Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150mm macro hsm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 150mm macro hsm

    Ik heb mij de laatste nieuwe sigma 150mm macro hsm aangeschaft. Natuurlijk wil ik mijn nieuwe speeltje zo snel mogelijk leren kennen. Zijn er een paar vuistregels waar ik rekening moet mee houden om tot mooie resultaten te komen met deze lens? Want tot hiertoe ben ik niet tevreden over mijn foto's. Kan ik wat advies krijgen? Ik heb een Nikon D7000.

    Groeten,

    Raf

  • #2
    Re: Sigma 150mm macro hsm

    post anders eens een voorbeeld of wat is er net niet goed aan je foto's ? wat voor soort macro ben je aan het doen? etc
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 150mm macro hsm

      Bij macrofoto's is het niet altijd even gemakkelijk om voldoende scherptediepte te krijgen, en de kans op bewegingsonscherpte is ook veel groter dan bij andere foto's.
      Macrofoto's maken is dus wat moeilijker...

      Dit is geen probleem van de lens zelf, je zal op zoek moeten naar meer informatie over het maken van macrofoto's.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 150mm macro hsm

        Oorspronkelijk geplaatst door Rafke Bekijk bericht
        Ik heb mij de laatste nieuwe sigma 150mm macro hsm aangeschaft. Natuurlijk wil ik mijn nieuwe speeltje zo snel mogelijk leren kennen. Zijn er een paar vuistregels waar ik rekening moet mee houden om tot mooie resultaten te komen met deze lens? Want tot hiertoe ben ik niet tevreden over mijn foto's. Kan ik wat advies krijgen? Ik heb een Nikon D7000.

        Groeten,

        Raf
        Koop er een degelijk carbon statief en balhoofd bij. Gebruik technieken zoals MLU, Liveview, zelfontspanner en remote trigger. Zo kan je het maximum uit die geweldige lens halen. Resulaten kan je vinden in de macro sectie van mijn portfolio (zie sig).
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 150mm macro hsm

          Ik heb ook zo'n sigma 150... Meer nog, dat ding is zo knapperig scherp dat 'k 'm zelfs regelmatig gebruik (ook voor studio portret). Zelden los uit de hand, want da's echt wel niet evident, maar dan vooral vanop statief... IMHO is het trouwens het beste Sigma product beschikbaar voor Nikon. Meer nog, er is geen nikkor alternatief (de nikkor 200mm zit er dicht op maar dan toch net wel weer niet) dat op vlak van macro zo presteert... Je moet het ding leren hanteren...

          Veel succes,
          F.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 150mm macro hsm

            Macro beginnen zonder statief is erg optimistisch.

            Het is gemakkelijker als de beestjes nog stilzitten.
            Vroeg opstaan, laarzen en regenbroek aan en de vlinders en libellen zoeken die nog verstijfd en bedauwd aan de grassprieten hangen.
            Je hebt alle tijd, heel rustgevend (zou ik meer moeten doen).

            Overdag bij volle zon kan je wel uit de hand werken.
            Moet ook wel, anders zijn ze gevlogen (tenzij ze druk met iets anders bezig zijn).

            Comment

            Working...
            X