Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24-70 f/2.8 aankopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 24-70 f/2.8 aankopen?

    Momenteel werk ik met een canon 60D, crop size dus maar ik plan in de toekomst toch ook nog een full frame body aan te kopen.
    Ik heb al een Canon 24-105 f/4.

    Is het de moeite om de overstap te maken naar een 24-70 f/2.8?
    Lichtsterker, snellere AF, scherper?

    De Tamron zou enkel geschikt zijn voor full frame.
    Over Sigma algemeen lees je al maar meer negatieve beoordelingen.

    Iemand die ook al met de 2 bovengenoemde lenzen van Canon gewerkt heeft?
    Of met de Tamron of Sigma?

  • #2
    Re: 24-70 f/2.8 aankopen?

    Gaat het om verzie I of II van de Canon ?
    En over welke Tamron heb je het de VC versie ? (de nieuwe) ?


    Zelf gebruik ik de Canon 24-70 II. Deze heb ik zelf getest tegen de Tamron VC. Scherpte in het midden van de Tamron is gewoon weg goed. Randen vond ik hem tegen vallen. vervorming viel ook tegen en AF snelheid van de Canon was stuk sneller. Van de vier exemplaren zijn er drie retour fabrikant gegaan van wegen AF en scherpte problemen, maar de Tamron is zeker een mooi objectief ;-)

    als het de keuze zou zijn tussen oude Canon I en de Tamron VC. Dan zou ik zelf kiezen voor de Tamron. ;-)

    Persoonlijk zou ik gaan voor een tweedehands Canon 17-55. En verkopen op moment als je overstapt naar FF

    Comment


    • #3
      Re: 24-70 f/2.8 aankopen?

      Waar lees jij dan al dat negatieve over sigma?

      Over tamron word ook veel slecht geschreven?

      Comment


      • #4
        Re: 24-70 f/2.8 aankopen?

        Het gaat over de laatste versies.

        Het is de bedoeling de 60D te houden als backup aangezien ik tevreden ben over deze body.
        De aankoop van een full frame is niet voor meteen aangezien ik de 60D nog geen jaar heb.
        Ik geef liever eerst wat geld uit naar enkele goede lenzen die zowel kunnen dienen op crop als full frame.
        De 17-55 heb ik al, deze zat bij de body.

        Comment


        • #5
          Re: 24-70 f/2.8 aankopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Kelevra Bekijk bericht
          De Tamron zou enkel geschikt zijn voor full frame.
          Over Sigma algemeen lees je al maar meer negatieve beoordelingen.
          Een lens die geschikt is voor FF is per definitie geschikt voor crop.
          Ik heb een half dozijn Sigma's (geen 24-70, wel de actuele 70-200/2.8 OS) waar ik erg tevreden over ben.

          De enige die het juiste antwoord kan geven ben jij. Ga naar een goed bevoorrade winkel, en probeer de lenzen met je eigen body.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • #6
            Re: 24-70 f/2.8 aankopen?

            @Stefan

            Ik had ook al een topic gestart ivm de keuze tussen een canon 85mm 1.2 of een sigma 85mm 1.4.
            Hier komt de sigma toch slechter uit en ben dan wat verder beginnen zoeken op internet.
            Omdat het op het internet staat is het niet altijd waarheid maar het schrikt toch af.
            Lenzen van sigma zouden minder lang meegaan dan Canon, reparatietijd zou langer zijn, AF niet altijd correct, ...

            @Mnoach
            Op internet artikels gelezen dat de tamron 24-70 f/2.8 vignettering zou geven op een crop size.
            Maar zoals je zelf zegt, wat voor de één goed of slecht is hoeft voor de andere niet zo te zijn.
            En testen probeer ik altijd te doen, liefst zelf nog ergens buiten op locatie ipv in de winkel.
            Btw, de 70-200 van sigma heeft mij wel altijd aangesproken, deze zou enkel minder scherp zijn op 2.8 tov de canon mk2 en voor de rest even scherp.

            Maar mijn vraag is vooral of het verschil tussen mijn 24-105 f/4 en een 24-70 f/2 de moeite gaat zijn om zoveel voor te betalen.
            Last edited by Kelevra; 6 december 2012, 20:07.

            Comment


            • #7
              Re: 24-70 f/2.8 aankopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Kelevra Bekijk bericht
              Op internet artikels gelezen dat de tamron 24-70 f/2.8 vignettering zou geven op een crop size.
              Vermijd die website maar, vignettering met een fullframe lens op een cropbody: GROTE Zever! (kan altijd een beetje, maar onmerkbaar)
              Op Fullframe kan die wel wat vignettering hebben...

              Comment


              • #8
                Re: 24-70 f/2.8 aankopen?

                Heb je het over de Canon 24-70 MK II ?
                Zelf de 24-105 gehad en geen moment spijt dat deze het pand heeft verlaten voor de Canon 24-70 MK II. Deze scoort op nagenoeg alle punten beter. Voor sommige is het gemis van IS een issue en de behoorlijke meerprijs. Zelf ervaar ik dit als geen probleem.

                De nieuwe Tamron VC (de enige 24-70 met image stabilisatie) doet het zeker niet slecht als je deze vergelijkt met oude Canon 24-70 MK I. Heb je het geld ervoor over dan zou ik gaan voor de MK II ;-)

                Of een objectief voor jou de moeite waard is kunnen wij niet zeggen. Dit zul je zelf moeten ervaren door zelf te gaan testen. Maak wat foto's binnen in de winkel met de objectieven die je op het oog hebt (onder de zelfde omstandigheden. Liefst van statief) Doe dit bijvoorbeeld ook buiten van een baksteen muur. Op verschillende brandpunt afstanden en verschillende diafragma's (natuurlijk op je eigen camera) bekijk de foto's thuis op je gemak en maak je keuze ;-)

                Comment


                • #9
                  Re: 24-70 f/2.8 aankopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kelevra Bekijk bericht
                  Ik geef liever eerst wat geld uit naar enkele goede lenzen die zowel kunnen dienen op crop als full frame.
                  De 17-55 heb ik al, deze zat bij de body.
                  De 17-55 : F/2.8, IS en optisch zeer goed. Waarom zou je dan aanvullend een 24-70 voor je 60D aanschaffen? Je verliest een interessant stukje groothoek (17-24) en krijgt daar een nauwelijks merkbaar stukje tele (55-70) voor terug....

                  Comment


                  • #10
                    Re: 24-70 f/2.8 aankopen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                    De 17-55 : F/2.8, IS en optisch zeer goed. Waarom zou je dan aanvullend een 24-70 voor je 60D aanschaffen? Je verliest een interessant stukje groothoek (17-24) en krijgt daar een nauwelijks merkbaar stukje tele (55-70) voor terug....
                    hangt er vanaf wat je doet. als je veel portret of studio doet ga je die groothoek mm niet echt missen.
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                    Comment


                    • #11
                      Re: 24-70 f/2.8 aankopen?

                      Even een rechtzetting, hier was ik even te snel.
                      Ik heb niet de 17-55 maar de 18-55 EF-s f/3.5-5.6 IS kitlens.

                      Nu een lens aankopen die enkel bruikbaar is op een cropsize spreekt mij niet echt aan.
                      Ik weet niet hoelang ik nog enkel met een cropsize ga werken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 24-70 f/2.8 aankopen?

                        Houdt er ook rekening mee dat de kans aanwezig is dat je de mm tussen de 17 t/m 24 gaat missen. Zelf vind ik de 24-70/105 niet prettig werken op een crop sensor, maar gelukkig zijn er genoeg dit het wel prettig vinden. Of het voor jou werkbaar is. Dit kun je enkel zelf bepalen. Maak je veel foto's tussen de 18 en 24 mm ?

                        Onderschat de Canon 17-55 f/2.8 IS niet. Deze kan zich op gebied van IQ meten met de L objectieven. Vond deze zelfs stuk beter dan de 24-105. Alleen bouw kwaliteit is wat minder, maar nog steeds ruim voldoende. Ik zou zelf gaan voor een tweedehands 17-55 en bij overstap op FF kun je deze makkelijk verkopen zonder of minimaal verlies.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 24-70 f/2.8 aankopen?

                          tamron 24-70 is de betere koop, heeft beeldstabilisatie, mooi bokeh, vrij scherp, goede kleurendering, AF kan iets trager zijn maar voor tracking zal het weinig of geen verschil maken, toestel moet AF sturen.
                          op APS-c is de tamron 28-75 optisch gezien ook nog altijd een van de betere en die is vrij goedkoop.

                          dit is de conclusie van photozone ivm met de tamron 24-70 toz vd canon 2 versie

                          The question of the day is, of course, whether this is "enough" compared to the impressive Tamron AF SP 24-70mm f/2.8 Di USD VC ? Well, we have some doubts here. We'd say that among the primary criteria the Canon lens has an edge in terms of contrast (at max. aperture), build quality and it has a slightly better bokeh. However, the Tamron lens is as sharp in the lower zoom range and provides a much better border quality at 70mm. Additionally it has a unique selling point - an image stabilizer. So unless you're heading into a war zone or are into tough press business (thus requiring max. equipment quality) a premium of one grand (EUR) over the Tamron lens seems a little excessive.

                          Beter gezegd als je niet zinnens bent om naar den oorlog te trekken koop de tamron, en dan nog.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 24-70 f/2.8 aankopen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kelevra Bekijk bericht
                            Even een rechtzetting, hier was ik even te snel.
                            Ik heb niet de 17-55 maar de 18-55 EF-s f/3.5-5.6 IS kitlens.

                            Nu een lens aankopen die enkel bruikbaar is op een cropsize spreekt mij niet echt aan.
                            Ik weet niet hoelang ik nog enkel met een cropsize ga werken.
                            Blijkbaar heeft de 6D iedereen weer naar FF laten verlangen.
                            Gaat jullie nog wat kosten aan lenzen

                            Ik heb al lang een oude 24-85, en dat is een prettig bereik op een crop, maar voor een beetje groothoek moet je in elk geval de kitlens bijhouden (tenzij je een 10-22 erbijneemt, maar m.i. kan je zonder).
                            De EF-S 17-55 2.8 is prijs/kwaliteit de beste keuze voor een crop, maar een 24-70L of 24-105L kan ook een goede aankoop zijn.

                            PS: niet voor lichtsterkte, maar wel voor bereik, scherpte en AF-snelheid kijk je misschien even naar de EF-S 15-85 voor een lage prijs in Aangeboden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 24-70 f/2.8 aankopen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              tamron 24-70 is de betere koop, heeft beeldstabilisatie, mooi bokeh, vrij scherp, goede kleurendering, AF kan iets trager zijn maar voor tracking zal het weinig of geen verschil maken, toestel moet AF sturen.
                              op APS-c is de tamron 28-75 optisch gezien ook nog altijd een van de betere en die is vrij goedkoop.

                              dit is de conclusie van photozone ivm met de tamron 24-70 toz vd canon 2 versie

                              The question of the day is, of course, whether this is "enough" compared to the impressive Tamron AF SP 24-70mm f/2.8 Di USD VC ? Well, we have some doubts here. We'd say that among the primary criteria the Canon lens has an edge in terms of contrast (at max. aperture), build quality and it has a slightly better bokeh. However, the Tamron lens is as sharp in the lower zoom range and provides a much better border quality at 70mm. Additionally it has a unique selling point - an image stabilizer. So unless you're heading into a war zone or are into tough press business (thus requiring max. equipment quality) a premium of one grand (EUR) over the Tamron lens seems a little excessive.

                              Beter gezegd als je niet zinnens bent om naar den oorlog te trekken koop de tamron, en dan nog.

                              http://www.photozone.de/canon_eos_ff...8mk2ff?start=2
                              Heb je ze beide wel eens in de hand gehad ?

                              Persoonlijk vond ik de AF, randscherpte, vervorming etc tegen vallen van de Tamron VC op de 5D3. Heb deze een dag meegekregen van de winkel om te testen, maar uiteindelijk gekozen voor de 24-70 II. In begin dacht ik van wtf is wel veel meer geld, maar uiteindelijk vond ik het de moeite waard. Het is maar wat voor jou persoonlijk belangrijk is. En die reviews zijn leuk, maar uiteindelijk telt je eigen ervaring toch het meeste.

                              Comment

                              Working...
                              X