Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online harde schijf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Online harde schijf

    Graag zou ik mijn foto's via een online harde schijf willen bewaren, voor het geval mijn pc mocht crashen.
    Ik maak nu al een copie op een aparte vaste schijf, maar ik wil toch nog een bijkomende zekerheid dat ik mijn foto's en andere bestanden niet zou verliezen.

    Onlangs kwam ik terecht op de site www.strato.nl waar je voor een, mijn insziens, redelijke prijs online opslagruimte kunt bekomen (tot 100 GB).

    Heeft hier iemand ervaring mee (slecht of goed) op gebied van werking, upload, download, betrouwbaarheid.

    Ook stel ik mij de vraag wat er met je bestanden gebeurd als zo een firma over kop gaat?

  • #2
    Re: Online harde schijf

    Kan je dan niet beter nog een harde schijf bij kopen, en die op een andere plaats bewaren?
    Ik heb ook een harde schijf met de complete foto back-up, en die wordt op een andere plaats bewaard (veiliger voor diefstal, brand...).
    Met 100GB kom ik al lang niet meer toe.

    Als je de bestanden bij zo'n firma opslaat, dan ben je alles kwijt als die de stekker uittrekken.
    Als ze over kop gaan, dan zetten ze alles stil, net zoals Fotopic dat heeft gedaan (zonder hun klanten te verwittigen, zelfs de betalende klanten hebben geen mailtje gekregen met meer uitleg).
    Die methode geeft dus ook geen 100% zekerheid.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Online harde schijf

      Je zou ook een eigen VPS kunnen huren bij een hosting bedrijfje ofzo.

      Comment


      • #4
        Re: Online harde schijf

        Ik gebruik crashplan naast m'n lokale backup... heb daar meer dan een Terrabyte online staan... bij een ramp kan je je files gewoon op een harddisk naar je toe laten sturen indien gewenst...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Online harde schijf

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          bij een ramp kan je je files gewoon op een harddisk naar je toe laten sturen indien gewenst...
          ook nog op 22 december??

          Comment


          • #6
            Re: Online harde schijf

            Oorspronkelijk geplaatst door fonteintje Bekijk bericht
            ook nog op 22 december??
            Yep, hyperlink naar de hemel (of de hel, afhankelijk van welke levensstijl je had gekozen )
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment


            • #7
              Re: Online harde schijf

              http://www.megacloud.it/en
              512GB gratis
              Fuji X-E1 - 18-55mm
              facebook

              Comment


              • #8
                Re: Online harde schijf

                Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
                Oops, there's a problem...

                Out of Stock
                We are currently out of stock on this item so orders for it have been suspended until more stock is available. For furthur information, please contact us.

                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Online harde schijf

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Kan je dan niet beter nog een harde schijf bij kopen, en die op een andere plaats bewaren?
                  Ik heb ook een harde schijf met de complete foto back-up, en die wordt op een andere plaats bewaard (veiliger voor diefstal, brand...).
                  Met 100GB kom ik al lang niet meer toe.

                  Als je de bestanden bij zo'n firma opslaat, dan ben je alles kwijt als die de stekker uittrekken.
                  Als ze over kop gaan, dan zetten ze alles stil, net zoals Fotopic dat heeft gedaan (zonder hun klanten te verwittigen, zelfs de betalende klanten hebben geen mailtje gekregen met meer uitleg).
                  Die methode geeft dus ook geen 100% zekerheid.
                  Met deze ben je je foto's niet kwijt. Je kan ze overal tegenkomen.
                  Met een aanpassing in zijn gebruiksvoorwaarden geeft Instagram zichzelf het recht je foto's te verkopen buiten jouw medeweten.

                  En harde schijf of twee, of drie, beveiligt je foto's en andere data het allerbeste en zekerste.
                  Je kan de harde schijf zelfs in een metalen (brand)kast bewaren.

                  Je weet maar nooit met die 21/12! Of realistischer (maar weinig waarschijnlijk): een hevig zonneuitbarsting of de electromagnetische puls van een kernbom.
                  Tegenwoordig is een goede HD disk niet zo heel duur meer.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Online harde schijf

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Je weet maar nooit met die 21/12!
                    Maar is het 21/12 in Japan of Alaska...........................
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Online harde schijf

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Maar is het 21/12 in Japan of Alaska...........................
                      Niemand weet het.......
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment

                      Working...
                      X