Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Springbok

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Springbok

    ...op het plateau van de Grootberg.

    http://www.theafricabug.com

  • #2
    Re: Springbok

    Een leuk 'environmental portret' en prima in orde qua compositie, omgeving etc, maar jammer dat het licht zo hard is.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • #3
      Re: Springbok

      Licht is idd wat hard, maar daar kun je niks aan doen, leuk ook die 2e in de achtergrond.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Springbok

        het licht dat heb je natuurlijk niet in de hand . maar ik zou persoonlijk er boven en links een beetje af doen zodat de boom niet op zo een sterk punt komt te liggen
        en de springbok meer naar voor komt . persoonlijk had ik ietsje langer gewacht met afdrukken zodat zijn vierde poot er zichtbaarder op stond .
        nu heeft hij er maar drie op het eerste gezicht . soms is geduld een mooie deugd in de fotografie en door de waarnemingen dat we maken
        zijn we dikwijls geneigd dat onze harten sneller gaan slaan en sneller op het knopje drukken dan we willen en achteraf pas zien dat het
        eigenlijk een tikkeltje te vroeg was of te laat . dat naar mijn gevoel hier is gebeurd . mischien heb je er een paar achter elkaar geschoten
        en heb je er nog een met 4 poten . ik wil zeker geen afbreuk doen aan de foto maar door te kijken onze meningen te delen kunnen we ons allen verbeteren .
        als ik het mis heb hoor ik het ook graag . Daarom wens ik voor de volgende goed licht toe

        Comment


        • #5
          Re: Springbok

          Hard licht inderdaad, maar dat illustreert dan weer het harde klimaat en de ruige omgeving waarin dit diertje leeft. De ruige stenen, de heat haze die de boom en het 2e exemplaar verdoezelen. Voeg daarbij dat het een niet alledaags diertje is op deze site, en dat het hier meestal gaat om 'one time occasions'. Wij Jan met de Klakken kunnen denk ik geen maanden aan een stuk door dat gebied cruisen. De foto vertelt mij iets over die omgeving en over hoe het daar ongeveer is.
          Doet me denken aan de BBC film Desert Lions, waarin een troep leeuwen gevolgd wordt die in de Namib woestijn leven. Hard, ruw, eindeloos landschap.
          Je zal me vergeven als ik zeg dat het beeldmateriaal in die film, natuurlijk ingesproken door Sir David Attenborough, nog van een andere orde is

          Comment


          • #6
            Re: Springbok

            Mooie omgeving waarin dit dier zich bevindt.

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Springbok

              heel mooi als je dat bokje in de voorgrond weg zou shoppen.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Springbok

                Een foto die een pak informatie geeft over de leefwereld van het dier
                D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                Flickr - JAlbum

                Comment

                Working...
                X