Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200: Canon of Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70-200: Canon of Sigma

    Goeiemorgen!

    Is het de moeite om een Canon 70-200 2.8L zonder beeldstabilisatie te kopen en 100EUR meer te geven (prijzen komen gelijk d.m.v. cashback), dan een Sigma die wel beeldstabilisatie heeft? De Canon met beeldstabilisatie lijkt me dan weer wat door voor mij

    Groetjes
    Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
    SITE

  • #2
    Re: 70-200: Canon of Sigma

    Ik heb de Sigma 70-200mm F2.8 IF EX APO DG OS HSM Canon en ben er zeer tevreden over. Is de canon versie (prijs X2) het waard, tja dat moet je zelf beslissen. Ze is iig nog wat beter dan de sigma. Gebruik ook een sigma TC 1.4 met goede resultaten. Misschien ook even wachten hoe de nieuwe Tamron 70-200 f/2.8 het doet.
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

    Comment


    • #3
      Re: 70-200: Canon of Sigma

      Heb je echt F2.8 nodig, anders is een Canon 70/200 F4.0 met IS ook een mogelijkheid
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: 70-200: Canon of Sigma

        Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
        Heb je echt F2.8 nodig, anders is een Canon 70/200 F4.0 met IS ook een mogelijkheid
        Ja, de 2.8 heb ik écht nodig
        Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
        SITE

        Comment


        • #5
          Re: 70-200: Canon of Sigma

          Oorspronkelijk geplaatst door Buzzekeueh Bekijk bericht
          Ja, de 2.8 heb ik écht nodig
          heb het al meer geschreven, als het financieel mogelijk is:
          zet een Canon op een Canon.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: 70-200: Canon of Sigma

            Ik heb de Sigma 70-200/2.8 OS enzovoort (geen wonder dat lenzen alsmaar groter worden, je moet er de hele naam op kunnen zetten), super glas. De Canon/Nikon zal wel wat beter zijn, maar of dat 1.000 euro waard is (voor de amateur)?
            De enige raad die ik je kan geven is: neem je body, ga naar de winkel en probeer (of, beter nog, vraag aan een BDer in je buurt of je zijn lens mag proberen, buiten, binnen...)
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

            Comment


            • #7
              Re: 70-200: Canon of Sigma

              Als het gaat tussen de Canon 70-200 f2,8 zoder IS, en de nieuwste Sigma 70-200 met beeldstabilisatie, dan zou ik waarschijnlijk voor de Sigma kiezen omdat die heel goed uit de tests komt én omdat die beeldstabilisatie heeft.
              Ik gebruik niet graag telelenzen zonder beeldstabilisatie, omdat ik weet dat het percentage bruikbare foto's heel wat hoger wordt met beeldstabilisatie.

              De oudere Sigma 70-200 lenzen waren doorgaans vrij soft op f2,8 maar dat lijkt nu geen probleem meer te zijn bij de OS versie.
              Wel is die aan de randen wat minder scherp dan de Canon 70-200 f2,8 L IS II, maar voor de prijs van die Canon kan je wel 2 Sigma's kopen.

              Ik heb zelf die Canon 70-200 f2,8 L IS II, en die is werkelijk heel erg goed, maar helaas ook heel erg duur...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: 70-200: Canon of Sigma

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                ..........
                Ik gebruik niet graag telelenzen zonder beeldstabilisatie, omdat ik weet dat het percentage bruikbare foto's heel wat hoger wordt met beeldstabilisatie.
                ...
                uit de hand..?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: 70-200: Canon of Sigma

                  heb je site eens bekeken, en daar las ik dat je wel de prof. toer op gaat.
                  zou dan ook de prof lenzen nemen.


                  grts
                  je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                  www.korandoke.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: 70-200: Canon of Sigma

                    Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                    heb je site eens bekeken, en daar las ik dat je wel de prof. toer op gaat.
                    zou dan ook de prof lenzen nemen.


                    grts
                    De sigma is een professionele lens btw. (EX reeks)
                    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 70-200: Canon of Sigma

                      Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                      De sigma is een professionele lens btw. (EX reeks)
                      Zeker weten!
                      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                      Comment


                      • #12
                        Re: 70-200: Canon of Sigma

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        uit de hand..?
                        grt,bouk.
                        Ik gebruik niet graag een statief, alleen voor onderwerpen die niet in beweging zijn, en als er dan ook nog heel weinig licht is zal ik mijn statief gebruiken.
                        Met een 70-200 kan je vrij gemakkelijk scherpe foto's maken met een sluitertijd van 1/30 als er beeldstabilisatie op zit, en als het onderwerp niet te snel beweegt.
                        Bij concertfotografie bijvoorbeeld is beeldstabilisatie een heel goed hulpmiddel, een statief kan je daar niet gebruiken.
                        Voor actiefotografie (panning bijvoorbeeld) is beeldstabilisatie soms ook heel handig.

                        Er zijn wel een heleboel onderwerpen waarbij een statief onmisbaar is (nachtfotografie, stillevens, productftografie...), maar als ik foto's kan maken zonder statief omdat er beeldstabilisatie op de lens zit, dan zal ik dat ook zo doen.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: 70-200: Canon of Sigma

                          Oorspronkelijk geplaatst door Buzzekeueh Bekijk bericht
                          Goeiemorgen!

                          Is het de moeite om een Canon 70-200 2.8L zonder beeldstabilisatie te kopen en 100EUR meer te geven (prijzen komen gelijk d.m.v. cashback), dan een Sigma die wel beeldstabilisatie heeft? De Canon met beeldstabilisatie lijkt me dan weer wat door voor mij

                          Groetjes
                          Het blijft open deuren intrappen. Canon is de betere, de prijs van deze lens zou anders niet verantwoord zijn. Ik gebruik ondertussen al een jaar de OS versie (de laatste dus) van de Sigma 70-200 en ik ben daar zeer tevreden over. Als je de professionele toer opgaat daarentegen moet nadenken over het voordeel van de weather sealing van de Canon, meer nog dan over de beeldkwaliteit, want dat verschil is marginaal. De Sigma daarentegen heeft dan weer de beeldstabilisatie die ook in een professioneel milieu vele voordelen biedt. Het blijft een wikken en wegen. Uiteindelijk moet jij de beslissing nemen. Good luck
                          Not all who wander are lost ...
                          EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

                          Comment


                          • #14
                            Re: 70-200: Canon of Sigma

                            de sigma is op zich geen slechte lens, zeker voor normaal gebruik is deze zeer goed.
                            maar omdat de ts een lens wil dat op 2.8 goede prestaties levert schiet deze sigma te kort.
                            volgens de test zou deze lens goed zijn als er diafragma geknepen wordt tot 5.6 om scherpe randen te krijgen, lees de testen er op na.
                            de canon daar en tegen is superieur wijd open over gans het beeld over gans het zoom bereik.
                            natuurlijk de prijs is er ook naar.
                            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                            www.korandoke.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: 70-200: Canon of Sigma

                              http://www.artencraft.be/nl/tamron-7...sd-canon-66759
                              Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
                              Panasonic GH3 met 14-140

                              Comment

                              Working...
                              X