Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograaf voor huwelijksreportage gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograaf voor huwelijksreportage gezocht

    Hallo iedereen,

    Een vriendin van ons trouwt op 25 oktober 2013.
    Ze is op zoek naar een fotograaf die (tegen een klein prijsje) foto's wil maken van het burgerlijk huwelijk + nadien een reportage op locatie (bij goed weer het stadspark en bij slecht weer waarschijnlijk in een oude brouwerij).
    Omgeving Aalst, duur +/- 2u.

    Is er iemand die dit ziet zitten?
    Ze wil gewoon wat leuke digitale foto's hebben van deze dag.

    Alvast bedankt voor de hulp!

    Groetjes

  • #2
    Re: Fotograaf voor huwelijksreportage gezocht

    Sure, PM.

    Comment


    • #3
      Re: Fotograaf voor huwelijksreportage gezocht

      zit ik net in Rome.

      succes.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Fotograaf voor huwelijksreportage gezocht

        Ik hoop ooit eens te mogen meelopen, met zo'n fotograaf. (Niet nu hoor, ooit.)
        Moet heerlijk zijn als je die momenten kan vastleggen.
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: Fotograaf voor huwelijksreportage gezocht

          Wat is een klein prijsje, en wat zijn 'gewoon wat digitale foto's van deze dag'.
          Ofwel vraag je iemand in de familie om wat foto's te maken, en dan heb je gewoon wat digitale foto's van deze dag, ofwel zoek je een fotograaf die een reportage kan maken, en die daarvoor ook een eerlijke prijs mag vragen zodat hij op het eind van de maand ook nog een beetje boter bij de boterham kan doen.
          In laatste geval hou ik me aanbevolen: www.charlemagne-art.be
          grts.
          Ch.
          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

          Comment


          • #6
            Re: Fotograaf voor huwelijksreportage gezocht

            Ik begin het stillekes aan te krijgen van mensen die gaan bepalen hoe een fotograaf te werk moet gaan. Zoals Charlemagne zegt: ofwel wil je "een paar digitale fotokes" en dat kan iedereen, ofwel laat je ne mens zijn werk doen zoals hij dat moet doen!
            Onlangs een reportage moeten doen en dan achteraf moeten ze de beelden zo snel mogelijk hebben en "ze moeten niet bewerkt worden, da's niet nodig..." Sorry, doe het dan zelf. Als ik mijn RAW-beelden fatsoenlijk wil ontwikkelen, dan doe ik dat en ik lever ze anders niet af. Punt uit. Vroeger gaven de fotografen toch ook hun onontwikkelde filmrollekes niet af!!! Ik zeg toch ook niet tegen mijn garagist hoe hij het onderhoud van mijn auto moet doen of niet doen.

            Er zijn blijkbaar 2 beroepen in deze wereld waar iedereen van denkt te weten hoe die mensen dat moeten doen: fotograaf en leerkracht

            Ik weet dat de TS dat misschien zo niet bedoelde, maar ik moest mijn frustratie effe kwijt... ;-)
            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

            Comment


            • #7
              Re: Fotograaf voor huwelijksreportage gezocht

              Daar heb je nu eens gelijk in, en zeker met déze zin :
              Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
              Onlangs een reportage moeten doen en dan achteraf moeten ze de beelden zo snel mogelijk hebben en "ze moeten niet bewerkt worden, da's niet nodig..." Sorry, doe het dan zelf.
              Los van de TS he, maar ik begrijp je standpunt.
              Pas op ik ben (nog niet, hopelijk ooit wel) professionele, maar zou het ook niet moeten weten hoor, nu al niet!
              facebook
              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

              Comment


              • #8
                Re: Fotograaf voor huwelijksreportage gezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                Er zijn blijkbaar 2 beroepen in deze wereld waar iedereen van denkt te weten hoe die mensen dat moeten doen: fotograaf en leerkracht
                Ik ben tegenwoordig actief als fotograaf en leerkracht, HELLEP!

                Ch.
                www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                Comment


                • #9
                  Re: Fotograaf voor huwelijksreportage gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                  Ik begin het stillekes aan te krijgen van mensen die gaan bepalen hoe een fotograaf te werk moet gaan.
                  Ik krijg het op mijn zenuwen als fotografen zichzelf als heilig beschouwen en de klant wat pushen.
                  In mijn job, als ik mijn klant niet als koning beschouw, dan gaat de klant naar een concurrent die dat wel doet.

                  Dat het jou niet kan bekoren zo'n opdracht is jouw zaak,
                  maar een veralgemening als deze gaat niet lukken.
                  Ik ken fotografen die zichzelf en hun prijs aanpassen naar de klant hun wensen (ok, niet tot in elk detail).

                  En over het leerkrachten gedoe... weining toe te voegen
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotograaf voor huwelijksreportage gezocht

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    Ik krijg het op mijn zenuwen als fotografen zichzelf als heilig beschouwen en de klant wat pushen.
                    In mijn job, als ik mijn klant niet als koning beschouw, dan gaat de klant naar een concurrent die dat wel doet.

                    Dat het jou niet kan bekoren zo'n opdracht is jouw zaak,
                    maar een veralgemening als deze gaat niet lukken.
                    Ik ken fotografen die zichzelf en hun prijs aanpassen naar de klant hun wensen (ok, niet tot in elk detail).

                    En over het leerkrachten gedoe... weining toe te voegen
                    Misschien moet je eens verder lezen dan je neus lang is. Klant is koning, tot op zekere hoogte, dat je je stijl en prijzen aanpast, daar is niks mis mee, maar dat mensen gaan zeggen dat ze de foto's zo moeten hebben zonder bewerking, terwijl ik 100% zeker weet dat ze niet eens het verschil kennen tussen raw en jpeg, daar kan ik niet mee om. Als je hen de raw's zo zou geven, dan krijgen ze ze niet eens open op de computer en daarenboven zijn jpegs ook bewerkte beelden, weliswaar door de camera, maar toch.
                    Plus als zij ze dan toch op de één of andere manier gaan te zien krijgen, zullen ze de beelden toch wat flets en niet zo super vinden met als gevolg dat ze jou als fotograaf zeker niet gaan aanraden bij andere mensen. En gaan die dus alsnog bij uw concurrent, want die is dan misschien toch duurder, maar zal dan (in hun ogen) "toch betere foto's maken".

                    Maar ieder doet wat hij wil...
                    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotograaf voor huwelijksreportage gezocht

                      Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                      Misschien moet je eens verder lezen dan je neus lang is. Klant is koning, tot op zekere hoogte, dat je je stijl en prijzen aanpast, daar is niks mis mee, maar dat mensen gaan zeggen dat ze de foto's zo moeten hebben zonder bewerking, terwijl ik 100% zeker weet dat ze niet eens het verschil kennen tussen raw en jpeg, daar kan ik niet mee om. Als je hen de raw's zo zou geven, dan krijgen ze ze niet eens open op de computer en daarenboven zijn jpegs ook bewerkte beelden, weliswaar door de camera, maar toch.
                      Plus als zij ze dan toch op de één of andere manier gaan te zien krijgen, zullen ze de beelden toch wat flets en niet zo super vinden met als gevolg dat ze jou als fotograaf zeker niet gaan aanraden bij andere mensen. En gaan die dus alsnog bij uw concurrent, want die is dan misschien toch duurder, maar zal dan (in hun ogen) "toch betere foto's maken".

                      Maar ieder doet wat hij wil...
                      Als ik jouw reactie,s lees doet niet ieder wat hij wil

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotograaf voor huwelijksreportage gezocht

                        Dit zal altijd een discussiepunt blijven waar meningen blijven botsen met elkaar.
                        Allereerst wil ik wel even zeggen dat ik in TS zijn vraag niet zie staan dat de foto's niet bewerkt mogen zijn door de fotograaf zelf.

                        De enige vraag die je hier moet stellen: wat is een klein prijsje?
                        Het gaat om +-2u. De prijs is dan ook niet te vergelijken met een huwelijksreportage van een volledige dag.
                        Ik kan er inkomen dat niet elke fotograaf voor dergelijk korte periode zijn tijd vrijmaakt als die met een andere opdracht een volledige dag kan fotograferen.

                        Het is maar wat de klant wil: de beste kwaliteit en dus tegen een hoge prijs, of een lagere kwaliteit, tegen een prijs die zij ervoor willen of kunnen geven. Afhankelijk van het budget gaan zijn een fotograaf vinden die nog maar net bezig is en dit voor een extreem lage prijs willen doen in ruil om een portfolio op te kunnen maken tot een fotograaf die heel bekend is in zijn tak van fotografie.

                        Ik zou graag zelf huwelijksfotografie gaan doen na mijn studies (laatste jaar bezig). Voor iemand als mij zou het ideaal zijn om mee te kunnen lopen als second shooter om ervaring op te doen en een portfolio te kunnen maken. Echter zijn er veel fotografen gesteld op hun 'privacy' of willen ze liever geen concurrent 'opleiden'. En zo ontstaat de concurrentie voor de duurdere/professionele fotografen, die opdrachten verliezen omdat de fotografen die beginnen bereid zijn tegen een lage prijs te starten. Net om de rede dat ze niet de ervaring en het nodige portfolio kunnen voorleggen.

                        Dus als iemand een second shooter kan/wil meenemen, laat het maar weten. Dan begin ik over een jaar misschien meteen met hogere prijzen en is dit weeral een 'oneerlijke' concurrent minder

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotograaf voor huwelijksreportage gezocht

                          Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                          Misschien moet je eens verder lezen dan je neus lang is. Klant is koning, tot op zekere hoogte, dat je je stijl en prijzen aanpast, daar is niks mis mee, maar dat mensen gaan zeggen dat ze de foto's zo moeten hebben zonder bewerking, terwijl ik 100% zeker weet dat ze niet eens het verschil kennen tussen raw en jpeg, daar kan ik niet mee om. Als je hen de raw's zo zou geven, dan krijgen ze ze niet eens open op de computer en daarenboven zijn jpegs ook bewerkte beelden, weliswaar door de camera, maar toch.
                          Plus als zij ze dan toch op de één of andere manier gaan te zien krijgen, zullen ze de beelden toch wat flets en niet zo super vinden met als gevolg dat ze jou als fotograaf zeker niet gaan aanraden bij andere mensen. En gaan die dus alsnog bij uw concurrent, want die is dan misschien toch duurder, maar zal dan (in hun ogen) "toch betere foto's maken".

                          Maar ieder doet wat hij wil...
                          Probeer anders vriendelijk te blijven. 't helpt...
                          opmerkingen als "daarenboven zijn jpegs ook bewerkte beelden, weliswaar door de camera, maar toch."
                          alsof een leek dit weet en alsof dit een leek iets kan schelen?

                          als ze onbewerkt vragen, geef ze bij wijze van spreke een resized-jpg van jouw raw.
                          wedden dat er velen terug komen om toch te bewerken?

                          Maar als je liever toekomstige klanten afblaft en wegstuurt moet je dat doen,
                          vooral met zinnen als verder te lezen als de neus lang is.
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotograaf voor huwelijksreportage gezocht

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Probeer anders vriendelijk te blijven. 't helpt...
                            vooral met zinnen als verder te lezen als de neus lang is.
                            dan...
                            (sorry kon het niet laten.)
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotograaf voor huwelijksreportage gezocht

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              dan...
                              (sorry kon het niet laten.)
                              grt,bouk.
                              Dan...
                              (Sorry kon het niet laten.)
                              grt,
                              Koen.

                              (En ben je daar zeker van? )
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment

                              Working...
                              X