Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verlaten gebouwen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verlaten gebouwen

    Ik ben op zoek naar verlaten gebouwen - het liefst in Oost - Vlaanderen - heeft iemand suggesties?

    Alvast Bedankt
    Canon EOS 550D + objectieven EF-S 18-55 IS en EF-S-55-250 IS

  • #2
    Re: verlaten gebouwen

    Moderator Note: Verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen:
    1. Je vraag heeft niets met het tijdschrift Shoot te maken, dus stond daar totaal fout.
    2. Nu, met een z.g. "Urbex-vraagje", zo heel voorzichtig, heel braafjes, ben je ook niet meteen aan het juiste adres. Kijk maar eens hoe men met een dergelijke vraag omspringt.
    Maar misschien wist je dat niet...


    Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

    en
    Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

    en
    Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: verlaten gebouwen

      Oost-Vlaanderen??? Zoek het toch gewoon een beetje groter.


      Geen dank,
      Graag gedaan

      Geert

      Comment


      • #4
        Re: verlaten gebouwen

        Ik weet dat er veel mooie, verlaten gebouwen zijn belgië maar als je maar 17 jaar bent is het niet altijd gemakkelijk om je te verplaatsen he, je kunt namelijk niet zomaar de auto nemen en er naar toe rijden
        Canon EOS 550D + objectieven EF-S 18-55 IS en EF-S-55-250 IS

        Comment


        • #5
          Re: verlaten gebouwen

          Oorspronkelijk geplaatst door thesander Bekijk bericht
          Ik weet dat er veel mooie, verlaten gebouwen zijn belgië maar als je maar 17 jaar bent is het niet altijd gemakkelijk om je te verplaatsen he, je kunt namelijk niet zomaar de auto nemen en er naar toe rijden
          en het is nog veel moeilijker om op deze manier locaties van iemand te krijgen
          PS: openbaar vervoer bestaat in belgie

          Comment


          • #6
            Re: verlaten gebouwen

            Ik vraag me stilaan toch wel af wat de "hype" tegenwoordig is bij de jongere "fotografen".
            Ben lid van een pagina op facebook met vooral "fotografen" van mijn leeftijd (18-22) en merk op dat 75% niets liever doet dan urbex. De meeste shots zijn dan wel platte vodden, het liefst nog met flits.

            Ik denk trouwens ook niet dat een urbex-fotograaf zijn locaties zomaar gaat geven

            Comment


            • #7
              Re: verlaten gebouwen

              Ik denk dat je over de hele lijn gelijk hebt.

              Comment


              • #8
                Re: verlaten gebouwen

                Als je fotograaf wilt worden is het misschien wel beter dat je vroeg begint he, moet je het misschien nog leren als je de 40 gepasseerd bent? ik denk het niet hoor
                of misschien bang voor een beetje concurrentie?
                Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                Ik vraag me stilaan toch wel af wat de "hype" tegenwoordig is bij de jongere "fotografen".
                Ben lid van een pagina op facebook met vooral "fotografen" van mijn leeftijd (18-22) en merk op dat 75% niets liever doet dan urbex. De meeste shots zijn dan wel platte vodden, het liefst nog met flits.

                Ik denk trouwens ook niet dat een urbex-fotograaf zijn locaties zomaar gaat geven
                Canon EOS 550D + objectieven EF-S 18-55 IS en EF-S-55-250 IS

                Comment


                • #9
                  Re: verlaten gebouwen

                  Oorspronkelijk geplaatst door thesander Bekijk bericht
                  Als je fotograaf wilt worden is het misschien wel beter dat je vroeg begint he, moet je het misschien nog leren als je de 40 gepasseerd bent? ik denk het niet hoor
                  of misschien bang voor een beetje concurrentie?
                  LOL, denk dat je net de kans van uw leven gemist hebt nu om in het Urbex wereldje binnen te raken
                  en wie bang is voor concurentie stopt beter met zijn job, voor mij is concurentie net een drijfveer om nog beter mijn best te doen tegenover anderen

                  Comment


                  • #10
                    Re: verlaten gebouwen

                    Oorspronkelijk geplaatst door thesander Bekijk bericht
                    Als je fotograaf wilt worden is het misschien wel beter dat je vroeg begint he, moet je het misschien nog leren als je de 40 gepasseerd bent? ik denk het niet hoor
                    of misschien bang voor een beetje concurrentie?
                    Er zijn er anders genoeg van boven de 40 die leren fotograferen. Langs de andere kant zijn er ook genoeg van beneden de 40 die het nooit leren.
                    Fotografie is leren kijken.
                    http://johanluyckx.weebly.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: verlaten gebouwen

                      Al doende leert men,

                      Fotograferen ... en,

                      Posts plaatsen die men op een iets andere manier moet aanpakken
                      'k vrees bijgevolg ook niet dat TS op deze manier veel vruchten gaat oogsten

                      Volgende keer beter.
                      Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: verlaten gebouwen

                        Als een 17-jarige al niets verkeerd mag doen qua posts, en als er verondersteld wordt dat hij alles moet kennen...

                        Ik ben geen urbexer, dus ik kan je niet helpen, jongeman. Maar ik hoop dat een ervaren urbexer je onder zijn/haar vleugels wil nemen.

                        Verder begrijp ik die mentaliteit van de urbexers niet om hun sites zo geheim te houden. Van hetzelfde onderwerp kun je veel verschillende foto's maken, zowel goede als slechte. En het verhaal dat ze dit doen uit veiligheidsoverwegingen vind ik niet erg overtuigend.
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                        Comment


                        • #13
                          Re: verlaten gebouwen

                          toch nog iemand die gelijk wilt geven
                          ze zeggen dat ik iemand moet vragen die met mij wil meegaan maar ik ga ten eerste al niet zomaar met een wildveemde meegaan en ik heb al iemand die met mij wilt meegaan maar ja ieder zijn mening zeker...
                          Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                          Als een 17-jarige al niets verkeerd mag doen qua posts, en als er verondersteld wordt dat hij alles moet kennen...

                          Ik ben geen urbexer, dus ik kan je niet helpen, jongeman. Maar ik hoop dat een ervaren urbexer je onder zijn/haar vleugels wil nemen.

                          Verder begrijp ik die mentaliteit van de urbexers niet om hun sites zo geheim te houden. Van hetzelfde onderwerp kun je veel verschillende foto's maken, zowel goede als slechte. En het verhaal dat ze dit doen uit veiligheidsoverwegingen vind ik niet erg overtuigend.
                          Canon EOS 550D + objectieven EF-S 18-55 IS en EF-S-55-250 IS

                          Comment


                          • #14
                            Re: verlaten gebouwen

                            Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                            Verder begrijp ik die mentaliteit van de urbexers niet om hun sites zo geheim te houden. Van hetzelfde onderwerp kun je veel verschillende foto's maken, zowel goede als slechte. En het verhaal dat ze dit doen uit veiligheidsoverwegingen vind ik niet erg overtuigend.
                            Dat is nu volledig mijn gedacht! Ik ben wel liefhebber van die HDR urbex-foto's en zou het graag ook onder de knie krijgen, maar die geheime status die ze zichzelf geven om interessant te doen... dan hoeft het voor mij niet meer.

                            Comment


                            • #15
                              Re: verlaten gebouwen

                              Oorspronkelijk geplaatst door HansVDV Bekijk bericht
                              ... dan hoeft het voor mij niet meer.
                              ......mooie binnenkomer in je eerste post !
                              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                              Comment

                              Working...
                              X