Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

garantieprobleem / diefstal bij Photo Hall

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • garantieprobleem / diefstal bij Photo Hall

    Hallo,

    Ik ben hier nieuw op het Forum en ben hier terechtgekomen omdat ik op zoek ben naar advies. 'k Zal het even kort uitleggen: een tweetal weken terug heeft mijn HP Photosmart 850 de pijp aan Maarten gegeven. Natuurlijk was de garantie van 1 jaar net 5 dagen vervallen. Ik heb hem dan toch maar bij Photo Hall binnen gebracht, en daar zeiden ze dat ze het toch gingen proberen te laten herstellen onder garantie bij HP. Bon, 2 dagen later krijg ik een telefoontje met de melding dat mijn toestel uit de winkel werd gestolen (is dus niet bij HP geraakt), maar dat ze voor een oplossing zouden zorgen (de uitbaatster zegt er nog bij dat ze hiervoor zijn verzekerd). Gisteren bellen ze me om te zeggen dat er een nieuw toestel is toegekomen, en ik het dus mag afhalen, mits betaling van 140 € voor het nieuwe toestel, "want je zou toch zoveel hebben betaald voor de herstelling".
    Mijn bemerkingen: 1. het toestel is zelfs niet bij HP geraakt, dus misschien zouden ze het onder garantie hebben hersteld (slecht 5 dagen over tijd); 2. misschien was het maar een prul van niks, wat niet veel zou kosten; 3. er werd mij beloofd dat ze geen kosten zouden maken zonder mijn toestemming; 4. kapot of werkend toestel, het speelt geen rol, ik wil mijn toestel terug zonder eerst 140 € te moeten dokken; 5. aangezien ze tegen diefstal zijn verzekerd dient die 140 € waarschijnlijk om de franchise te betalen (zeggen ze wel niet), maar die is toch niet ten laste van mij zeker!

    Het is een hele boterham, maar ik zou het toch op prijs stellen dat ik hierover eens jullie mening hoor.

    Groetjes,

    David

  • #2
    Vooraleer u akkoord gaat moet u de kleine lettertjes op de achterkant van uw herstelbon nalezen.

    En dan zien wat de volgende stap zal zijn.

    Comment


    • #3
      Zeker niet betalen!
      Als het ontstolen is uit hun winkel dan zijn zij er verantwoordelijk voor...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Originally posted by MarcFoto
        Zeker niet betalen!
        Als het ontstolen is uit hun winkel dan zijn zij er verantwoordelijk voor...
        Maar het is mogenlijk dat de winkel enkel een gelijkwaardig toestel moet voorzien, en indien dit niet mogenlijk is zou het kunnen dat de klant het verschil tussen de waarde van zijn toestel en de waarde van het vervangtoestel moet vergoeden.

        Zonder de algemene voorwaarden te kennen kan je hierin geen uitspraak doen.

        Comment


        • #5
          Raar geval,

          ik weet uit ervaring dat HP werkt op forfaits dus grote panne of kleine panne dat type van printer kost zoveel in herstelling.
          Punt ander lijn, ik had het voor met een laserprinter en koos toen om de herstelling niet te laten uitvoeren. Maar ik herstelde zelf mijn printer voor 1/10 van de prijs.

          In uw geval is er geen herstelling geweest, en krijg je een nieuwe printer voor het bedrag van de (zogezegde) herstelling als ik U was ging ik kijken ter plaatse indien ze me echt een nieuwe ongeopende doos voorzetten met daarin je type van printer dan koos ik eieren voor mijn geld en betaalde de som. Want dan heb je een nieuwe printer, met volle patronen en weerom één jaar garantie op deze printer.

          Daarna zou ik nooit meer bij deze winkelketen kopen, maar dat is weer wat anders.

          just my 2 cents.

          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Originally posted by Digipics357
            Raar geval,
            ...
            Maar ik herstelde zelf mijn printer voor 1/10 van de prijs.
            ...

            Dat is nu net één van m'n punten: als HP zegt dat de herstelling niet onder garantie valt, dan wil ik nog steeds zelf beslissen of ik het wil laten maken of dat ik het zelf regel. En aangezien mijn toestel gestolen is heb ik deze keuze niet meer: 't is te betalen of ... . Ik wil hierover nu ook niet moeilijk gaan doen, maar ik vindt dat nogal makkelijk geld verdiend.

            Trouwens, over die herstelbon gesproken: kleine letterkes staan er niet op, dat is gewoon een geprint papiertje. Er staat ook op dat het toestel nog in garantie is - dat hadden ze erop gezet omdat het anders zowieso buiten garantie ging zijn.

            Tussen haakjes: HP Photosmart 850 is een digitaal fototoestel ( 4,1 Mp, 8x optische, 7x digitale zoom)

            Comment


            • #7
              HP werkt idd, net zoals zeer veel fabricanten, met een vaste forfait met model toestel. Iemand die zijn printer binnendoet omdat de rolletjes versleten zijn betaald dus evenveel als iemand waarbij het volledige binnenwerk moet vervangen worden.

              Nu is het wel zo dat de HP Photosmart (een digicam in tegenstelling tot wat digipics denk... dit is geen printer...) ondertussen wel niet meer verkocht wordt (tenzij waar er nog stock is) maar het product is bij HP wel discontinued. De opvolger van de 850 is de 945, dus als ze een nieuw toestel aanbieden, werkelijk nieuw, in ongeopende verpakking, zou ik toch betalen en voor het nieuwe toestel gaan.

              Ik dacht dat HP toch vrij strikt is in het toepassen van hun garantie, en buiten garantie is nu eenmaal buiten garantie.

              Je had dus heel waarschijnlijk toch moeten betalen voor de herstelling, en dan had je enkel je oude toestel terug. Nu heb je voor hetzelfde geld een gloednieuw toestel.

              Indien ze je toch nog een 850 proberen op te zadelen, zou ik eens 2 keer nadenken. Misschien kan je dan best eens gaan informeren bij je eigen verzekeringsmakelaar wat je rechten/plichten/opties zijn.
              Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

              Comment


              • #8
                Als je lid bent van test-aankoop dan zou ik dat toch aankaarten bij de service van test-aankoop: gestolen is gestolen, daar dien jij niet voor op te draaien...

                Tip: als je geen lid bent van test-aankoop dan zou ik dat vlug doen, 140€ is 140€...
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #9
                  Enkele bedenkingen...

                  - Een neef heeft ook een UZI (nieuwwaarde 500€), en het toestel ging kapot (de gevreesde SDS ofte sudden death syndrome denk ik). De herstelling koste hem algauw 160€. Dus een herstelling "buiten garantie" kost meestal tamelijk veel.

                  - Je zei ons niet wat het toestel is dat je in de plaats krijgt. Hetzelfde? Een beter? Of een slechter?

                  - Het zou ook kunnen dat je toestel niet echt gestolen is maar dat dit een "foefelscenario" is. Vraag om de aangifte van diefstal te mogen inkijken (ze moeten aangifte doen bij politie en/of verzekering, toch?)
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #10
                    Je hebt toch een bonnetje of zo iets gekregen toen je het toestel binnenbracht. IMHO heeft HP hier niks mee te zien: je toestel is 'zoek geraakt' in de winkel. Ik ben geen jurist maar ik ga er van uit dat die winkel geacht wordt 'als een goed huisvader' voor de spullen te zorgen. Nu is diefstal waarschijnlijk een vorm van overmacht,maar het lijkt mij dat jij er niet voor moet opdraaien.
                    Consulteer eens testaankoop als je lid bent. Als je een famiale verzekering BA hebt, lees dan eens die polis, daar zit soms ook rechtsbijstand bij. Maar eerst zou ik de zaak nog eens grondig doorpraten met die winkel.
                    Peter

                    http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                    http://www.photoblog.be/peterwarson

                    Comment


                    • #11
                      Die 140 euro is inderdaad een forfetair bedrag dat altijd aangerekend wordt bij de herstelling van dat toestel. Ik heb ooit een Coolpix 880 binnengebracht voor herstelling, en toen gaven ze ook op voorhand de prijs van die herstelling (in de winkel hebben ze gewoon een lijst liggen met alle bedragen, die zijn volgens mij berekend op de nieuwprijs van de toestellen, en niet op de werkelijke gemiddelde kost van een herstelling). Ik moest toen zo'n 150 euro betalen voor een tandwieltje van het lensmechanisme.

                      Maar als je defecte toestel gestolen is, dan weet ik ook niet wat de juiste manier is om alles te regelen.

                      Bij mijn Coolpix was de garantie ook juist vervallen. Maar ik dacht dat er nu wettelijk bepaald was dat er op alles 2 jaar garantie moet gegeven worden. Vroeger was het geen probleem als de garantie net verlopen was. Dan kon de verkoper meestal nog wel iets regelen.
                      Dat heb ik ooit meegemaakt met een auto, waarvan de garantie al een half jaar verlopen was. Een herstelling van meer dan 20.000FR is toen gratis geregeld . Dat is een veel betere manier om klanten te houden
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Photo Hall zijn (bijna) allemaal zelfstandigen die in franchising systeem werken.

                        Dit even ter info.

                        Geert
                        Nikon D80

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Geert
                          Photo Hall zijn (bijna) allemaal zelfstandigen die in franchising systeem werken.

                          Dit even ter info.

                          Geert
                          En zijn zelfstandigen ineens niet meer verantwoordelijk als ze je spullen laten stelen?
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • #14
                            Sorry he maar ik vind dit dikke zever
                            Je had helemaal geen toestemming gegeven om dat toestel te laten maken! Wie zegt dat je wel 140 euro wilde betalen om het te laten herstellen !!!???
                            Niks betalen en uw toestel terug eisen!
                            Ze zien maar hoe ze het oplossen
                            "Alive and Kicking"

                            http://www.pbase.com/tinnew

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Tinne
                              Sorry he maar ik vind dit dikke zever
                              Je had helemaal geen toestemming gegeven om dat toestel te laten maken! Wie zegt dat je wel 140 euro wilde betalen om het te laten herstellen !!!???
                              Niks betalen en uw toestel terug eisen!
                              Ze zien maar hoe ze het oplossen
                              Groot gelijk!
                              My Portfolio (like!)
                              Canon 5D MKII - 17-35 2.8 - 24-70 2.8L - 70-200 2.8L, ...

                              Comment

                              Working...
                              X