Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

slave flash of trigger type rf-602 voor mijn nikon d5100??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • slave flash of trigger type rf-602 voor mijn nikon d5100??

    Hallo, ik zou graag beginnen met strobisme, het meeste voor portretten thuis te maken, we hebben een kleine jongen die begint te kruipen,
    dan heb je ook snel onzuivere foto's zonder een degelijke flitser binnenhuis, en ook maak ik graag foto's van ons 3 (mijn vrouw en kind), of van vrouw en kind, enz...
    Als camera heb ik de Nikon D5100, wanneer ik deze kocht was ik nog een echte leek, en had ik toen geweten dat die niet kan dienen als commander voor een losse
    flitser, ging ik mss wel voor een toestel gegaan hebben die dat wel kon (cls systeem).

    Deze week heb ik de Nikon SB-700 aangeschaft, die zou maandag geleverd moeten worden.
    Nu ik heb al het een en ander opgezocht, en de flitser van de d5100 zou wel als trigger kunnen fungeren als je de sb-700 in su4 stand zet, manueel dan.
    Dit ga ik eens uittesten, maar graag had ik gewerkt met het TTL systeem.
    Ik weet niet wat ik nu het beste aanschaf (nadat ik eerst heb leren werken met de sb700 natuurlijk), een 2de flitser type Yongnuo 560, waarbij ik dan de sb700 gebruik om de Yongnuo te flisten (een tweede sb700 is een te grote hap uit het budget), of koop ik beter een trigger/receiver zoals de rf-602 om de flitser op afstand te gebruiken...
    Veel hangt af wat je wil fotograferen, maar er heeft hier eens een vriend van mij geweest die toen foto's heeft genomen van onze jongen toen hij nog baby was,
    en hij had juist een statief, externe flitser, een softbox en zijn camera bij, dat waren heel mooie foto's, ook low-key met zwarte achtergrond.
    Daar zou ik graag mee experimenteren, maar ik weet niet of ik best een tweede flitser koop, of de trigger/receiver, en het voorlopig bij 1 flitser houd.
    Alvast bedankt voor de antwoorden, ik verheug me er op om te beginnen met de flits!!
    Christophe.

  • #2
    Re: slave flash of trigger type rf-602 voor mijn nikon d5100??

    goed opletten met youngnuo flitsers qua type

    diegene die jij aanhaalt, is een manuele flits dus als je ttl wenst, zal je een andere moeten aanschaggen
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: slave flash of trigger type rf-602 voor mijn nikon d5100??

      Ik zal het best beginnen met een setje rf-602 (trigger/receiver), en daar de sb-700 mee aansturen, het zal dan wel manueel moeten, maar zo leer je ook het meest denk ik.
      Mocht er iemand een mooi startersetje weten (paraplu, swivel, statief, softbox) mag je het gerust laten weten hoor, alvast bedankt!

      Comment


      • #4
        Re: slave flash of trigger type rf-602 voor mijn nikon d5100??

        manueel is sowieso het meest interessante.

        de blog van d_oracle al gelezen? http://strobist-fotografie.blogspot....uele-mode.html

        paraplu: maakt weinig uit, makkellijkste zijn enigzins wel de 2-in-1 paraplu's, zo kan je experimenteren met shoot-through & reflective
        statief: Lumopro geniet hier als strobist voor lichtgewicht e.d. de voorkeur, soms wel beperkt in hoogte maar voor de starten zeker ok
        swivel: mijn voorkeur gaat uit naar de interfit swivel die o.a. bij konijn verkocht wordt, doch zijn er vele anderen te vinden ook in alle prijsklasses

        softbox zou ik nog achterwege laten tot je de nodige kennis en beheersing hebt want is veel specifieker / gerichter werken
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: slave flash of trigger type rf-602 voor mijn nikon d5100??

          Hé SVIS, bedankt voor de reactie, heb dan ook voor een statief van lumopro gekozen, en de 2 in 1 paraplu.
          En bedankt voor de link van d_oracle! Interessante blog.
          Mvg
          Christophe

          Comment

          Working...
          X