geld.

                Ed
                Ik bedoelde zeker niet dat je overdreven kosten rekende hoor, gewoon dat het voor de meeste mensen wel een behoorlijk grote som geld is Het is inderdaad wel een once in a lifetime opportunity, of toch één van de weinige. Voor mij is het niet financieel haalbaar op dit moment, maar ik ben dan ook een 20 jarige student
                70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                Comment


                • #9
                  Re: Reis naar Nieuw Guinea en mede reizigers gevraagd

                  Reken daar nog visumkosten, inentingen en wat andere onkosten bij en je zit behoorlijk boven de 6000 euro.
                  Ik begrijp dat bij dergelijke trips de kosten zeer hoog zijn en dat je het nergens goedkoper gaat vinden, maar het blijft een enorme smak geld voor 3 weken.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reis naar Nieuw Guinea is compleet!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ed Agter Bekijk bericht
                    Medio september 2013 gaan we drie weken op een foto/video/ vogelreis naar Nieuw Guinea om o.a. baltsende paradijsvogels vast te leggen en natuurlijk verder alles wat interessant is en voor onze lenzen komt. We zijn op dit moment met vier mensen waar maximaal zes mee kunnen in de groep. Het is een expeditiereis dus soms ook op pad met dragers en overnachten in tenten. Het wordt niet een echt zware tocht en is geschikt voor mensen met een goede gezondheid en conditie tot pakweg 70-72 jaar. Kosten ca 5500 euro bij 6 personen.
                    Dat is inkl. binnenlandse vluchten vanaf Jakarta en in Nieuw Guinea zelf. De vlucht naar Jakarta komt daar nog bij en zal ca 900 euro zijn. Het is een niet commercieel georganiseerde trip. Info; Ed Agter agter@multiweb.nl
                    De laatste medereiziger heeft zich aangemeld en de groep is dus compleet!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reis naar Nieuw Guinea is compleet!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ed Agter Bekijk bericht
                      De laatste medereiziger heeft zich aangemeld en de groep is dus compleet!
                      Veel plezier en ik hoop dat we de foto's mogen verwachten in de fotohoek van dit forum?
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                      Comment

                      Working...
                      X