Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filesize

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filesize

    Ik zou bij gelegenheid ook wel eens een foto willen laten beoordelen. Het linken lijkt mij wel te zullen lukken. Maar, hoe zorg ik ervoor dat mijn bestandsgrootte maximum 200 kb is ? Misschien een domme vraag, maar hoop toch op een helpende hand. Alvast bedankt.
    Nikon D7000 + Nikkor 18-70 mm AF-S DX ED + Nikkor AF 85 mm f/1.8D
    SB600
    Tripod: Velbon CX 530

  • #2
    Een kopietje van je bestand wat verkleinen en eventueel de JPG-compressie aanpassen lijken me een goed idee...

    Comment


    • #3
      Welke beeldverwerkingsprogrammas gebruik je nu?
      Photoshop (ImageReady), ACDSEE of een andere?
      In ieder geval moet je steeds een afweging maken tussen de grootte van de foto (resolutie) en de compressie.
      Vooreerst kun je met jpeg compressie kijken hoever je de bestandsgrootte kunt verkleinen. Ga wel niet te laag in compressie factor, laat ons zeggen dat als je boven de 70% zit je niet al te veel bijeffecten krijgt. Indien de bestandsgrootte dan nog te hoog is. kun je best eerst de foto verkeinen in resolutie (bv van 2500 x 2000 naar 1250 x 1000 ; dit levert een verkleining op van 4 maal). Eventueel kun je overbodige randen afknippen - crop functie). Daarna nog eens proberen met jpeg compressie.
      Een zeer handig programma is ImagReady (komt met Adobe Photoshop)
      Veel succes .
      johan

      Comment


      • #4
        Ik gebruik Adobe Photoshop 5.0, maar ben zeker geen meester in het bewerken van foto's. Alvast bedankt voor de reacties.
        Nikon D7000 + Nikkor 18-70 mm AF-S DX ED + Nikkor AF 85 mm f/1.8D
        SB600
        Tripod: Velbon CX 530

        Comment


        • #5
          doe gewoon => image => size => 800px 600px => save as => stel compressie in => en voila
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment

          Working...
          X