Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kraanvogels in lac du der

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kraanvogels in lac du der

    deze foto is samengesteld door twee beelden . wat ook de bedoeling was bij het maken van dit beeld .
    daar het onmogelijk is om dit beeld anders te kunnen maken .
    wilde zo een beeld maken dat zowel vogel als de omgeving en de
    indrukwekkende trek van de vogels weer te geven . was ook eens een andere uitdaging zo .



  • #2
    Re: kraanvogels in lac du der

    kweetnie...twijfel...
    denk ook zonder de grote vogel een mooie.
    ook alleen de grote vogel mooi.
    maar zo samen....?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: kraanvogels in lac du der

      Knap gedaan Steven ! .... maar lees vooral eens uw eigen reactie KLIK

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: kraanvogels in lac du der

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Knap gedaan Steven ! .... maar lees vooral eens uw eigen reactie KLIK

        grts
        Sieg
        ik weet niet waar je op wil aansturen dit is nog altijd geen staking volgens mij en op de vorige discutie ook niet .
        dit zijn gewoon twee beelden samengevoegd tot een . focus staking gaat niet met bewegende delen .
        denk dat hier een misverstand is en twee verschillende technieken door elkaar gehaald worden Sieg .
        ben alvast vereerd dat je hem mooi vind

        Comment


        • #5
          Re: kraanvogels in lac du der

          dat is iets willen, een oplossing zoeken en er iets goeds van maken... creativiteit Geweldig!!!! en nog een mooie plaat op de koop toe!

          Comment


          • #6
            Re: kraanvogels in lac du der

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            kweetnie...twijfel...
            denk ook zonder de grote vogel een mooie.
            ook alleen de grote vogel mooi.
            maar zo samen....?
            grt,bouk.
            ik ga mee met bouk
            doet teveel aan een toeristische folder denken

            Comment


            • #7
              Re: kraanvogels in lac du der

              Mooie foto van de grote vogel. Ik zou zelf nooit iets inplakken in een andere foto, maar dat is een persoonlijke keuze. De grote vogel zit volgens mij ook op een verkeerde plaats in de andere foto, minstens te laag bij de grond. En zoals terecht gereageerd is van fotostacking uiteraard geen sprake, want daarbij plak je foto's op elkaar van hetzelfde onderwerp met als enige doel het bereiken van meer scherptediepte.
              "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

              Comment


              • #8
                Re: kraanvogels in lac du der

                Oorspronkelijk geplaatst door palombia Bekijk bericht
                doet teveel aan een toeristische folder denken
                Nu, ik mag dat graag zien. Een foto als een toeristische folder. Als alle foto's
                zo'n niveau haalden. Mooi. In mijn ogen dus.

                Comment


                • #9
                  Re: kraanvogels in lac du der

                  het heeft wel iets vind ik, dus ja knap gedaan

                  Groeten,
                  Raf
                  Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: kraanvogels in lac du der

                    Moet zeker kunnen als het een meerwaarde biedt aan je foto, en in dit geval is dat dus zeker zo
                    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                    Groeten
                    Kurt

                    Comment


                    • #11
                      Re: kraanvogels in lac du der

                      Knap gedaan en vind dit wel mooi anders


                      Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: kraanvogels in lac du der

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
                        Mooie foto van de grote vogel. Ik zou zelf nooit iets inplakken in een andere foto, maar dat is een persoonlijke keuze. De grote vogel zit volgens mij ook op een verkeerde plaats in de andere foto, minstens te laag bij de grond. En zoals terecht gereageerd is van fotostacking uiteraard geen sprake, want daarbij plak je foto's op elkaar van hetzelfde onderwerp met als enige doel het bereiken van meer scherptediepte.
                        inderdaad dit noemen ze gewoon montage . natuurfotografie in het digitale tijdperk staat zelf in boeken beschreven van natuurfotografie .(Lees er de boeken op na van Niall Benvie)
                        is ook toegelaten als het een meerwaarde kan geven en is in dit geval zo .
                        omdat deze vogels zeer moeilijk te benaderen zijn dichtbij kan je eigenlijk niet anders dan het zo te doen .
                        is achteraf wel meer werk maar het loont toch de moeite vind ik . nu heb ik meer een totaalbeeld wat ik daar te zien heb gekregen.
                        en kan dat beter laten zien aan de toeschouwer .
                        Last edited by bagste; 26 december 2012, 09:47.

                        Comment


                        • #13
                          Re: kraanvogels in lac du der

                          Maakt mij in dit geval niet zo uit hoe het beeld tot stand is gekomen.
                          Weet wel dat ik dit een hele mooie foto vind.
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: kraanvogels in lac du der

                            Hoe ver je gaat in een beeld wijzigen of "monteren" daar beslis je zelf over hé. Ik ben beslist geen puritein op dat gebied en voor mij kan héél veel als je uiteindelijke beeld er maar sterker van wordt. Dat laatste is hier duidelijk het geval
                            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                            Flickr - JAlbum

                            Comment


                            • #15
                              Re: kraanvogels in lac du der

                              Oorspronkelijk geplaatst door bagste Bekijk bericht
                              ik weet niet waar je op wil aansturen dit is nog altijd geen staking volgens mij en op de vorige discutie ook niet .
                              dit zijn gewoon twee beelden samengevoegd tot een . focus staking gaat niet met bewegende delen .
                              denk dat hier een misverstand is en twee verschillende technieken door elkaar gehaald worden Sieg .
                              ben alvast vereerd dat je hem mooi vind
                              Mijn plaatje waar ik naar verwees is alsvolgende gemaakt.
                              De Torenvalk zat op een paaltje in de rechterhoek onderaan, ik heb m'n scherpstelpunt dan gekozen centraal en scherpgesteld op de wolken in de BG.
                              Zonder de lens te verplaatsen het scherpstelpunt verplaatst naar de Torenvalk die nog steeds op dat paaltje zat rechts onderaan, een burst gemaakt waarbij het toeval was dat 'm net opvloog ... infeite nog een geluk.
                              Dan thuis de twee foto's over elkaar gelegd en het paaltje eraf gecropt/gedeeltelijk ook weggeshopt en de valk in een 2de laag erdoorheen gehaald.
                              Is dat focusstacking .... ik dacht het wel, ook al is de stacking maar opgebouwd uit 2 plaatjes.

                              Ik dacht dat je hier hetzelfde gedaan had, maar blijkbaar is deze ingeplakt in een andere foto en dus niet vergelijkbaar.

                              Niettegenstaande ik dit een schitterend plaatje vind en het verruimt hopelijk wel de blik hier op het forum van wat zogezegd " Mag en/of niet mag"
                              Bij mij valt het alleszins in de smaak Steven !!

                              grts
                              Sieg
                              Last edited by Sieg; 27 december 2012, 00:24.
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X