Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede raad gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goede raad gevraagd

    hallo
    ik zal me even voorstellen
    ik ben jeffrey en samen met men hond britt fotografeer ik veel in het bos en aan zee .
    ik werk al een paar jaar met een sony dsc h50 en ik was er in het begin heel tevreden over om dat ik veel in automatisch standen werkte .
    maar sinds een hoe twee jaar probeer ik zelf controle te krijgen over men foto's en dat is nu het plobleem de camera is te klein
    want de knopjes staan veel te dicht bij elkaar.maar na veele maanden op het internet en winkels afzoeken heb ik beslist over deze twee cameras + objectieffen

    - canon 60D = 17-50 tamron 2.8 SP DI II + canon 70-200 f4l non IS

    - nikon d7000 = 16-85 nikon + tamron sp 70-300 AF DI VC USD

    maar is dat nu eigelijk goeie basis voor een beginneling of start je beter met kit lens .

    doeleinden
    -landschap
    -mijn hond
    -dag uitstappen
    -familie feesten

    alvast bedankt voort te lezen
    groetjes jeffrey
    www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

  • #2
    Re: goede raad gevraagd

    Dag Jeffrey,
    Ik heb zelf een D7000 met een kitlens (18-105) en had achteraf bekeken beter meteen geïnvesteerd in een objectief met nog wat meer bereik. Als ik jou was zou ik eens kijken naar de 18-200 of 18-300. Die zijn zo veelzijdig dat je niet meteen de nood zal voelen om een tele bij te kopen. In plaats van in een tweede lens kan je dan eerder in een fatsoenlijke flitser investeren wat van pas zal komen op die familiefeestjes. Want erg lichtsterk zijn die veelzijdige lenzen (in dit prijssegment) niet echt.

    Comment


    • #3
      Re: goede raad gevraagd

      Ik zou als ik jou was eens beginnen met beide camera's eventjes vast te houden en in de menu's te duiken. Als eentje niet lekker in de hand ligt, valt hij waarschijnlijk zo al af. Qua specificaties is de D7000 trouwens de betere van de twee. Een 18-200 of 18-300 lens zou ik ten zeerste afraden. Er is een gouden regel die zegt: alles meer dan 5x zoom, gaat de kwaliteit niet ten goede komen. De 70-200 F/4L is trouwens een toplens. Ik heb hem eventjes gehad, maar vrijwel meteen omgeruild tegen de 70-200 F/4L IS.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

      Comment


      • #4
        Re: goede raad gevraagd

        Oorspronkelijk geplaatst door lumos Bekijk bericht

        - canon 60D = 17-50 tamron 2.8 SP DI II + canon 70-200 f4l non IS

        - nikon d7000 = 16-85 nikon + tamron sp 70-300 AF DI VC USD
        da's een beetje appelen met peren vergelijken...

        maar als je dit zou doen:

        - canon 60D = 17-50 tamron 2.8 SP DI II + canon 70-200 f4l IS

        - nikon d7000 = 17-50 tamron 2.8 SP DI II + Nikon 70-200 f4 ED VR

        dan wint de Nikon met voorsprong...

        een 17-50/55 lens f2.8 is handig bij events (trouwfeesten, parties), voor landschap heb je dat niet nodig. Daar is de 16-85mm beter voor (breder!)

        de "nikon d7000 = 16-85 nikon + tamron sp 70-300 AF DI VC USD" lijkt me een goede keuze, en ik zou er nog een lensje bij doen... de 35mm f1.8 om indoor de familie feesten te fotograferen. En later misschien een externe flits..
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: goede raad gevraagd

          aan maartverbiest
          ik heb deze lenzen ook in overweging genomen maar veel mensen raden die me ook af .
          ook reden wat jocau zegt.

          aan jocau
          ik heb deze camera's heeeel veel in men handen gehad . daarom is het moeilijk te kiezen
          het eninge voordeel aan de 60d is het schermpje die heb ik ook op men camera
          www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

          Comment


          • #6
            Re: goede raad gevraagd

            Ikzelf zou voor de 60D gaan omdat hij voor mij ergonomisch de beste camera is die ik zelf heb vastgehad en omdat het lenzenaanbod van Canon mij (iets) meer aanspreekt dan dat van Nikon. Vond de D7000 niet lekker in mijn handen liggen, maar dat is uiteraard persoonlijk (voor anderen is het wellicht net omgekeerd). Voor mij zou de beste keuze dus de 60D met de sensor van de D7000 zijn.

            Ik moet wel bekennen dat de D7000 meer waar voor z'n geld biedt. Hoe dan ook zijn geen van beide camera's slecht. Kan je trouwens nog even wachten? In het eerste kwartaal van 2013 verwacht ik nieuwe modellen van Canon en Nikon.
            Last edited by jocau; 22 december 2012, 21:36.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

            Comment


            • #7
              Re: goede raad gevraagd

              aan d_oracle
              dus de nikon D7000 met deze lenzen is een mooie combinatie .
              www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

              Comment


              • #8
                Re: goede raad gevraagd

                Oorspronkelijk geplaatst door lumos Bekijk bericht
                aan d_oracle
                dus de nikon D7000 met deze lenzen is een mooie combinatie .
                dat denk ik wel... hier zijn heel veel leden erg tevreden over!
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: goede raad gevraagd

                  ik wil alvast iedereen bedanken voor de snelle reactie
                  www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

                  Comment


                  • #10
                    Re: goede raad gevraagd

                    alwel jocau daar heb je gelijk in moest je deze twee kunnen combineren zou het voor mij ook veel gemakkelijker keuze zijn.
                    maar ik ben wel blij dat eerlijk bent over de nikon wat veel niet doen van een andere merk
                    Last edited by lumos; 22 december 2012, 22:09.
                    www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

                    Comment


                    • #11
                      Re: goede raad gevraagd

                      Koop gerust één van de twee. Met beiden zijn fantastische resultaten te
                      bereiken, en beiden kunnen zorgen voor teleurstellingen. Een camera is
                      per slot van rekening maar zo goed als de persoon die hem vast houdt.
                      Laat Nikon dan de iets betere sensor hebben. Dat wilt niet zeggen dat de
                      Canon slecht is. Verre van. Bovendien kan je heel makkelijk, naast de lens
                      die je al wilt kopen, een tweedehands 70-200 4 van Canon kopen. Ze zijn
                      veel te vinden en prima voor mooie foto's van je hond.

                      Comment


                      • #12
                        Re: goede raad gevraagd

                        Oorspronkelijk geplaatst door lumos Bekijk bericht
                        alwel jocau daar heb je gelijk in moest je deze twee kunnen combineren zou het voor mij ook veel gemakkelijker keuze zijn.
                        maar ik ben wel blij dat eerlijk bent over de nikon wat veel niet doen van een andere merk
                        Of omdat canon of nikon gebruikers het tegenoverstaande merk niet opvolgen. Ik zal dus ook niet oordelen over Nikon omdat ik dat niet opvolg.
                        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                        flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: goede raad gevraagd

                          Oorspronkelijk geplaatst door lumos Bekijk bericht
                          .......
                          ik ben jeffrey en samen met men hond britt fotografeer ik veel in het bos en aan zee .
                          dan zou ik ze beiden kopen.
                          anders krijgen jullie misschien ruzie..?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: goede raad gevraagd

                            Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                            Of omdat canon of nikon gebruikers het tegenoverstaande merk niet opvolgen. Ik zal dus ook niet oordelen over Nikon omdat ik dat niet opvolg.
                            Ikzelf heb Canon materiaal, maar ik volg Nikon wel op.

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            dan zou ik ze beiden kopen.
                            anders krijgen jullie misschien ruzie..?
                            grt,bouk.
                            Nice one.
                            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                            Comment


                            • #15
                              Re: goede raad gevraagd

                              voor de hond zal het eentje zijn van rubber met een pieppertje merk weet ik nog niet .

                              maar nu . ik woon in brugge . ik heb al bij ons al heel veel winkels bekeken en de prijzen zij daar heel verschillend soms met meer dan tweehonderd euro verschil . maar ik heb ook al bij art & craft op hun site gekeken en de prijzen vallen daar goed mee .mij vraag is nu krijg je daar een goeie bediening . want van bij ons is dat al een goed half uurtje rijden .
                              www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

                              Comment

                              Working...
                              X