Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale rug voor analoge Nikon's - Patentaanvraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale rug voor analoge Nikon's - Patentaanvraag



    Wat zou hier achter zitten?
    - Ik zie geen voordeel in deze rug, wie wel?
    - Is het patent er enkel om andere firma's die zoiets wensen te maken de snel af te zijn?

  • #2
    Re: Digitale rug voor analoge Nikon's - Patentaanvraag

    Nikon Rumors...
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Digitale rug voor analoge Nikon's - Patentaanvraag

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Nikon Rumors...
      grt,bouk.
      Ja, maar het patent is geen rumour, die aanvraag is er wel degelijk.

      Comment


      • #4
        Re: Digitale rug voor analoge Nikon's - Patentaanvraag

        Ik denk dat zo'n rug wel meer plaats zal innemen dan de plaats voorzien voor een filmrolletje, lijkt me wat moeilijk werkelijk uit te voeren.
        Als zou dit wel zeer tof zijn om terug zo'n mooie filmcamera te gebruiken. Maar de prijs zal weer rond de 1000€ liggen, dus ja...

        Comment


        • #5
          Re: Digitale rug voor analoge Nikon's - Patentaanvraag

          Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Ik denk dat zo'n rug wel meer plaats zal innemen dan de plaats voorzien voor een filmrolletje, lijkt me wat moeilijk werkelijk uit te voeren.
          Het neemt meer plaats in, maar er is slechts één ding belagrijk en dat is dat de sensor opde juiste plaats ligt en dat is duidelijk te zien op bijgaande foto dat de achterwand 'iets' dikker is als de normale achterwand.
          Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Als zou dit wel zeer tof zijn om terug zo'n mooie filmcamera te gebruiken. Maar de prijs zal weer rond de 1000€ liggen, dus ja...
          Welke mooie filmcamera? Ik heb nog een F90 liggen, maar die kan aan niks tippen aan mijn DSLR en een klein SLR-tje wordt nu ook weer een bonk van een camera.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Digitale rug voor analoge Nikon's - Patentaanvraag

            Ik denk dat ze daarmee veel te laat zijn.
            Toen de eerste digitale reflexcamera's op de markt kwamen kon je dat nog verkocht krijgen, nu zal dat veel moeilijker zijn omdat de meesten al geen analoge camera meer hebben liggen waar ze die digitale rug op zouden kunnen monteren.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Digitale rug voor analoge Nikon's - Patentaanvraag

              Ik vraag me ook af hoe de communicatie tussen achterwand en camera gaat of moet je 2x de iso instellen bv?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Digitale rug voor analoge Nikon's - Patentaanvraag

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ik denk dat ze daarmee veel te laat zijn.
                Toen de eerste digitale reflexcamera's op de markt kwamen kon je dat nog verkocht krijgen, nu zal dat veel moeilijker zijn omdat de meesten al geen analoge camera meer hebben liggen waar ze die digitale rug op zouden kunnen monteren.
                Véééél jaren geleden verscheen er op D.Preview een nieuwsitem: iemand had een digitale sensor uitgevonden die precies even groot was als een filmrolletje en op die manier ook in gelijk welke kleinbeeld spiegelreflex camera kon ingepast worden. Dat was in de tijd dat je nog vrijwel geen digitale dslr's had, enkel compacts. Toen zou het zeker succes hebben gehad, maar nadien niets meer van gehoord. Waarschijnlijk opgekocht. Wie de moed heeft te grasduinen in de "News" rubriek van D.Preview van de vroegste dagen kan het nog terugvinden.

                Walter
                D850

                Comment


                • #9
                  Re: Digitale rug voor analoge Nikon's - Patentaanvraag

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Ik vraag me ook af hoe de communicatie tussen achterwand en camera gaat of moet je 2x de iso instellen bv?
                  Aflezen van de iso-waarde door de analoge camera is zeer eenvoudig te realiseren door de module de overeenstemmende DX-code op dezelfde plaats en op dezelfde manier te laten afficheren (bv klein schermpje), er van uitgaande dat je analoge cam DX-rolletjes kon inlezen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Digitale rug voor analoge Nikon's - Patentaanvraag

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Welke mooie filmcamera? Ik heb nog een F90 liggen, maar die kan aan niks tippen aan mijn DSLR en een klein SLR-tje wordt nu ook weer een bonk van een camera.
                    Nikon FM1/2 vind ik echt prachtig (als er iemand 1 tweedehands aanbied, laat maar weten).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Digitale rug voor analoge Nikon's - Patentaanvraag

                      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                      Véééél jaren geleden verscheen er op D.Preview een nieuwsitem: iemand had een digitale sensor uitgevonden die precies even groot was als een filmrolletje en op die manier ook in gelijk welke kleinbeeld spiegelreflex camera kon ingepast worden. Dat was in de tijd dat je nog vrijwel geen digitale dslr's had, enkel compacts. Toen zou het zeker succes hebben gehad, maar nadien niets meer van gehoord. Waarschijnlijk opgekocht. Wie de moed heeft te grasduinen in de "News" rubriek van D.Preview van de vroegste dagen kan het nog terugvinden.

                      Walter
                      Duurde 15 seconden (zoekfunctie van Dpreview ): http://www.dpreview.com/news/2002/09...liconfilmagain
                      Is dit het?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Digitale rug voor analoge Nikon's - Patentaanvraag

                        in de jaren negentig hebben we even verwacht dat dit zou gebeuren maar het gebeurde niet.
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Digitale rug voor analoge Nikon's - Patentaanvraag

                          Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                          Duurde 15 seconden (zoekfunctie van Dpreview ): http://www.dpreview.com/news/2002/09...liconfilmagain
                          Is dit het?
                          Close! het is dit hier: http://www.dpreview.com/news/2001/2/...04#siliconfilm

                          Walter
                          D850

                          Comment


                          • #14
                            Re: Digitale rug voor analoge Nikon's - Patentaanvraag

                            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                            Nikon FM1/2 vind ik echt prachtig (als er iemand 1 tweedehands aanbied, laat maar weten).
                            Is die nog mooi met zo'n blok erachter?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Digitale rug voor analoge Nikon's - Patentaanvraag

                              Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                              Nikon FM1/2 vind ik echt prachtig (als er iemand 1 tweedehands aanbied, laat maar weten).
                              Indeed ... heb een heel late Fm2n (geproduceerd in mei 2001) ... mooi voor de verzameling ( en om nog eens te gebruiken) en dus niet te koop
                              Er komt gene rommel aan de achterzijde !

                              Dat patent betekent niet dat Nikon er nu nog iets mee wil gaan doen ... is ook zinloos

                              Comment

                              Working...
                              X