Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Harde schijf gecrasht...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Harde schijf gecrasht...

    Hallo,

    mijn harde schijf is vorige week gecrasht en had niet van alles een back up. Heb al veel foto's kunnen recupereren van harde schijf. Nu heb ik wel enkele foto's die ik niet kan openen, ik krijg volgende foutmelding;
    - Deze afbeelding kan niet worden geopend. het bestand is mogelijk beschadigd of te groot. Ik kan zowel mijn Jpeg als Nef bestanden van sommige foto's niet openen.

    Kan iemand mij helpen zodat ik deze foto's toch nog zou kunnen herstellen?

    Alvast bedankt!!
    Nikon D90, Tamron 17-50 F2.8 VC, Nikkor DX 35mm F1.8, Manfrotto 055XDB met 808RC4

  • #2
    Re: Harde schijf gecrasht...

    Ik weet niet of het werkt maar nee heb je en ja kun je krijgen.

    Compleet overzicht van de beste gratis software en app downloads. ✅ Gebruiksvriendelijk en veilig. ✅ Freeware, open source software en gratis apps!
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

    Comment


    • #3
      Re: Harde schijf gecrasht...

      Het blijkt niet te werken. Zijn er mensen die andere oplossingen kennen?
      Nikon D90, Tamron 17-50 F2.8 VC, Nikkor DX 35mm F1.8, Manfrotto 055XDB met 808RC4

      Comment


      • #4
        Re: Harde schijf gecrasht...

        Die zijn er waarschijnlijk niet ...

        Comment


        • #5
          Re: Harde schijf gecrasht...

          harde les vrees ik!!
          altijd bu voorzien!!
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Zeker een harde les ik zou voor de zekerheid de sd/cf kaart formateren.

            Probeer de gegevens via sandisk rescue direct te recoveren.

            Via de kaartlezer van de computer.
            Of de inhoud van de sd/cf copieren naar een bepaalde map op de hdd en van uit die map rescue starten.

            Vriendelijk groet ,
            Jessey

            Comment


            • #7
              Re: Harde schijf gecrasht...

              Er zijn bedrijven die de data voor jou zoveel mogelijk kunnen recupereren, maar daar hangt wel een flink prijskaartje aan.

              Zorg ervoor dat je in het vervolg wel een goede back up hebt, harde schijven lijken wel degelijker dan vroeger, maar geen enkele schijf zal eeuwig blijven werken.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Harde schijf gecrasht...

                als niets meer werkt: disk in de diepvries voor een 12tal uur en dan direct aansluiten en data copieren, disk werkt misschien lang genoeg om alles te copieren...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Harde schijf gecrasht...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Er zijn bedrijven die de data voor jou zoveel mogelijk kunnen recupereren, maar daar hangt wel een flink prijskaartje aan.
                  dat kan nog wel eens goed meevallen.
                  Mijn HD was ook gecrasht dit najaar.
                  verschillende slechte sectoren waar de leesarm op blokkeerde met niet meer opstarten van windows tot gevolg.
                  Zelfs niet meer in veilige modus aan de praat te krijgen.
                  een pc-hersteller heeft al mijn data kunnen recupereren voor 105 euro, en 70 euro voor een nieuwe HD.
                  OK, weggegooid geld indien ik tijdig een BU gemaakt want het betreft een oude PC, maar om al mijn foto's terug te krijgen had ik dat er wel voor over.

                  Nu heb ik twee backups gemaakt, op twee externe HD's van verschillende merken.
                  In dat cloud gedoe heb ik niet veel vertrouwen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Harde schijf gecrasht...

                    Het hangt er ook van af wat er exact met "gecrash-t" bedoeld wordt. Als b.v. de directory om zeep is, dan bestaan er programma's waarmee je die kunt herstellen. Op de Mac gebruik ik daarvoor DiskWarrior.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Harde schijf gecrasht...

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Het hangt er ook van af wat er exact met "gecrash-t" bedoeld wordt. Als b.v. de directory om zeep is, dan bestaan er programma's waarmee je die kunt herstellen. Op de Mac gebruik ik daarvoor DiskWarrior.
                      Mijn externe HD is onlangs ook gecrashed. Waarschijnlijk een mechanische storing als gevolg van vallen oid. ff zoeken op het net blijkt voor dit soort schade een bedrag van bijna €1000,00 te worden gevraagd. Asl het een software storing is of verwijderen van bestanden door formateren dan zijn de kosten tot €200,00.
                      In de vriezer leggen wordt wel afgeraden.
                      Website: cameraobschuura.nl
                      Twitter: @CameraObSchuura
                      FaceBook: Cameraobschuura

                      Comment


                      • #12
                        Re: Harde schijf gecrasht...

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Het hangt er ook van af wat er exact met "gecrash-t" bedoeld wordt. Als b.v. de directory om zeep is, dan bestaan er programma's waarmee je die kunt herstellen. Op de Mac gebruik ik daarvoor DiskWarrior.
                        Voor windows: probeer recuva

                        Sukses

                        Peter

                        Comment


                        • #13
                          Re: Harde schijf gecrasht...

                          Allen,
                          bedankt voor de reacties!!

                          Heb 25GB kunnen recuperen met de diepvriestechniek het enige probleem is dat het grootste deel van de foto's niet meer te openen zijn, bestand is te groot of beschadigd geeft windows weer.

                          Nu bestaan er wel al SD hardeschijven, geen draaiende onderdelen meer. Heeft hier al iemand ervaring mee? Zijn voorlopig ook erg prijzig.

                          Heb nu ook alles op 2 externe HD staan. Harde les...

                          Groeten
                          Nikon D90, Tamron 17-50 F2.8 VC, Nikkor DX 35mm F1.8, Manfrotto 055XDB met 808RC4

                          Comment

                          Working...
                          X