Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D50

    Beste,

    Op de meer recente toestellen staat de funktie " Live View" waarmee je door de zoeker hetgeen je kan bekijken wat je wil vastleggen.

    Op de Nikon D50 staat die funktie niet en kijk ik rechtstreeks door de zoeker. Hetgeen ik zoek, wordt echter niet teruggegeven op het scherm.
    De vraag is, hoe ik de Nikon D50 moet instellen om ook het beeld wat ik wil vastleggen op voorhand kan weergeven op het scherm.

    Ik hoop dat mijn vraag begrepen wordt en dat jullie mij een antwoord kunnen bieden.

    Met dank.
    Karl

  • #2
    Re: Nikon D50

    Ik begrijp niet goed je vraag. Je vraagt hoe je live view kan doen op je d50 waarvan je zelf al weet dat die geen live view kan ...
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D50

      Snap het ook niet helemaal... Op voorhand kan niet, zoals je aangeeft. Nadien kan dat wel.
      http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D50

        Oorspronkelijk geplaatst door KC Bekijk bericht
        Beste,

        Op de meer recente toestellen staat de funktie " Live View" waarmee je door de zoeker hetgeen je kan bekijken wat je wil vastleggen.

        Op de Nikon D50 staat die funktie niet en kijk ik rechtstreeks door de zoeker.
        dat heb je op een D50 niet nodig de zoeker is live!
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D50

          Oorspronkelijk geplaatst door KC Bekijk bericht
          Beste,
          Op de meer recente toestellen staat de funktie " Live View" waarmee je door de zoeker hetgeen je kan bekijken wat je wil vastleggen.
          Met functie bedoel je waarschijnlijk "knoop". Inderdaad, de D50 heeft geen Live View knoop en ook niet de functie ergens in een menu verstopt. Je kan niet doen wat je vraagt. Ik kan me voorstellen dat er genoeg situaties zijn wanneer Live View handig is (bv. macro), maar ik persoonlijk kan de keren dat ik Live View gebruikt heb op mijn toestel op een hand tellen. Ik zou het dus geen seconde missen mocht ik het niet hebben.

          C

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D50

            Sta me toe mijn vraag anders te formuleren. De achterzijde van de camera bevat een scherm waar je bv je menu kan oproepen. Blijkbaar zou je door dit scherm ook kunnen kijken en hetgeen je ziet ook kunnen fotograferen. Ik zoek naar de instellingen om zover te komen.
            Hopelijk lukt het nu en bij voorbaat exvuses voor de amateuristische uitleg.
            Groeten, Karl

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D50

              Zoals gezegd, dat kan niet met een d50. Helaas.
              Nikon shooter - Samyang fan

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D50

                Als je dat nodig hebt, kan je best een compactcamera kopen. scheelt een hoop centen in aankoop.
                Nikon D7000 + Nikkor 18-70 mm AF-S DX ED + Nikkor AF 85 mm f/1.8D
                SB600
                Tripod: Velbon CX 530

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D50

                  Oorspronkelijk geplaatst door KC Bekijk bericht
                  Sta me toe mijn vraag anders te formuleren. De achterzijde van de camera bevat een scherm waar je bv je menu kan oproepen. Blijkbaar zou je door dit scherm ook kunnen kijken en hetgeen je ziet ook kunnen fotograferen. Ik zoek naar de instellingen om zover te komen.
                  Hopelijk lukt het nu en bij voorbaat exvuses voor de amateuristische uitleg.
                  Groeten, Karl
                  Zoals al eerder gezegd:
                  Het zit er niet op.

                  Lijkt mee toch duidelijk?
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D50

                    Oorspronkelijk geplaatst door KC Bekijk bericht
                    Beste,

                    Op de meer recente toestellen staat de funktie " Live View" waarmee je door de zoeker hetgeen je kan bekijken wat je wil vastleggen.

                    Op de Nikon D50 staat die funktie niet en kijk ik rechtstreeks door de zoeker. Hetgeen ik zoek, wordt echter niet teruggegeven op het scherm.
                    De vraag is, hoe ik de Nikon D50 moet instellen om ook het beeld wat ik wil vastleggen op voorhand kan weergeven op het scherm.

                    Ik hoop dat mijn vraag begrepen wordt en dat jullie mij een antwoord kunnen bieden.

                    Met dank.
                    Karl
                    live view is op't scherm achter op je camera!
                    door de zoeker kan op iedere camera, maar is niet altijd 100% hetgeen je op de foto ziet meestal 95 tot 100% (afhankelijk van't model.)

                    zoals je zelf zegt heeft den d50 dan NIET en vind je da ook niet in't menu.

                    moeilijk is da toch niet. je geeft zelf aan da het er niet is, maar toch wil je het op je D50 hebben.
                    als het er niet is dan gaat er er ook niet opgeraken.
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D50

                      Als ik me niet vergis is dit een functie die enkel mogelijk is als je camera ook een videofunctie heeft. Dat heeft een D50 ook niet. Op sommige uitzonderingen kan live view helpen maar door de zoeker maak je meestal de beste foto's. De houding om een foto te maken met het toestel tegen het oog is veel stabieler als met je armen gestrekt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D50

                        Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                        Als ik me niet vergis is dit een functie die enkel mogelijk is als je camera ook een videofunctie heeft.
                        je vergist je... op een D700/D300 heb je life view en geen videofunctie
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D50

                          Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                          Als ik me niet vergis is dit een functie die enkel mogelijk is als je camera ook een videofunctie heeft.
                          Mijn D3 heeft ook geen video maar wél live view.
                          D800 en een goed glasservies

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D50

                            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            je vergist je... op een D700/D300 heb je life view en geen videofunctie
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                            Mijn D3 heeft ook geen video maar wél live view.
                            Ok Ik was mis

                            Comment

                            Working...
                            X