Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens. van nikon.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens. van nikon.

    mijn grote hobby is miniatuur treinen.
    en ik zou graag betere foto's nemen dan hier onder het voorbeeld die is genomen met een nikon 18/55.




    met andere woorden welke lens zou beter zijn. dan de 18/55
    alvast dank.

    lucien.

  • #2
    Re: welke lens. van nikon.

    Een 60mm macro mischien, of DEZE set.

    Comment


    • #3
      Re: welke lens. van nikon.

      een statief... (de foto lijkt mij onscherp en bewogen)
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: welke lens. van nikon.

        of DEZE set.
        dit is wel even zwelgen als men de prijs ziet. dan heb ik niks meer voor mijn hobby miniatuur treinen.


        oeps een statief. is het dan zo slecht is genomen met een statief.

        lucien.

        Comment


        • #5
          Re: welke lens. van nikon.

          Oorspronkelijk geplaatst door lucien uit belgie Bekijk bericht
          oeps een statief. is het dan zo slecht is genomen met een statief.

          lucien.
          kan me natuurlijk vergissen, maar lijkt me niet zo scherp... wat zijn de exif waarden? ISO, sluitertijd en diafragma?

          misschien heb je een beter statief nodig of stond de VR aan...

          een macro lens is natuurlijk wel scherper dan je kitlens...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: welke lens. van nikon.

            Nikon 85 mm f/ 3.5 is echt zeer scherp en is niet duur.

            Comment


            • #7
              Re: welke lens. van nikon.

              Volgens de exif is deze foto genomen met een Kodak Z650...

              Statief gebruiken, verder van uw onderwerp staan (geeft een beter perspectief), groter brandpuntafstand gebruiken, kleiner diafragma kiezen (betere scherpte diepte), betere compositie kiezen, flitsers gebruiken (om de donkere delen in evenwicht te brengen met de lichtere partijen).
              Je zou in elk geval met een 18/55 op uw Nikon DX camera iets veel beter moeten kunnen krijgen dan dit voorbeeld.

              Wil je details fotograferen dan kan je uitkijken naar een 60mm Micro Nikkor.

              Comment


              • #8
                Re: welke lens. van nikon.

                kijk dat is nu het plezante aan dit forum. voor een leek. ze zien hier alles.
                en inderdaad vorige foto is genomen met een z650 van kodak. sorry mensen.


                dat zou ne goeie moeten zijn.

                lucien.

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens. van nikon.

                  En wat is daar niet goed aan?

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens. van nikon.

                    Ik stel me ook de vraag wat je 'beter' wil, en in hoeverre een andere lens daarin zal helpen.

                    Zeker zolang je stilstaande treintjes wil fotograferen, kan je met je huidige lens ook veel betere resultaten krijgen.
                    Denk dat het meeste verschil zal komen door met de belichting te spelen.
                    Niet de ingebouwde flitser gebruiken, maar bv een aparte flitser die je opzij houdt, of met statief werken en enkel het bestaande licht.
                    Een stuk wit karton naast de camera houden kan misschien ook al helpen om meer details in het zwart van de locomotief te doen uitkomen doordat je wat extra licht op de zijkant weerkaatst. En inderdaad met statief werken, zodat je iets langere sluitertijden kan gebruiken indien nodig en toch alles scherp houdt.
                    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens. van nikon.

                      wel datwas de vraag. of beter dacht dat het met de lens te maken had.
                      de gele schijn op de foto zou ik graag meer natuurlijker willen . en deze schijn komt voort van de flits.
                      de flits is een metzz opzet. dus kan ik meenemen om dat geel te vermijden een witte karton naast de camera houden.
                      inderdaad ik miste wat meer details zoals de waterpomp en drijfwerk. daarom was deze vraag gesteld .
                      wederom dank voor het antwoord.
                      lucien.

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens. van nikon.

                        Gele schijn komt niet van de flits maar van de belichting die je hebt hangen in de kamer
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lens. van nikon.

                          Trek in raw en met een programma zoals LR4 kan je achteraf je kleur perfectioneren.
                          Of zet bij een eerste foto een 18% grijskaart waarmee je in je fotoprogramma dit als ijkpunt gebruikt.
                          D800 en een goed glasservies

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke lens. van nikon.

                            je moet leren gebruik maken van je flits... liefst los van de camera, eventueel meerdere flitsers
                            weten wat flits licht is en continu licht, de omgekeerde kwadraats wet... zacht licht, hardlicht... welke impact je krijgt door het wijzigen van het diafragma, de sluitertijd, de afstand en kracht van je lichtbronnen... etc...

                            een studioworkshop of strobist workshop volgen, ideaal ééntje voor productfotografie... welk toestel heb je trouwens?
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke lens. van nikon.

                              een nikon D3000 lenzen ( nikkor 18/55 , 55/200 standaart bij toestel ) en nu net aangekocht 18/105 en een opzetflits metz mecablitz 44 af-1 digital.

                              en inderdaad dat is wat ik moet gaan doen is een workshop volgen . ik ben reeds een oudere man 60 jaar die nu nog maar in de kinderschoenen staat of het ontdekken wat betreft fotografie . en daar prikt het soms wat. het hoe en waarom

                              ik lees veel maar veel normen zijn soms nog chinees voor mij .
                              daarom ben ik voor volgend jaar ingeschreven voor een workshop studiofotografie te eeklo . en hopelijk leer ik daar spelen met diafragma en sluitertijden is wat moeilijk als beginnen dit onder de knie te krijgen.
                              maar goed leer graag en een doorzetter dus ik hoop op betere tijden voor mij.
                              wat mij soms wat stoort op een forum let op geen kretiek hoor. is dat er hier zeer veel mooie foto's worden getoond maar daar blijft het bij. als beginner zou je graag lezen hoe deze zijn gemaakt ( lens , diafragma en sluiterstijd ) voor een doorwinterde is dat geen probleem maar als beginner zou u daar veel kunnen uit leren indien ze dit zouden vermelden
                              maar alvast dank voor de tip waar ik zeker al zal mee beginnen is de workshop.

                              Comment

                              Working...
                              X