Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijsschatting tamron 70-300 f4-5.6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijsschatting tamron 70-300 f4-5.6

    Een nicht van mij heeft de kans om van iemand een tamron 70-300 1:4-5.6 over te kopen.
    Die persoon in kwestie heeft geen idee van de prijs 2dehands, alsook mijn nicht en ikzelf niet.
    De lens is in goede staat, echter ken ik deze niet en kan ik haar deze dus niet af- of aanbevelen.
    Ze heeft een canon 500d met een 18-55 kitlens, ze is echter wel zeer creatief.
    Zou het een do of een don't zijn?
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

  • #2
    Re: prijsschatting tamron 70-300 f4-5.6

    Er zijn minstens 2 verschillende 70-300 lenzen van Tamron.
    De goedkoopste (+/- 150 euro) heeft geen beeldstabilisatie, en de beeldkwaliteit van die lens is vrij zwak.
    De duurdere (+/- 350 euro) heeft wel beeldstabilisatie, en d beeldkwaliteit is véél beter.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: prijsschatting tamron 70-300 f4-5.6

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Er zijn minstens 2 verschillende 70-300 lenzen van Tamron.
      De goedkoopste (+/- 150 euro) heeft geen beeldstabilisatie, en de beeldkwaliteit van die lens is vrij zwak.
      De duurdere (+/- 350 euro) heeft wel beeldstabilisatie, en d beeldkwaliteit is véél beter.
      Kadlubek evalueert deze 2 lenzen, tweedehands, respectievelijk gemiddeld 80 en 130 EUR.

      Comment


      • #4
        Re: prijsschatting tamron 70-300 f4-5.6

        Bedankt voor de info,

        het is de goedkoopste van de 2.
        Kan je de kwaliteit vergelijken met de 18-55 kitlens?
        Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

        Comment


        • #5
          Re: prijsschatting tamron 70-300 f4-5.6

          Kwalitatief is de Tamron 70-300 minder dan de 18-55 IS kitlens.
          Ik denk dat ze beter kan uitkijken naar de canon 55-250 IS
          Die is wat beter dan de 70-300 en heeft IS.
          Paul

          Comment


          • #6
            Re: prijsschatting tamron 70-300 f4-5.6

            Oorspronkelijk geplaatst door quidam Bekijk bericht
            Kadlubek evalueert deze 2 lenzen, tweedehands, respectievelijk gemiddeld 80 en 130 EUR.
            Ik heb er de nieuwprijs bij gezet, de tweedehandsprijs zal inderdaad een stuk lager zijn.
            Voor de Tamron 70-300 VC (die met beeldstabilisatie dus) zal je tweedehands wel meer dan 130 euro moeten betalen (als je ze voor die prijs kan vinden dan is het echt een koopje).

            Ik wou er op wijzen dat er twee verschillende versies te koop zijn (en vroeger zijn er waarschijnlijk nog andere geweest).
            Daarom is het belangrijk dat we hier eerst weten over welke versie het gaat, voor we meer informatie kunnen geven.

            De goedkoopste Tamron heb ik ooit eventjes op een 40D gebruikt.
            Bij de eerste foto's merkte is al direct dat de autofocus heel traag was, en dat die problemen had om scherp te stellen op onderwerpen met niet zo heel veel contrasten.
            Op de foto's was te zien dat die lens erg veel last had van chromatische aberratie (roze randjes rond grote contrastverschillen), en dat de scherpte en contrasten bij die lens ook duidelijk minder waren dan bij alle andere lenzen die ik ooit heb gebruikt.

            Dat is dus geen aanrader, tenzij je budget echt zo beperkt is dat je geen andere telezoom kan betalen.
            De Canon EF-S 55-250 IS is volgens mij een veel betere keuze dan die Tamron.

            De andere Tamron, die met beeldstabilisatie (VC bij Tamron), dat is ook een lens met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
            Die heeft een goede beeldkwaliteit voor een aanvaardbare prijs.
            Last edited by Black B@ndit; 18 december 2012, 15:05.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: prijsschatting tamron 70-300 f4-5.6

              Bedankt voor de info!
              Ik geef het door.
              Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

              Comment

              Working...
              X