Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

.tiff of .jpeg doorsture?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • .tiff of .jpeg doorsture?

    Ik moet voor een klant een vergroting laten afdrukken.
    ik zou dit doen via Profoto, moet een afdruk hebben van 50x70, nu vragek mij af of ik best een .Tiff doorstuur of de .Jpeg?

    Trouwens de eerste keer dat ik voor een afdruk moet zorgen, dus weet niet wat er beter is en of het al dan niet verschil uitmaakt.

    hgrtz david

  • #2
    Re: .tiff of .jpeg doorsture?

    jpeg met de correcte resolutie is meer dan voldoende normaal gezien. Tenzij je die al tientallen keren opnieuw gesaved zou hebben, en dan nog...
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

    Comment


    • #3
      Re: .tiff of .jpeg doorsture?

      Trouwens, je weet vermoed ik wel dat het geen zin heeft om van jpeg om te zetten naar tiff... Hangt dus ook wat af van welk type bestand je origineel was. Maar jpeg dus zoals ik al zei voldoet ruimschoots in de meeste gevallen...
      www.135mm.be
      @135mm_leuven
      info@135mm.be

      Comment


      • #4
        Re: .tiff of .jpeg doorsture?

        Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
        Trouwens, je weet vermoed ik wel dat het geen zin heeft om van jpeg om te zetten naar tiff... Hangt dus ook wat af van welk type bestand je origineel was. Maar jpeg dus zoals ik al zei voldoet ruimschoots in de meeste gevallen...
        ja, maar ik exporteer altijd mijn raw bestanden uit LR naar PS in Tiff.

        grtz david

        Comment


        • #5
          Re: .tiff of .jpeg doorsture?

          Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
          jpeg met de correcte resolutie is meer dan voldoende normaal gezien. Tenzij je die al tientallen keren opnieuw gesaved zou hebben, en dan nog...
          Dit is maar de helft van het verhaal ... jpeg is een "verlieslatend" (lossy) comprimeerbaar formaat ... 1x saven met (zeer) hoge compressiefactor is zeker even slecht als 10x saven met de laagste compressiefactor.

          Als bestandgrootte geen probleem is en kwaliteit primeert dan zou ik doorsturen in ongecomprimeerd tiff formaat ...

          Comment


          • #6
            Re: .tiff of .jpeg doorsture?

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Dit is maar de helft van het verhaal ... jpeg is een "verlieslatend" (lossy) comprimeerbaar formaat ... 1x saven met (zeer) hoge compressiefactor is zeker even slecht als 10x saven met de laagste compressiefactor.

            Als bestandgrootte geen probleem is en kwaliteit primeert dan zou ik doorsturen in ongecomprimeerd tiff formaat ...
            Bij deze de Tif doorgestuurd.

            grtz david

            Comment


            • #7
              Re: .tiff of .jpeg doorsture?

              Kan zeker geen kwaad om in tiff door te sturen. Regelmatig stuur ik zaken door (allée doe de bestanden binnen op stick) in jpeg formaat om af te drukken op A2 en nog nooit problemen gehad.
              perman
              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

              Comment


              • #8
                Re: .tiff of .jpeg doorsture?

                Met die Tiff heb je zeker geen kwaad gedaan, maar in jpg had ook gegaan, hoor.
                Vorig jaar een jpg doorgestuurd voor afdruk op 100 * 70 cm. Was perfect van kwaliteit. Wel zelf vergroot naar de nodige aantal pixels en zelf verscherpt (gewoon in PSE).
                Als je de afdruk binnenhebt, laat dan maar weten hoe de kwaliteit was.


                Groeten,
                Geert

                Comment

                Working...
                X