Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telelens voor een beginner?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telelens voor een beginner?

    Hallo
    Ik ga een 1100d kopen, maar zit nog vast wat betreft de lens. Ben een beginnend fotograaf en zou een telelens willen om vliegtuigen te fotograferen.
    Ik dacht aan deze: Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS II, maar blijkt dat de lichtwaarde hiervan niet hoog genoeg is?
    Is er iemand die mij kan helpen? Ik ben ook aan het twijfelen tussen IS en non-IS...
    Ideeën of advies zijn altijd welkom.
    Groetjes,
    Floris

  • #2
    Re: Telelens voor een beginner?

    Oorspronkelijk geplaatst door Floriss Bekijk bericht
    Hallo
    Ik ga een 1100d kopen, maar zit nog vast wat betreft de lens. Ben een beginnend fotograaf en zou een telelens willen om vliegtuigen te fotograferen.
    Ik dacht aan deze: Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS II, maar blijkt dat de lichtwaarde hiervan niet hoog genoeg is?
    Is er iemand die mij kan helpen? Ik ben ook aan het twijfelen tussen IS en non-IS...
    Ideeën of advies zijn altijd welkom.
    Groetjes,
    Floris
    Van welke afstand? Vlak bij de landingsbaan of is het voor airshows, want dan kom je niet toe met 250mm... Ik zou eerder eens kijken naar een 70-300 (ik weet dat Nikon een betaalbare 70-300 VR heeft, maar die van Canon is toch duur) of zelfs een 50-500 sigma.
    Met VR/IS/OS is altijd beter dan zonder (als de kwaliteit van het glas hetzelfde is natuurlijk), want je kan dit altijd uitzetten als je het niet nodig hebt.

    Comment


    • #3
      Re: Telelens voor een beginner?

      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Van welke afstand? Vlak bij de landingsbaan of is het voor airshows, want dan kom je niet toe met 250mm... Ik zou eerder eens kijken naar een 70-300 (ik weet dat Nikon een betaalbare 70-300 VR heeft, maar die van Canon is toch duur) of zelfs een 50-500 sigma.
      Met VR/IS/OS is altijd beter dan zonder (als de kwaliteit van het glas hetzelfde is natuurlijk), want je kan dit altijd uitzetten als je het niet nodig hebt.
      Het is eerder vlak bij de baan, airshow ga ik niet vaak naar toe. Maar het is vooral de prijs die meespeelt... deze lens kwam goed uit qua prijs.
      Als ik de gewone 70-300 neem is het dezelfde prijs maar geen stabilisatie :s
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Telelens voor een beginner?

        De EF-s 55-250 IS is een mooie "instap"-tele. Ik ben er destijds ook mee van start gegaan, en mijn vrouw gebruikt die lens nog regelmatig. Ik werk nu met een EF 100-400 IS. Die is echt niet lichtsterker hoor, maar heeft meer bereik. Daarnaast heb ik een EF 70-200 IS f/2.8, lichtsterk maar minder bereik.
        IS beveel ik altijd aan voor tele's.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Telelens voor een beginner?

          Ik weet niet waar je koopt, maar even een linkje: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...0mm-is-ii.html .
          Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
          Panasonic GH3 met 14-140

          Comment


          • #6
            Re: Telelens voor een beginner?

            TS,
            Kan je niet van iemand een lens lenen om erachter te komen welk zoombereik jij nodig hebt?
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Telelens voor een beginner?

              Dat is een prima, flexibele telelens om mee te beginnen. Ik ben er zelf ook mee begonnen Ondertussen gebruik ik een 120-300 f/2.8, voornamelijk voor het bereik icm teleconverter en de lichtsterkte.
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

              Comment


              • #8
                Re: Telelens voor een beginner?

                Misschien is het huren van een objectief niet eens een slecht idee.

                Comment


                • #9
                  Re: Telelens voor een beginner?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Floriss Bekijk bericht
                  Het is eerder vlak bij de baan, airshow ga ik niet vaak naar toe. Maar het is vooral de prijs die meespeelt... deze lens kwam goed uit qua prijs.
                  Als ik de gewone 70-300 neem is het dezelfde prijs maar geen stabilisatie :s
                  Groetjes
                  Spaar even langer, vliegtuigen zullen er nog lang zijn maar als je brollens koopt ben je niet tevreden achteraf en verlies je geld bij het verkopen (als je er al vanaf graakt)
                  Een Canon 55/250 vind je gemakkelijk tweedehands en is dan niet duur en die 50mm maakt niet het grote verschil. Maar het is wel een betere lens.
                  En zeker op niet zo lichtsterke telezoom's is I.S of V.C. sterk aangeraden.
                  D800 en een goed glasservies

                  Comment

                  Working...
                  X