Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstappen van Canon 450D naar 7D, 6D of 5D M2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • overstappen van Canon 450D naar 7D, 6D of 5D M2

    Hallo iedereen

    Ik werk reeds een paar jaar met een 450D, in combinatie met Canon 17-55mm 2.8, Canon 50mm 1.8 en Canon 85mm 1.8. Ik heb elk jaar een aantal huwelijken waarvoor ik een 2e body erbij haal, meestal ook in de XXX-reeks volgens ik kan verkrijgen bij plaatselijke fotowinkel als demo/huur-model. Verder nog fotoshoots ter plaatse of in studio-omstandigheden.

    Voor volgend jaar begint de agenda al aardig te vullen en denk ik eraan mijn camera te vervangen door een andere, die beter omgaat met hoge ISO met minder ruis. De 450 zit op zijn maximum met lenzenarsenaal op 800 ISO, en dan zit ik nog vrij laag in snelheid. De kerkgebouwen zijn helaas af en toe vrij donker...

    De 7D lijkt me al een leuke opstap, ik kan dan mijn lens 17-55 behouden. Echter, de 5D mark 2 zit op een prijspunt dat aantrekkelijk is tov 7D. 5D kan hogere ISO waarden aan, maar dan kan ik lens niet overnemen. 6D zelfde verhaal, is wel nog stuk duurder.

    Zit er zoveel verschil in ISO/ruis combinatie tussen 7D en 5D M2 dat ik echt zou moeten overstappen naar FF? Ik ben geneigd de 7D aan te schaffen, vooraleer de nieuwe uitkomt. Maar FF belooft fenomenale ISO/Ruiswaarden. Wat denken jullie?

    Ik behoud zowiezo de 450 als backup body tijdens huwelijken waar de 17-55 op kan, of de 85.

    graag advies

    Frederiek
    Canon 6D - Canon 5D - 24-70 2.8 - 85mm 1.8 - 50mm 1.8 II - 430EXII

  • #2
    Re: overstappen van Canon 450D naar 7D, 6D of 5D M2

    Volgens hetgeen ik kan lezen staat je antwoord al in de vraag

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: overstappen van Canon 450D naar 7D, 6D of 5D M2

      Ik zou niet naar 7D gaan voor minder ruis, maar ook het verschil met de 5DMkII is niet fenomenaal (grosso-modo ga je 1,5 stop winnen tov de 450D).
      Probeer eerst je nabewerking te maximaliseren. Met Lightroom 4 haal je uit je 450D meer dan je denkt.

      Maar zoals gezegd, voor huwelijken zou ik ook naar FF gaan.

      Comment


      • #4
        Re: overstappen van Canon 450D naar 7D, 6D of 5D M2

        volgens de spec is het ruis verschil tussen de 7D en 5D mk2 =1stop
        wat volgens de ervaring tussen 1Dmk4 en 5Dmk2 klopt

        grts
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

        Comment


        • #5
          Re: overstappen van Canon 450D naar 7D, 6D of 5D M2

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Probeer eerst je nabewerking te maximaliseren. Met Lightroom 4 haal je uit je 450D meer dan je denkt.
          Een correct (en beleefd) antwoord.

          mvg
          I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

          Comment


          • #6
            Re: overstappen van Canon 450D naar 7D, 6D of 5D M2

            als je de centen hebt 6d>5DII>7D
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: overstappen van Canon 450D naar 7D, 6D of 5D M2

              Oorspronkelijk geplaatst door hotmijl Bekijk bericht
              Een correct (en beleefd) antwoord.

              mvg
              Met een 5D mk2 ook zeker wat na bewerking betreft

              grts
              je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
              www.korandoke.be

              Comment

              Working...
              X