Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

School Fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • School Fotografie

    Ik studeer dit jaar af aan de middelbare school, en wil volgend jaar erg graag verder studeren.
    Fotografie is al jaren mijn grootste uit de hand gelopen hobby, en natuurlijk wil ik volgend jaar Fotografie gaan studeren aan de hoge school.
    Het probleem is dat ik niet goed weet welke school ik moet kiezen, het maakt me niet uit waar ergens het is in België, ik wil zelfs nog tot in nederland gaan
    want ik wil uiteraard echt een heel erg goede school hebben, liefst waar ze zowel analoge als digitale fotografie geven.
    Zou iemand me wat raad wille geven, of een school kunnen aanraden?

    Alvast bedankt!!

  • #2
    Re: School Fotografie

    Denk eens goed na, van je hobby je beroep maken, betekent ook dat je je hobby kwijt bent.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: School Fotografie

      even googlen en je zal scholen vinden in Antwerpen, Brussel, Amsterdam, Roterdam en vele andere steden. Aan veel academies kan je ook fotografie kiezen. Wat praktisch en financieel haalbaar is moet je zelf uitzoeken
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: School Fotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Denk eens goed na, van je hobby je beroep maken, betekent ook dat je je hobby kwijt bent.
        ^^^^Dit!
        Denk inderdaad goed na als je dit wel werkelijk wil doen. (ik heb alvast uitgemaakt dat ik dit volgend jaar niet ga studeren om die reden en ook omdat (nieuwe) professionele fotografen echt wel fantastisch moeten zijn om rond te komen)

        Comment


        • #5
          Re: School Fotografie

          De meeste docenten fotografie die ik ken hebben allemaal gestudeerd aan de Sint-Lukas Hogeschool in Brussel.
          Je merkt direct dat het (artistiek) niveau van die docenten hoger ligt dan bij anderen.

          http://www.sintlukas.be/cms/
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: School Fotografie

            Volgens mij is het in deze goede amateurfotografen maatschappij niet makkelijk om te overleven als fotograaf.
            Kies een andere richting en volg fotografie in avondschool (bijvoorbeeld aan de academie als het niveau moet zijn) dan wed je op 2 paarden.

            Fotografie als job is volgens mij ook iets heel anders dan fotografie als hobby. Het is shootjes doen volgens datgene wat de klanten graag hebben en je in dezelfde winkel toch kunnen onderscheiden van anderen.
            Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

            Comment


            • #7
              Re: School Fotografie

              als hobby is't fijn, je shoot wa je wilt.
              als werk moet je foto's maken.
              ook diegene die je minder graag doet of je minder liggen.

              en ja sommige hobby fotografen kunnen in sommige gevallen ook de kwaliteit aan van een pro (D600 en D800, nikon, zijn betaalbaar)
              tegen een fractie van de prijs, ze moeten er niet van leven (hoor ik niet bij)

              dus je moet je iedere dag 200% bewijzen en aantonen dat je beter bent "den nonkel jos/pol/..." mee zijn dure reflex in de familie of vriendenkring.


              als hobby - bijberoep- is't/kan't fijn zijn een centje te verdienen maar een vaste job die zekerheid bied in deze tijden is best een geruststelling.
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: School Fotografie

                Iedereen bedankt, ik heb er erg lang over nagedacht en heb gekozen om in het dagonderwijs een richting te volgen die er mee gelinkt is, en dan avondschool fotografie te volgen. Of er bestaat ook ergens een combinatie van fotografie en grafisch design, hopelijk brengen de opendeurdagen mij meer raad. Maar tog bedankt!

                Comment

                Working...
                X