Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste compactcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste compactcamera

    Hallo iedereen, nieuw hier.

    ik ben op zoek naar een compactcamera. Heb hier nog geen ervaring mee. Ik zoek een goed toestel zonder in het rood te moeten gaan (budget 300 - 400 max). Momenteel twijfel ik nog tussen de Panasonic Lumix TZ30 en de Sony Cybershot HX20V.

    De Lumix heeft een Leica lens, maar volgens de verkoper bij een multimediazaak zou de Sony-lens beter zijn.

    Hebben jullie ervaring met deze toestellen?
    Welke geeft de beste foto, met het minste ruis? Welke heeft de beste sensor, ... ?
    Het zou behoorlijke macro's moeten kunnen maken.
    Ik neig momenteel naar de Sony. Waarop moet ik letten?



    Alvast bedankt!
    Last edited by furor; 14 december 2012, 18:10.

  • #2
    Re: Eerste compactcamera

    Bij Sony moet je bij de RX100 zijn. Lager in het gamma zou ik naar een Canon SX260 kijken.

    Voor 400€ heb je ook al een systeemcamera zoals de Olympus PEN/ Sony NEX / Nikon 1. Beeldkwaliteit is toch een stuk beter weer maar je zit met een beperkt bereik met de kitlenzen.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Eerste compactcamera

      Bedankt Alex, maar we zouden het toch liever bij een échte compact houden.
      Bij die systeemcamera's zijn de lenzen niet zo compact, en zoals je zelf al aanhaalt heb je een beperkt bereik met de kitlenzen en dus minder veelzijdigheid...
      De RX100 ligt boven wat we er aan uit willen geven.
      De canon SX260 zullen we meenemen in onze vergelijking, maar puur op specificaties heb ik de indruk dat de andere 2 toch nog net iets beter zijn. Heb jij andere ervaringen?

      Verder niemand ervaring met 1 van bovenstaande (of nog beter allebei) compactcamera's?

      Comment


      • #4
        Re: Eerste compactcamera

        Oorspronkelijk geplaatst door furor Bekijk bericht
        ....
        ik ben op zoek naar een compactcamera. Heb hier nog geen ervaring mee. ...
        wat is dan de reden dat je zo,n camera zoekt..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Eerste compactcamera

          Niet iedereen wil nu eenmaal graag van de eerste keer een spiegelreflexcamera met bijhorende formaat/zwaarte/kosten...
          Het is gewoon heel simpel: we willen foto's nemen, zo goed als mogelijk binnen het genoemde budget én compact.

          Comment


          • #6
            Re: Eerste compactcamera

            een tweedehands rx100 zit rond de 500€
            zo heb ik het ook gedaan, en je hebt een toptoestel, de beste in zijn klasse, eigenlijk ver daarboven
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment

            Working...
            X