Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop monitor: welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop monitor: welke?

    Hey BDers

    Ben aan het kijken om een Mac Pro aan te schaffen maar omdat ik nu met een iMac werk heb ik geen externe monitor.
    Daarom mijn vraag aan jullie: wat is een goede en betaalbare monitor?
    Doeleinden: beeldbewerking & gaming (dus snelle reactietijd).
    Liefst maximum 24" aangezien ik van plan ben 2x 24" te plaatsen.

    Een Apple cinema display is absoluut geen optie wegens te duur.

    Greetz
    Jens

  • #2
    Re: Aankoop monitor: welke?

    Dell ultrasharp 24"
    I say no more...

    PS: Misschien toch: De mac pro is RETARDED qua processors, grafische kaarten als moederbord enz. 2 jaar geleden konden ze er nog mee wegkomen, maar nu is dit werkelijk belachelijk qua specs...
    Bouw misschien zelf een een hackingtosh, dan kan je tenminste de recentste processors en zeker tegen een veel lagere prijs... (heb mijn desktop van 3 jaar geleden eens vergeleken met de mac pro van nu (quad-core xeon, 24gb ram, 2ssd's in raid 0 met een veeel betere grafische kaart) en die koste mij toen 2900 euro (aangekocht bij een fabrikant, nog niet eens zelf samengesteld, want dan kon er nog een paar honderden euro's af...) , de mac pro kost er 5472.02 voor dezelfde specs. Geloof me, apple probeerd de pro's af te wenden van zich, de "upgrade" van verleden jaar was om hun verkoop zogezegd omhoog te houden, het tegengestelde hebben ze bereikt... Als je hoger wilt dan een imac en je wil toch nog deftige specs (zoals een deftige grafische kaart), wordt je verplicht te gaan naar Windows of een Hackingtosh.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop monitor: welke?

      Had er mss moeten bijzeggen dat ik geen nieuwe Mac Pro ga kopen, die hardware voor 2600 euro is inderdaad ronduit belachelijk...
      Een iMac is ook geen optie aangezien deze gelijmd blijkt te zijn dus geen kans op uitbreidingen zonder de lijm los te maken...
      De computer die ik ga kopen heeft 2x 2,8GHz quad core XEON cpu, 20GB ram, 1360HDD en 80GB SSD. 2 videokaarten (1 8800GT 512MB en 1 AMB 6870 1GB).

      Had die Dell ookal opgemerkt, maar is 8ms niet traag voor games?

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop monitor: welke?

        Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
        Had die Dell ookal opgemerkt, maar is 8ms niet traag voor games?
        Mac en games, zit je sowieso al met lagere framerates en games van 4 jaar geleden.
        Er zijn wel momenteel 2 verschillende versies van de Dell ultrasharp 24":
        1 klik
        2 klik

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop monitor: welke?

          Ik werk met een Eizo ColorEdge.
          EMBLEMATA.BE
          http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop monitor: welke?

            Ik heb een Dell U2412M en 8 ms is snel genoeg voor games Ik heb geen last van ghosting of iets anders. Ik game wel zelden, moet ik erbij zeggen, maar de keren dat ik het scherm ervoor gebruikt heb, ging het prima.
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop monitor: welke?

              Ja ik moet ook wel zeggen dat ik geen high-end games speel. Ik speel alleen dagelijks World of Warcraft & af en toe Counter Strike.
              Kan je dus niet echt games noemen

              Ik ga eens een winkel binnenspringen en naar die Dell monitor kijken

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop monitor: welke?

                Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                Ik heb een Dell U2412M en 8 ms is snel genoeg voor games Ik heb geen last van ghosting of iets anders. Ik game wel zelden, moet ik erbij zeggen, maar de keren dat ik het scherm ervoor gebruikt heb, ging het prima.
                Nooit gehad dat je doodging terwijl je dacht dat JIJ de ander had? Dat komt meestal door de reactiesnelheid van je scherm+vertraging op server+vertraging op internet+... Je wil er hiervan zoveel mogelijk vermijden om optimaal te kunnen game: door bv een snel scherm, server met goede connectie (dit is meestal van 15ms tot 70ms, dus eigelijk is de vertraging op je scherm bull****), snel internet zoals telenet fibrenet enz.
                Ga voor hetgene met het beste contrast en de grootste kleurweergave (meestal vermeld in % op sRGB/AdobeRGB/...)

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop monitor: welke?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                  Ik ga eens een winkel binnenspringen en naar die Dell monitor kijken
                  Dell wordt wel niet overal verkocht hé (geen enkele pc toch). Ik heb er wel ervaring mee, (U2410) en ik moet zeggen dat ik nog nooit een beter scherm gezien heb (en al zeker niet voor die prijs), perfect kalibreerbaar (al is dat niet direct nodig), zeer goede kijkhoek en correcte kleuren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop monitor: welke?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht

                    Had die Dell ookal opgemerkt, maar is 8ms niet traag voor games?
                    nee want momenteel zijn het de meest begeerde schermen in het gamerswereldje, ik heb er al immens veel spijt van dat ik niet voor die schermen gegaan ben.
                    zit nu met 2x 24inch IIYAMA's maar ben toch niet tevreden, en zeker al niet over de scherpte.

                    zoals hierboven al gezegd, Dell ultrasharp, i say no more aswell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop monitor: welke?

                      Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                      nee want momenteel zijn het de meest begeerde schermen in het gamerswereldje, ik heb er al immens veel spijt van dat ik niet voor die schermen gegaan ben.
                      zit nu met 2x 24inch IIYAMA's maar ben toch niet tevreden, en zeker al niet over de scherpte.

                      zoals hierboven al gezegd, Dell ultrasharp, i say no more aswell
                      Als die Dell Ultrasharp écht zo goed wordt geprezen, dan is de keuze gemaakt denk ik! Kost wel iets meer dan de iiyama schermen maar het zal het wel waard zijn!
                      Merci voor de hulp!

                      Comment

                      Working...
                      X