Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proficiat aan Boris165 met de challenge overwinning

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Proficiat aan Boris165 met de challenge overwinning

    Een zalige foto die direct bij mijn favorieten stond.
    (ben nu wel heel benieuwd naar de verklaring hoor )

    Aan allen die hebben meegedaan :

    Ikzelf vond het te moeilijk
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

  • #2
    Re: Proficiat aan Boris165 met de challenge overwinning

    Ook van mij een dikke proficiat aan Boris en al de deelnemers. Was zelf ook tevreden met de vijfde plaats. Nu op naar de chocolade. Mijn vrouw is er verslaafd aan. Eens kijken wat idee mijn vader heeft want die maakt de pralines en sinterklaasjes zelf
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

    Comment


    • #3
      Re: Proficiat aan Boris165 met de challenge overwinning

      Proficiat aan boris165 en alle deelnemers. De opdracht was niet makkelijk, maar er zijn toch een paar hele mooie uit de bus gekomen.
      De winnende foto wordt genomineerd voor de HoF, maar pas voor die van volgende week, gezien de nominaties voor de week altijd tot vrijdag lopen. Een HoF-nominatie betekent ook niet automatisch een selectie, dus nog even bang afwachten...
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Proficiat aan Boris165 met de challenge overwinning

        Proficiat aan Boris165 met de eerste plaats. (dacht direct aan de foto met de uil tov de maan die ik eens gemaakt heb voor de challenge werkelijkheid of creatie), want ik denk dat "de maan" hier ook wel een creatie is. Maar dit doet niets af aan de kwaliteit van de foto hoor. Ook aan dondimorio met een prachtige foto van een snowboarder. En aan allen die de angst van de nacht overwonnen hebben om buiten foto's te maken. Een thema waaruit blijkt dat nachtfotografie (dus niet tijdens het blauwe uurtje) niet zo makkelijk is kwa belichting en scherpte. (lensflares, uitgebrande lichten en trillingen).

        UItgesproken favorieten had ik deze maand niet maar de foto van xaviermortsel vond ik een hele speciale, ook deze van tantine maar vond dat de geheimzinnige figuur heel wat groter in beeld had mogen staan.

        Zelf had ik de tweede plek niet verwacht daar een maanfoto niet zo origineel meer was. Maar toen ik op een avond nog eens buiten ging (tijdens de rust van Anderlecht-Milaan) en een mooie maan aan de hemel zag kon ik het niet laten om er een foto van te nemen. De foto is gemaakt met een Maksutov MTO 1000, een Russische 1000mm spiegellens die ik eens gekocht heb voor 100€. Een lens die voor andere zaken amper gebruik maar prima is om de maan te fotograferen. Het grootste probleem is de camera en lens trillingsvrij te krijgen zelfs op een degelijk statief, vooral omdat er nogal wat wind stond. Scherpstellen doe ik dan met live-vieuw (schermpje achteraan de camera) op 10x vergroting. Spiegel opklappen en met een sluitertijdvertraging of afstandsbediening werken zijn een must.

        Na een nachtelijk avontuur wordt het deze maand smullen, al dan niet bij het haardvuur. Ik heb al enkele ideeën maar ben nog aan het twijfelen of ik deze ga opeten of fotograferen
        Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

        Comment


        • #5
          Re: Proficiat aan Boris165 met de challenge overwinning

          Naast een proficiat aan Boris165 ook een proficiat aan alle deelnemers, ik ben best tevreden met de 4e stek van mijn spookje dat met garendraadjes aan een stok hing
          De inzending van mp61 vond ik wel heel leuk, tantine verdiende imho ook een top-12 plaats en dan kon het voor de jaarranking nog alle kanten op ...
          Ik ben zot van chocolade, de decemberopdracht dat wordt een erg zware klus voor mij.
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Proficiat aan Boris165 met de challenge overwinning

            Bij deze wens ik iedereen te bedanken die er voor gezorgd hebben dat mijn foto op de eerste plaats staat.
            Alsook een dikke proficiat aan alle deelnemers die er telkens voor zorgen dat we een leuke challenge hebben.

            Deze opname is eigenlijk eenvoudig tot stand gekomen.
            Voor deze challenge wilde ik een volle maan fotograferen, maar vermits er tijdens de challenge geen volle maan was heb ik die dan maar zelf gemaakt.

            Achtergrond een zwarte doek een zaklamp doet dienst als maan.
            Voor de maan een tak van een boom met daarop een vlinder die ik gemaakt heb uit papier.
            Op een zeer eenvoudige manier heb je een nacht foto met volle maan.

            Bedankt voor het stemmen.

            Gr Luc (Boris165)
            http://luc-danneels.be/

            Comment


            • #7
              Re: Proficiat aan Boris165 met de challenge overwinning

              Proficiat Boris met je eerste plaats!
              Ook aan Erven en dondimorio proficiat met de 2 de en 3 de plaats!

              Mijn foto viel niet echt in de smaak....ik had het safe kunnen spelen maar heb toch geprobeerd iets speciaals te fotograferen. Tot 3 maal ben ik teruggekeerd naar die plaats om uiteindelijk die foto te bekomen. Het licht in de kruin en op de persoon heb ik bijbelicht met een zaklamp. De persoon moest gedurende 10 sec stil staan....niet gemakkelijk om die toch redelijk scherp te hebben.

              @ Erven...persoonlijk vond ik de persoon het best in het klein...alsof zij samenhoorde bij de bomen.....en als je goed kijkt zou je haast denken dat die vrouw vastgehouden werd door takken.

              Op naar de volgende challenge...mmmmm.....chocolade!!
              Succes iedereen!!
              Gr Pascale
              Eerlijkheid duurt het langst!!
              Mijn website: http://www.degrafon.be/

              Comment


              • #8
                Re: Proficiat aan Boris165 met de challenge overwinning

                van mij ook een dikke proficiat met je eerste plaats Boris en aan alle deelnemers, was géén gemakkelijk opdracht.
                groetjes Ingrid

                Comment


                • #9
                  Re: Proficiat aan Boris165 met de challenge overwinning

                  alsnog proficiat luc
                  met je overwinning in November
                  heb door tijdgebrek de laatste weken weinig tijd gehad voor BD
                  Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                  Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                  Comment

                  Working...
                  X