Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop iMac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop iMac

    Ik sta op het punt een nieuwe iMac te kopen.
    Nu twijfel ik tussen de standaard 8 gig ram of de 16 gig ram.
    Handig om weten, ik heb maar een 8 mp camera (1D Mk II) en zal in de nabije toekomst niks méér kopen dan een 10 mp camera (1D Mk III), tenzij ik ergens een serieuze financiële meevaller heb.

    Mijn vraag is: voldoen die 8 gig?
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

  • #2
    Re: Aankoop iMac

    zeker weten !
    8gb is meer dan genoeg,
    heb mijn imac ondertussen 3 jr en ge upgraded nr 8gb, loopt heel vlot, lightroom, photoshop, .. mag allemaal openstaan zonder verlies in "snelheid"
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop iMac

      Bij mij werken die 8 Gb ook probleemloos (D3)

      Comment


      • #4
        Het is de 8 gig geworden. Is gereserveerd en wordt deze namiddag afgehaald.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop iMac

          Find compatible DRAM memory and SSD upgrades for your PC or Laptop with our Crucial Advisor tool or Crucial System Scanner, with FREE US delivery!


          Daar kan je zeer goed en 100% compatibel geheugen kopen.
          Zelf upgraden van Imac geheugen is heel makkelijk...

          Grz. Peter
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop iMac

            Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
            http://www.crucial.com/

            Daar kan je zeer goed en 100% compatibel geheugen kopen.
            Zelf upgraden van Imac geheugen is heel makkelijk...

            Grz. Peter
            Hoezo makkelijk?
            This is a "quick-and-dirty" video showing the basic process for getting at the memory in a 2012 iMac 21.5" model.**This is for informational purposes only an...


            Het nieuwe model dat in november 2012 uitgekomen is, is bijna onmogelijk om zelf te upgraden (in de 21,5").
            Dat is ook één van de redenen waarom ik geen nieuwe iMac ga kopen, maar een mbp.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
              Hoezo makkelijk?
              http://www.youtube.com/watch?v=aN2HFvUfl2g

              Het nieuwe model dat in november 2012 uitgekomen is, is bijna onmogelijk om zelf te upgraden (in de 21,5").
              Dat is ook één van de redenen waarom ik geen nieuwe iMac ga kopen, maar een mbp.
              Dat is inderdaad ook wat men bij Switch zei: de nieuwe iMac (najaar 2012) is niet gemakkelijk om aan te werken.
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop iMac

                Amai, als je dat zo ziet dan laat je dat maar beter doen denk.
                Dan is zo'n grote kast van een windows pc toch makkelijker.
                Zijkant eraf, latje erin, zijkant erop en aanzetten. Nog geen 5 minuten werk.
                Zit dat scherm geplakt?
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                  Amai, als je dat zo ziet dan laat je dat maar beter doen denk.
                  Dan is zo'n grote kast van een windows pc toch makkelijker.
                  Zijkant eraf, latje erin, zijkant erop en aanzetten. Nog geen 5 minuten werk.
                  Zit dat scherm geplakt?
                  Geen idee of het geplakt of wat dan ook is. Ik zou sowieso niet zelf iets doen, dus indien ik gig bij wil, dan betaal ik wel en ben ik zeker dat het in orde is. Of kòmt indien niet onmiddellijk in orde.
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop iMac

                    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                    Geen idee of het geplakt of wat dan ook is. Ik zou sowieso niet zelf iets doen, dus indien ik gig bij wil, dan betaal ik wel en ben ik zeker dat het in orde is. Of kòmt indien niet onmiddellijk in orde.
                    Het scherm is inderdaad "geplakt" op de alu behuizing, als je zelf aan de iMac wil sleutelen zal je dus zélf het scherm terug op z'n plaats moeten "plakken".
                    Dit gaf voor mij de ultieme doorslag om geen iMac te kopen...

                    Hier heeft Apple dikke steken laten vallen voor mij. Ok, het nieuwe design is clean & flinterdun maar weegt dit op tegen een onuitbreidbaar design?
                    Ik heb 1x een RAM uitbreiding gedaan bij mijn iMac 2008. Ik weet nog hoe simpel dit was, 2 schroefjes los & klepje open. Maar nu...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop iMac

                      Tja, ik werk toch ook met een iMac.
                      De volgende zal dan toch ook bij aanschaf al voldoende geheugen hebben.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop iMac

                        Even ter verduidelijking: De 21,5 inch is niet te upgraden, de 27 inch versie iMac wel!
                        Canon.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop iMac

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fons Sluiter Bekijk bericht
                          Even ter verduidelijking: De 21,5 inch is niet te upgraden, de 27 inch versie iMac wel!
                          Maar die is jammer genoeg nog niet uit & zal nog een eeuwigheid duren voor die uitkomt.

                          Comment

                          Working...
                          X