Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Grootten der Aarde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Grootten der Aarde

    Yann Arthus-Bertrand
    De franse fotograaf die bekend is voor de landschapen genomen van uit de lucht.... Is nu ook testen aan het doen met digitale toestellen. Zoals vele weten is Yann Arthus-Bertrand een Canon werker. Op de site van Canon belgië staat er een en ander over deze.
    Zo ook een link naar zijn site http://www.yannarthusbertrand.com
    en wat blijkt de man neemt niet alleen foto's uit de lucht.
    Ook Vee en Mensen intresseren hem mateloos.
    Waarom nu deze link? Wel op de foto's van Het Vee & De Paarden staan er foto's waarop deze fotograaf enkele stappen achteruit deed. Zo zie je het plafond van zijn studio.

    copyright Yann Arthus-Bertrand
    Ik hoop dat hij me niet kwalijk neemt dat ik deze link naar een van zijn foto's plaats. Want het is enkel uit en met groot respect.
    Ik denk dat we hier met onze ogen kunnen leren dat eenvoud dikwijls naar de mooiste resultaten leid.......
    Veel kijk genot op de site zou ik zeggen... En voor diegene die er niet kunnen aan weerstaan hij zet er zijn foto's bij in screenformaat!!!!!
    Mercie Yann

  • #2
    Hallo Librix,

    Een tijdje geleden was er een TV-uitzending ivm zijn werk en de realisatie ervan (ook de moeilijkheden bij het werken met dieren).
    Misschien kan je voor alle duidelijkheid/zekerheid een copyrightvermelding bij de foto zetten.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Schitterende site.
      Bedankt.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Ik ben naar de tentoonstelling van Yann Arthus-Bertrand geweest in de Sint-Pietersabdij in Gent. Het was echt prachtig.
        Klassesite, bedankt Librix
        Cypho
        Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

        Comment


        • #5
          Ik heb het boeh "De aarde vanuit de hemel" al besproken hier. "Surftekeer" naar http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=28060
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #6
            geweldig mooi!

            Comment


            • #7
              Dat deze knaap wel gekend is weten we.
              Ik kende hem voornamelijk van zijn luchtfoto's. Ik ben ook naar de tentoonstelling geweest in Gent. Ja zeker de moeite waard. Alleen kwam niet alles tot zijn recht in de abdij. Alhoewel! Het blijft en was een keigoed tentoonstelling.
              Wat me eigenlijk het meest verbaast is dat, dat allemaal kleinbeeld is. Wellis waar DIA maar 24/36mm Dan moet ge er toch niet te ver naast zitten met uw belichting. En dat vanuit een helicopter!! Allé het blijft gekken werk. Zo'n schroef produceert enorm veel trillingen, wind dat ge soms bijna nietmeer kunt ademmen. Bovendien, zijn helicopters DUUUUUR elke minuut telt dus!

              Comment


              • #8
                Dat is nu iets waarnaar ik al lang zocht... zelden zo'n prachtige dierenfoto's gezien! Voor mij vooral interessant: afdeling 'chevaux', heel knap gedaan.
                Nikon D2H / AFS 28-70 f/2.8D

                Comment


                • #9
                  Prachtige reeks.
                  Ik heb de ganse serie "Français" doorlopen... Adembenemend mooi Eenvoud kan ook mooi zijn...

                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #10
                    In augustus zou z'n boek "Paarden" in het Ned. verschijnen. Uitgegeven door :Lannoo.
                    224 blz Het boek is een reis rond de wereld en een reis door alle rassen en soorten. Naast foto's in de natuur worden de dieren ook in gezelschap van hun meesters, ruiters en eigenaren geportretteerd.

                    Er verschijnt eveneens een nieuw boek uit de serie 'De aarde vanuit de hemel',nl SAHARA met foto's van Philippe Bourseiller.....dit komt in september......dus Jochen...we verwachten weer een bespreking he!! Het boek zal 424 blz tellen op formaat 285 x 360 mm en zal grote uitklapbare foto's bevatten....de fotograaf reisde 4 jaar door de sahara (8 miljoen km grote woestijn)

                    ***Canon 300D * kitlens * ...

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb net al z'n wallpaper versies van z'n luchtfotos gedownload. Nu ga ik me daar een mooi screensaverke van maken

                      De paarden-reeks volgt waarschijnlijk.
                      Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

                      Comment

                      Working...
                      X