Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 6D, wel of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 6D, wel of niet?

    Ik ben een tijdje aan het twijfelen om mijn 40D op te waarderen naar een full frame camera.
    De 5D mark III leek me zeker de moeite, maar mijn geldbeugel kan dit niet echt aan.
    Nu komt Canon met de 6D full frame-instapper op de markt die mijn inziens toch een paar pluspuntjes heeft
    - Goed in low-light conditions naar het schijnt (Hoge iso waarde en bij donkere omstandigheden nog makkelijk scherpstellen)
    - Gps (voor sommigen een gimmick, maar mij lijkt het toch wel handig op reis)
    - Weather sealed

    Maar hij heeft toch ook enkele nadelen voor mij (volgens de reviews die ik al heb gelezen).
    - Hij heeft slechts 1 cross-type AF punt (Naar het schijnt zou dit een groot nadeel zijn, maar ik heb er eigenlijk geen goed zicht op hoe zich dat gaat manifesteren)
    - Snelheid (maar dit is voor mij geen echt punt, daar ik nooit fotos heb genomen sneller dan 1/4000ste)

    Het punt is natuurlijk, het blijft een flinke investering... Is dit nu een camera die zijn geld waard is of niet? Wat denken jullie?
    #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
    Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

  • #2
    Re: Canon 6D, wel of niet?

    mss ook eens nagaan welke lenzen je kan 'recupereren'
    want die moet je dan ook aanschaffen

    en wat versta jij onder snelheid?
    trouwens, die 1/4000ste is toch niet echt een probleem moest je toch 'sneller' nodig hebben.
    laagste iso bij je 40d is ISO 100, bij de 6d iso 50 mogelijk dus 1/8000 op iso 100 geeft bij de 6d hetzelfde op 1/4000 iso 50

    en heb je nu cross-type punten? heb je die nodig als je ze hebt? heb je een probleem omdat je ze niet hebt?
    heb je problemen met de iso of het scherpstellen in donkere omstandigheden?

    of wil je gewoon bevestiging om een nieuwe camera te kopen?
    om de economie te stimuleren zeg ik ja.
    mijn gezond verstand zegt nee als je nog niet tegen de limieten aanloopt. zoniet als je effectief tegen de limieten aanloopt, bekijk ook mss eens een 60d, wie weet, kan dit ook al voldoende zijn voor je noden.
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Ik ga hem waarschijnlijk kopen. Kan de 5D Mark 3 betalen, maar ik vind het onverantwoord om 3.000 euro te betalen voor een camera. Er zijn verschillende redenen waarom ik hem wil.

      1) Betere ruisprestaties bij hogere ISO waardes.
      2) Grotere zoeker dan mijn 550D.
      3) Mijn 70-200 F/4L IS die meer gebruikt zal worden, want op mijn 550D vind ik hem te kort voor vogelspotten en te lang voor portretten.
      4) Foto's nemen via iPhone/iPad (zelfportretten of groepsfoto's met mij erbij).
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

      Comment


      • #4
        Re: Canon 6D, wel of niet?

        Ik heb wel wat problemen met licht-omstandigheden, vooral bij concert-fotografie zou ik toch graag wat meer iso hebben en wat minder ruis....
        Mensen met een full frame zitten stukken beter dan mezelf op dit terrein.
        Dus in die zin zit ik wel tegen mijn limieten.
        Het is niet zo dat ik gewoon een excuus zoek om een nieuwe camera te kopen hoor, daarvoor is het ècht wel te duur!
        #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
        Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

        Comment


        • #5
          Re: Canon 6D, wel of niet?

          Ik ben ook heel sterk aan het tobben...
          Bij foto rubens was er een mooie herfstpromo erop, doch deze is reeds voorbij :-( Misschien lopen er in nog winkels promoties? Die kunnen mij waarschijnlijk wel over de streep trekken..



          ----------------
          Ik ga hem waarschijnlijk kopen. Kan de 5D Mark 3 betalen, maar ik vind het onverantwoord om 3.000 euro te betalen voor een camera. Er zijn verschillende redenen waarom ik hem wil.
          ----------------
          Last edited by sallybelgium; 6 december 2012, 14:23.
          #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
          Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

          Comment


          • #6
            Re: Canon 6D, wel of niet?

            Je zal nog op nog meer dan 3000 euro komen hoor als je uw 10-22 en 17-70 moet vervangen...

            Comment


            • #7
              Re: Canon 6D, wel of niet?

              Ik moet mijn handtekening nog eens gaan aanpassen, want mijn 17-70 heeft mijn reis naar Nieuw-Zeeland niet meer overleefd, dus daar moet ik een nieuwe voor kopen.
              Dat wat een van de dingen waarmee ik dan begon te twijfelen of het niet eens tijd wordt om een nieuwe camera aan te schaffen met een deftige all-round lens.
              De 10-22 zal ik waarchijnlijk niet onmiddelijk missen denk ik omdat je omgerekend naar ff je eigenlijk met een 15 a 16mm zit hè.
              Als je een All-round lens koopt voor een full frame, zal je niet zo heel veel bereik missen denk ik...

              Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              Je zal nog op nog meer dan 3000 euro komen hoor als je uw 10-22 en 17-70 moet vervangen...
              #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
              Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

              Comment


              • #8
                Re: Canon 6D, wel of niet?

                Er is ook nog altijd de 5DmkII die je tegenwoordig voor een spreekwoordelijke appel en een ei kan vinden... (ik heb de mijne 1000 euro betaald)

                Ik was ook aan het twijfelen tussen 5DmkII en 6D
                Ben dan voor de 5DmkII gegaan en daardoor kon ik me eens verwennen met een 35mm f1.4L

                Wel één belangrijke noot, als je van plan bent een ander AF punt dan het middelste te gebruiken bij weinig licht, mag je de 5DmkII vergeten.
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Ik ga hem waarschijnlijk bij Studio73 kopen. Aangezien het toch veel geld is, koop ik hem liever in een winkel in de buurt. Mocht er dan iets aankomen... Nu maar hopen dat de nieuwe 50mm van Canon snel uitkomt, al zal deze wel prijzig worden.
                  550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 6D, wel of niet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    Er is ook nog altijd de 5DmkII die je tegenwoordig voor een spreekwoordelijke appel en een ei kan vinden... (ik heb de mijne 1000 euro betaald)

                    Ik was ook aan het twijfelen tussen 5DmkII en 6D
                    Ben dan voor de 5DmkII gegaan en daardoor kon ik me eens verwennen met een 35mm f1.4L

                    Wel één belangrijke noot, als je van plan bent een ander AF punt dan het middelste te gebruiken bij weinig licht, mag je de 5DmkII vergeten.
                    Amai, 1000 euro is idd een koopje!! Waar heb je die gekocht? Dan twijfel ik ook niet meer zenne!
                    #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                    Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 6D, wel of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                      Ik ga hem waarschijnlijk bij Studio73 kopen. Aangezien het toch veel geld is, koop ik hem liever in een winkel in de buurt. Mocht er dan iets aankomen... Nu maar hopen dat de nieuwe 50mm van Canon snel uitkomt, al zal deze wel prijzig worden.
                      Wel spijtig dat die promo niet meer geldig is bij Studio 73....je krijg verlengde garantie van 5 jaar + een slingshot opbergtas + een onderhoudsbeurt + nog dingen...gratis !!!
                      Nu geven ze dat niet meer :-s
                      #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                      Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 6D, wel of niet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door sallybelgium Bekijk bericht
                        Wel spijtig dat die promo niet meer geldig is bij Studio 73....je krijg verlengde garantie van 5 jaar + een slingshot opbergtas + een onderhoudsbeurt + nog dingen...gratis !!!
                        Nu geven ze dat niet meer :-s
                        Klopt. Ook gezien destijds, maar toen was de camera nog lang niet uit. Ik vond het te riskant om een camera te bestellen zonder eerst gebruikerservaringen/reviews gelezen te hebben.
                        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 6D, wel of niet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door sallybelgium Bekijk bericht
                          Amai, 1000 euro is idd een koopje!! Waar heb je die gekocht? Dan twijfel ik ook niet meer zenne!
                          wel tweedehands uiteraard, met enkele krassen op de body zelf maar zolang ie perfect werkt en niet teveel clicks heeft
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 6D, wel of niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            wel tweedehands uiteraard, met enkele krassen op de body zelf maar zolang ie perfect werkt en niet teveel clicks heeft
                            Dat is ook waar, ik denk dat je een koopje hebt gedaan en wens je er alvast veel plezier mee.
                            #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                            Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 6D, wel of niet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                              Klopt. Ook gezien destijds, maar toen was de camera nog lang niet uit. Ik vond het te riskant om een camera te bestellen zonder eerst gebruikerservaringen/reviews gelezen te hebben.
                              Das ook waar natuurlijk, dat zou ik ook niet gedaan hebben.
                              #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                              Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

                              Comment

                              Working...
                              X