Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D600 met welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D600 met welke lens?

    Beste

    momenteel ben ik ongeveer 4 jaar in het bezit van mijn Nikon D5000. Ik heb hem destijds gekocht met de kitlens 18-105.
    Verleden jaar heb ik er een 50mm 1.4g bijgekocht. Zeer tevreden over. Ik zit momenteel in mijn 3e jaar avondles fotografie.
    In januari start het 4e en laatste jaar. Dus heb ik al heel wat bijgeleerd over fotografie en daarom wil ik een stap verder
    gaan met mijn materiaal. De Nikon D600 is een toestel die mij enorm aanspreekt en waar ik al heel veel goeie reviews over
    heb gelezen. Als ik dan toch de upgrade maak, waarom dan niet naar een fullframe. Maar het probleem dat ik heb is dat
    ik niet goed weet welke lens er bij te nemen. Mijn voorkeur gaat uit naar de 24-70 2.8. Maar dit is natuurlijk niet de goed-
    koopste oplossing. Voor mij is het puur hobby, waar ik af en toe wel eens iets mee bijverdien. Daarnaast heb je ook de 24-85
    met een breder bereik, maar dan lever je natuurlijk in op vlak van diafragma. De zaken die ik het meest fotografeer zijn
    feestjes, bij donkere omstandigheden, en exclusieve auto's. Wat denken jullie dat voor mij het best zou uitkomen? Alvast
    bedankt!

  • #2
    Re: Nikon D600 met welke lens?

    Ik heb momenteel een Nikon 24/120 F4 en daar ben ik heel tevreden over, zelfs zo dat ik ook de 24/70 heb gehad en die terug weggedaan heb.
    Als allround lens vind ik ze veel beter, o.a. door het bereik en de VR.
    Maar ik heb daarnaast nog andere lenzen voor bijv. éénpersoons portretten (70/200). Voor groepen is de 24/120 dan weer wel heel geschikt. Voor feestjes ook want gebruik ik hem in combinatie met een flits.
    Voor donkere omstandigheden heb ik ook nog lichtsterke primes (35 en 50mm)
    D800 en een goed glasservies

    Comment

    Working...
    X